דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

כלכלת הקורונה / המלונאים חוששים מסחבת בפתיחת הענף, יו"ר ההסתדרות: ״נפעל להעמדת התיירות על הרגליים״

נשיא התאחדות המלונות: ״אי אפשר לפתוח מלון בלחיצת כפתור, אם לא נקבל אישור המלונות ייפתחו רק ביולי״ | דוד פתאל: ״יש לנו כמות אדירה של עובדים שאפשר להחזיר למשק״

בתי מלון באילת (Shutterstock)
בתי מלון באילת (Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

התיירות הישראלית שמעסיקה עשרות אלפי עובדים רוצה לחזור לפעולה, אך צריכה את אישור משרד הבריאות. בפגישה שיזם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, יחד עם ראשי ענף המלונאות ובכירי ההסתדרות נאמר שגם ראשי ענף התיירות וגם העובדים מעוניינים בהאצה של פתיחת מתקני התיירות בישראל.

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק הסביר ״כל המלונות רוצים לפתוח כבר בחג השבועות, אך אם לא נקבל בימים הקרובים אישור ממשרד הבריאות על פתיחת הבריכות וחדרי האוכל, הם ייפתחו רק ביולי. אי אפשר לפתוח מלון בלחיצת כפתור, והמצב בו אנו נמצאים – שעשרה ימי עבודה לפני החג אנחנו שרויים בחוסר ודאות מוחלט – פוגע בנו עוד יותר״.

יו"ר ההסתדרות הנחה את ראשי האיגודים, הוועדים ומנהלי העמותות שפועלות תחת ההסתדרות, לקדם קיום של סמינרים בארץ, כנסים ונופשים לעובדים, כדי לחזק את תיירות הפנים.

העובדים והמלונאים יעודדו את תעשיית התיירות (צילום: ההסתדרות)
העובדים והמלונאים יעודדו את תעשיית התיירות (צילום: ההסתדרות)

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״המטרה שלנו היא לעזור לכם לקום על הרגליים ולהתניע מחדש את ענף התיירות והמלונאות. ההסתדרות תפעל בכל החזיתות שעומדות לרשותה ותסייע בכל מה שתוכל. אני אפעל אישית מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים ומול הרשויות המקומיות כדי לתאם את המהלכים ואת המתווה הנכון ביותר.

״אנחה את ראשי האיגודים, הוועדים, העובדים ומנהלי העמותות להתחיל לייצר הסכמים ולהזמין מראש חדרים, לצד עידוד רכישת מוצרים ישראליים. אך גם מכם אני דורש לשתף פעולה ולבוא לקראתנו. קדמו מחירים נוחים יותר וחבילות משולבות – זאת מטרה משותפת לכולנו".

נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק: ״כבר עכשיו אנו רואים עלייה חדה בביקושים ובהזמנות לחג השבועות, אך אורחים רבים מתנים את ההזמנה בפתיחה של הבריכות – ואם זה לא יקרה, הם לא יגיעו. גם בהמשך, נזדקק לסיוע ברגולציה, לא נוכל להתמודד עם המשבר אם לא יעזרו לנו עם הקלות בהעסקת עובדים והקלות בתשלומי הארנונה".

בעל השליטה ברשת מלונות פתאל דוד פתאל: "הנושא הקריטי שמונח כרגע על השולחן והמפתח להנעת הענף, הוא קבלת אישור. אם לא יאשרו לנו את זה, התעשייה לא תתחיל לנוע ורוב רובם של המלונות יישארו סגורים. יש לנו כמות אדירה של עובדים שאפשר להחזיר למשק, וכבר עתה ברור שאם המלונות ייפתחו בשבועות, הם ימשיכו לעבוד ולרוץ גם בהמשך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!