דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפגנות

מגפה של מחאות / המוני ישראלים יצאו בחודשיים האחרונים לרחובות ודרשו תשובות

מחאות הקורונה | כרוניקה של מצוקות

  • מחאת הרופאים המתמחים בכיכר הבימה (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מחאת הרופאים המתמחים בכיכר הבימה (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
  • מחאת הסטודנטים בזמן הקורונה, בירושלים. 7 במאי 2020. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    מחאת הסטודנטים בזמן הקורונה, בירושלים. 7 במאי 2020. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
  • העדה הדרוזית במחאה בתל באביב. 10 במאי 2020. (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    העדה הדרוזית במחאה בתל באביב. 10 במאי 2020. (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
  • הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
    הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
  • מורות במחאה בתל אביב. 30 באפריל 2020. (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
    מורות במחאה בתל אביב. 30 באפריל 2020. (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הקורונה על נזקיה הכלכליים הוציאה את הישראלים לרחובות. מאז ה-30 במרץ יצאו עובדים שוב ושוב לכיכרות ודרשו מהממשלה תשובות. כמעט מדי יום התקיימו הפגנה, מחאה או זעקה כלשהי. בימים אחדים התקיימו כמה הפגנות במקביל. בכל פעם ענף אחר במשק, או אפילו תת ענף, שאנשיו, עובדיו ומנהליו יצאו למחות נגד ההפקרות הכלכלית ודרשו מהממשלה מענה למצוקותיהם.
זו רשימה חלקית, כרונולוגית, הזעם של אביב 2020.

30 במרץ 2020: העצמאים יצאו להפגנה ראשונה בגן הוורדים מול הכנסת. היו אלה ימי שיא המגפה והגבלות הבידוד החברתי, ויציאה משותפת למרחב הציבורי סימלה גם שבירה של כללי הבריאות.

1 באפריל 2020: ארגוני המגזר שלישי זעקו. ברוח אותם ימים, ההפגנה שלהם התקיימה ב׳זום׳, וזכתה לכינוי: ״מחאת המסכות״. ראשי הארגונים הצטלמו כשהם עוטים מסכות שעליהם נכתב: "החלשים נמחקים".

19 באפריל 2020: אנשי ונשות מקצועות היופי והקוסמטיקאיות יצאו בדרישה לפיצוי על סגירת העסקים והאפשרות לחזור לעבוד בהקדם. הם נסעו מחוף הצוק לעבר קרית הממשלה בתל אביב.

מחאת המסיכות של מנכ"לי עמותות המגזר השלישי ב״זום״
מחאת המסיכות של מנכ"לי עמותות המגזר השלישי ב״זום״

23 באפריל 2020: מטה המאבק להצלת עולם האירועים והתרבות הכריז כי אסור לכבות את האור על תעשיית התרבות. ארגוני האומנים והאמרגנים שהובילו את המאבק הצליחו להביא אלפים לכיכר רבין בתל אביב למה שנראה כהפגנת המונים ראשונה בימי הקורונה.

24 באפריל 2020: כ-150 ספורטאים הגיעו אל משרדי הוועד האולימפי בהדר יוסף כדי לדרוש חזרה לאימונים. באותו היום הוקמו כמה אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב בדרישה מהממשלה לטפל במצוקת העצמאים והעסקים הקטנים.

26 באפריל 2020: סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים הפגינו לאחר שפורסם כי סניפי איקאה נפתחו לציבור, בזמן שהשווקים היו סגורים. הפגנת הסוחרים לוותה בהתנגשות אלימה עם כוחות משטרה. אך לבסוף הביאה את הממשלה לאשר את פתיחת השווקים.

מחאת בעלי העסקים בשוק מחנה יהודה (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
מחאת בעלי העסקים בשוק מחנה יהודה (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)

30 באפריל 20202: הגננות ומפעילי הגנים הפרטיים מחו בכיכר רבין תחת הסיסמה ״גן סגור – לב שבור״, בדרישה לפצות את הגנים הפרטיים על ההפסדים שנגרמו להם מההשבתה. במקביל התקיימה מחוץ לבית ראש הממשלה מחאה של בעלי חדרי הכושר שדרשו את פתיחתם.

