דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המגזר העסקי

כלכלת הקורונה / דובי אמיתי: "אם לא תהיה ברירה נשבית את המשק"

הפגישה מתקיימת על רקע העיכוב בחלוקת מענקי התמיכה להשבת העובדים. אם לא יהיו לפגישה תוצאות, יתכנס הערב המגזר העסקי לכנס חירום

דובי אמיתי יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות האיכרים (צילום: ויקימדיה)
דובי אמיתי יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות האיכרים (צילום: ויקימדיה)
יונתן קירשנבאום

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, יפגש היום (שלישי) עם ראש הממשלה, בניסיון להסכים על מתווה לחלוקת הסיוע שהובטח למגזר העסקי. הסיוע, שעומד על שישה מיליארד שקלים, הובטח על ידי ראש הממשלה ומשרד האוצר כבר לפני שבועיים, והיה אמור להתבצע כבר בשבוע שעבר, אלא שעדיין לא גובש מתווה לחלוקתו.

מספר ארגונים עסקיים צפויים לקיים הערב כנס חירום, בקריאה לממשלה להעביר באופן מיידי את הסיוע למגזר העסקי. "אנחנו מקיימים כנס חירום של המגזר העסקי מכיוון שכל ההחלטות של ראש הממשלה ושל משרד האוצר עדיין לא מיושמות". אומר אמיתי ל'דבר' "כמגזר עסקי אנחנו רוצים להחזיר את המשק כמה שיותר מהר לפעילות, אבל בלי אותן הבטחות, ובייחוד אותם שישה מיליארד שקלים שראש הממשלה קבע לטובת עידוד החזרת העובדים אנחנו לא נוכל להחזיר את המשק לפעילות".

המתווה המוצע על ידי נשיאות המגזר העסקי לפיצוי עסקים שיחזירו עובדים מחל"ת יכלול מענק בגובה השכר הממוצע בכל ענף בגין כל עובד שיוחזר לעבודה. 70% מאותו המענק ישולם כבר בחודש הראשון, והיתר ישולם לאחר שלושה חודשי עבודה. נשיאות המגזר העסקי דורשת שהמדינה תעניק מקדמה לכל עסק בגין החזרה של 25% ממספר העובדים בחל"ת, ותקזז את המענק בהמשך במידה והעסק החזיר פחות עובדים בפועל.

כמו כן, דורשים בנשיאות המגזר העסקי מהממשלה לאמץ תכניות השלמת הכנסה והעסקה הידוע כ"מודל הגרמני", במסגרתו המדינה תסבסד את שכר העובדים ותאפשר למעסיקים להוריד את שעות עבודתם מבלי לפגוע בשכר. דרישות נוספות נוגעות להקדמת תשלומים לספקי המדינה, תמיכה בעסקים דרך מענקים ישירים ושינוי בחוק העדפת תוצרת הארץ כך שיותר מכרזים של משרדי הממשלה יוענקו לעסקים ישראליים.

הארגונים העסקיים מאיימים שלא לפתוח את עסקיהם במידה ולא יועבר הסיוע, ומזהירים מפני קריסה של עסקים גדולים, שעד עכשיו לא קיבלו כלל סיוע ישיר מהמדינה. "אם לא תהיה ברירה אנחנו נשבית את המשק. לא בגלל שאנחנו רוצים להשבית אותו אלא בגלל שאין לנו את הכלים והאמצעים לחזור לפעילות. אנחנו מסתמכים על ההחלטה של ראש הממשלה, ואם מבטיחים מקיימים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!