דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מודיעין מכבים רעות

בחסות הקורונה / עמותת סחלבים הפועלת במודיעין-מכבים רעות מתכוונת לפטר כ-30 עובדים

ברשימת המיועדים לפיטורים עובדים שעתיים חדשים לצד עובדים ותיקים | יו"ר הועד: "מנצלים את המצב כדי לבצע שינוי ארגוני"

עמותת סחלבים במודיעין. (ועד עובדי סחלבים)
עמותת סחלבים במודיעין. (ועד עובדי סחלבים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

העמותה העירונית "סחלבים", הפועלת במודיעין-מכבים רעות, מבקשת לפטר כשלושים עובדים בעקבות משבר הקורונה. "הם מנצלים את המצב כדי לבצע שינוי ארגוני בענף הספורט" אומר ל׳דבר׳ יו"ר ועד העובדים יהודה ויצמן. העמותה פועלת בתחומי הגיל הרך, הפנאי, הנוער, הצעירים, הקהילה והספורט.

חלק מהעובדים ברשימת המועמדים לפיטורים הם עובדים שעתיים ובעלי ותק נמוך, שטרם זכו לקביעות. אולם ברשימה גם שבעה עובדים בעלי ותק של עשר עד חמש עשרה שנה כאבות בית של אולמות הספורט העירוניים.

"לפני כמה חודשים אמרו לי שרוצים להעביר את אבות הבית בצורה מסודרת לעירייה, בלי לפגוע בתנאים שלהם, אבל הנושא ירד מכל מני סיבות," מסביר ויצמן "אבל עכשיו עם המשבר, הם מנסים לנצל את המצב. קודם כל לפטר ואז להחליט את מי כן לקבל ואת מי לא. באיזה שעות ועם איזה זכויות. הגשנו את נושא הפיטורים לוועדה הפריטטית במסגרת ההסכם הקיבוצי כדי לנסות לצמצם את הנזק. מזלנו שיש אצלנו הסכם קיבוצי".

גם רכזות חוגי התל"ן (תכנית לימודים נוספת) היו מועמדות לפיטורין, אולם בוועד הצליחו לצמצם את רוע הגזרה ולהמירה בקיצוץ בהיקפי המשרה. מרבית 550 עובדי העמותה היו עד כה בחל"ת. לאחרונה הוחזרו כ-400 הסייעות המועסקות דרך העמותה לעבודה. חלקן חזרו למשרה חלקית בלבד, דבר שהעלה את החשש כי הכנסתן תיפגע בהשוואה להכנסה מחל"ת, אך לאחר התערבות ועד העובדים סוכם שיקבלו שכר מלא.

יתר העובדים ממתינים לפתיחת החוגים והפעילות על מנת שיוכלו לחזור לעבוד. "במידה שזה יקרה – זה יהיה רק בסוף החודש, והכל בסימן שאלה לפי מספר הנרשמים והיקפי העבודה" אומר וייצמן.

מעמותת סחלבים נמסר בתגובה: "משבר הקורונה, והנחיות משרד הבריאות, חייב את עמותת סחלבים להקפיא את כל פעילויותיה. יש לציין כי עמותת סחלבים היא עמותה ללא כוונות רווח, כאשר המחיר שנגבה מהלקוחות מכסה את עלויות ההפעלה והשכר, ללא השארת עודפים. היקף הפעולות שהוקפאו נאמד במיליוני שקלים כאשר נוסף על פעולות אלה מחויבת העמותה גם בהחזר של חצי חודש ללקוחות ששילמו עבור פעילות חודש מרץ, שהופסקה. בשל מצב זה נדרשה העמותה לנקוט בצעדי התייעלות על מנת שתוכל להמשיך ולספק שירותים לתושבי העיר בעתיד. צעדים אלה נעשים בהתאם לכל דין ובשיתוף עם ההסתדרות ועם ועד העובדים, שהיה שותף לתהליך קבלת ההחלטות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!