דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה מסוכנת / אור עקיבא: עובד כבן שלושים נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה

צוות מד"א שהוזעק לאתר ברחוב החורף בעיר נאלץ לקבוע את מותו במקום | זהו ההרוג ה-18 במקומות העבודה מאז תחילת השנה, והשמיני באתרי הבנייה | מנהל העבודה באתר יזומן לבירור מקצועי במשרד העבודה

אתר תאונת עבודה (צילום: דוברות מד"א)
אתר תאונת עבודה (צילום: דוברות מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 30 נהרג הבוקר (ראשון) בנפילה מגובה של כחמש קומות באתר בנייה ברחוב החורף באור עקיבא. פראמדיקית מד"א הדס אמיר סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה עם פגיעות קשות בפלג גופו העליון לאחר שנפל מגובה. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". העובד הוא ההרוג ה-18 במקומות העבודה מאז תחילת השנה, והשמיני באתרי הבנייה.

התאונה התרחשה באתר בביצוע חברת אשטרום, שזהו ההרוג החמישי באתריה מאז תחילת 2017, בתקופה זו נפצעו באורח קשה חמישה עובדים באתרים של החברה.

מפקח עבודה של מינהל הבטיחות במשרד העבודה שהגיע למקום הטיל צו הפסקת עבודה באתר ל-48 שעות. כמו כן הורה על מינוי ממונה בטיחות באתר. מנהל העבודה באתר יזומן למינהל הבטיחות לצורך בירור מקצועי. "לא נרשה הפקרות בטיחותית באתרי העבודה" אומר ל'דבר' מפקח העבודה הראשי חזי שוורצמן, "נמקד אמצעים קיימים וחדשים לטיפול בקבלנים ובמנהלי עבודה שיפרו את חוקי הבטיחות באתרי הבניה".

אתר תאונת העבודה באור עקיבא, 10 במאי 2020 (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אתר תאונת העבודה באור עקיבא, 10 במאי 2020 (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מוקדם יותר הבוקר נפצע עובד בן 32 במהלך עבודתו עם מסור דיסק במצפה רמון. הוא פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני עם חבלה בידיו. בשבוע שעבר נפצעו שישה עובדים באורח בינוני במקומות עבודתם.

בשעות הצהריים דווח על עובד כבן 29 שנפל מגובה באתר בנייה ביצהר. צוות של מד"א העניק לו טיפול רפואי  ופינה אותו לבית החולים בילינסון כשהוא סובל מחבלת ראש ומצבו מוגדר בינוני.

"מגפת הקורונה שהביאה להפחתה זמנית בקצב הפעילות לא העלימה בדרך פלא את ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה אלא רק את הקשב הציבורי לצורך למגרה" אמרה ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, "כבר בחודש שעבר, עוד בטרם החזרה לשגרה, נהרגו ארבעה עובדים באתרי הבנייה והבוקר למרבה הצער אנו מתבשרים על תאונה קטלנית נוספת. מזה תקופה ארוכה שמנהל הבטיחות התעסוקתית נמנע מכל פעילות הרתעתית של ממש, כגון הטלת עיצומים כספיים בגין הפרות בטיחות ופנייה לרשם הקבלנים במשרד השיכון בעניינן של חברות קבלניות המתרשלות בקביעות בשמירה על בטיחות עובדיהן, ומסתפק בהטלת צווי בטיחות המוסרים בתוך ימים ספורים. גם צעדים נוספים שאמורים היו להינקט – כגון השעיית מעמדן של חברות רשלניות כקבלניות מוכרות למכרזים ממשלתיים על ידי החשב הכללי בעוצר – הוקפאו ללא הסבר. כל עוד שהחברות המתרשלות בשמירה על בטיחות עובדיהם אינן משלמות על כך מחיר וממשיכות לעשות כן באין מפריע – לא יחדל הקטל באתרים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!