2 במאי 2020: שכירים ועצמאים התכנסו להפגנה משותפת בגן צ'ארלס קלור ביפו ובמספר מוקדים נוספים בארץ. ההפגנה אורגנה על ידי ארגון 'עומדים ביחד', והסיססמה היתה "העם נגד המנותקים"'

4 במאי 2020: ועד ראשי הרשויות במגזר הערבי ערך הפגנה מול משרד האוצר בירושלים בדרישה לתקן את האפליה בתקצוב הרשויות הערביות במסגרת חבילות הסיוע למשק. ראשי הרשויות טענו כי על אף שהם מטפלים ב-14.5% מהאוכלוסיה הם קיבלו רק 2% מתוספת התקציב.

מחאת האמנים, עובדי הבמות ותעשיית הבידור בכיכר רבין (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
מחאת האמנים, עובדי הבמות ותעשיית הבידור בכיכר רבין (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

7 במאי 2020: המטה הפמיניסטי לשעת חירום הוביל שורה של הפגנות ב-13 ערים בקריאה לממשלה ״לפעול בדחיפות ובכל האמצעים כדי למנוע את הרצח הבא״, לאחר שני מקרי רצח של נשים באותו השבוע, ולאור החשש מעליה משמעותית באירועי האלימות במשפחה בחסות משבר הקורונה.

7 במאי 2020: עובדי חברות ההגברה והתאורה, טכנאי הבמה, סאונדמנים, תאורנים ואנשי במות התכנסו למחאה בפארק הירקון. אנשי הבמה הגיעו עם משאיות הציוד שלהם וקראו: "המדינה ניתקה – המדינה תשלם".

7 במאי 2020: מאות סטודנטים התכנסו בכיכר הבימה בתל אביב כדי למחות על כך שלמרות שהכנסותיהם פסקו, שכר הלימוד ותשלומי המעונות ממשיכים לרדת להם מהחשבון.

7 במאי 2020: מארגני אירועים ושמחות מחו בכיכר רבין בבקשת סיוע, תחת הסיסמה: "מחאת החופות השחורות".

9 במאי 2020: כאלפיים רופאים מתמחים הפגינו נגד תנאי עבודתם בשיטת המשמרות הארוכות, ודרשו לקצר את משמרת העבודה מ-26 שעות ל-16 שעות.

מחאת בעלי אולמות האירועים בכיכר רבין (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
מחאת בעלי אולמות האירועים בכיכר רבין (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

9 במאי 2020: מעל 1,000 צעירים, עובדי מקומות הבילוי, הפאבים והמסעדות התכנסו למסיבת מחאה בגן צארלס קלור ביפו. המוחים דרשו מהממשלה "להתחיל להתייחס לצעירים".

10 במאי 2020: מאות בני העדות הדרוזית והצ'רקסית מחו בצומת עזריאלי כשהם אומרים: "נעביר לנתניהו מסר בקול רם וברור, די לאפליה ולקיפוח".

10 במאי 2020: כ-500 מעובדי אל על הפגינו מול משרד האוצר בירושלים במחאה על הכוונה לפרק את החברה ובדרישה לחבילת סיוע בהלוואה בערבות מדינה.

***

הרשימה חלקית בלבד. בימים אלה מתוכננות הפגנות נוספות של העצמאים, עובדי ענף התיירות ורבים נוספים. למרות תנאי הבידוד החברתי והחשש מהמגיפה המתפרצת, המוני ישראלים יצאו לרחוב להביע את זעמם, ודרשו מהממשלה לקחת אחריות על מצב המשק. האם מישהו שומע?

מחאת עובדי אל על מול משרדי האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
מחאת עובדי אל על מול משרדי האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!