דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / "אם עד מוצ"ש לא יועברו 6 מיליארדי השקלים – נאלץ להחריף את המאבק"

כך אמר אתמול (ג׳) נשיא הארגונים העסקיים, דובי אמיתי, בכנס שנערך בתל אביב

דובי אמיתי יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות האיכרים (צילום: ויקימדיה)
דובי אמיתי יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות האיכרים (צילום: ויקימדיה)

נשיאות המגזר העסקי מחריפה את הטון: "אם עד מוצ"ש לא יועברו 6 מיליארדי השקלים – נאלץ להחריף את המאבק". כך אמר יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי בכנס החירום שהתקיים אמש בתל אביב. אמיתי ששוחח במהלך היום עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה לא הצליח להביא בשורה לבעלי העסקים שחזרו להפגין.

"המגזר העסקי הולך לשנות את סדר היום הכלכלי במדינת ישראל" אמר אמיתי מעל לבמה. הוא סיפר לנוכחים על השיחה שקיים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. "ביקשתי ואמרתי שאני ממתין עד מוצאי שבת להעברת 6 מיליארדי השקלים. המגזר העסקי רוצה לראות את הצעדים קורים בשטח. אנחנו נמתין עד מוצאי שבת ונעקוב. נמשיך את הדיונים על מודל הפעלת ה-6 מיליארד. אנחנו יודעים מה לעשות. כולנו נבהיר להם ביחד – איתנו לא משחקים. אותנו לא מסובבים. אותנו לא מורחים. ולכן האיחוד הזה, זה אירוע מכונן".

נוסף לאמיתי נאם באירוע גם נשיא ארגון העצמאים בישראל, עו"ד רועי כהן. בשיחה עם 'דבר' לאחר האירוע אומר כהן: "זה היה כנס מאוד עוצמתי. הגיעו המון אנשים, הרבה ארגונים. אני שמח שאנחנו מתעסקים בזה ולא סופרים מתים כמו במדינות אחרות. אבל אנחנו לא ניתן לעצמאים לרדת מסדר היום. מאות אלפי אנשים בלי מענה אמיתי לנזקים שהם ספגו".

"הבטיחו קרן הלוואות עם ערבות של 50% לעסקים בסיכון זה לא קורה".  הוא אומר על הסיבות שבגללן העצמאים מאיימים בהשבתה "הבטיחו מענקים לעידוד השבת עובדים, זה לא קורה. אמרו לנו שעד מוצ"ש יהיה מענה לנושא של ה – 6 מיליארד שקל. הבטחות צריך לקיים. לא נזחל על הגחון. אנחנו לא אזרחים סוג ב'. אנחנו נהיה אלה שמניעים את הכלכלה".

בתשובה על השאלה האם הם באמת ישביתו את העסקים? משיב כהן: "ההשבתה היא לא איום, היא מציאות. מה נותר לו לבעל העסק לעשות אם המדינה מפקירה אותו. הוא לא ילך להפסיד כסף הוא פשוט יסגור. ידומם מנועים. כולם צריכים להבין, אם לא יהיה טיפול אמיתי ישארו פה 700,000 מובטלים שיעלו למדינה 7 מיליארד שקל בכל חודש. המדינה נתפסה עם המכנסיים למטה. אין תכנית, הכל טלאי על טלאי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!