דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

מאבק בחברת כלל / אגסי ויתר על תפקיד מנכ"ל כלל ביטוח, מונה בודק חיצוני להליך הדחתו של מנכ"ל החברה

הניסיון להחליף את יורם נווה נתקל במכשול נוסף. המועמד המוביל לתפקיד הודיע כי הוא מותר על התפקיד | יו"ר הוועד רוני רז: "מועמדות אגסי נולדה בחטא, אבל היא רק הסימפטום לכשל מתמשך"

רונן אגסי (צילום: אורן דאי)
רונן אגסי (צילום: אורן דאי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראש חטיבת שוקי ההון בבנק לאומי, רונן אגסי, הודיע היום (רביעי) על פרישתו מההתמודדות על תפקיד מנכ"ל כלל ביטוח. אגסי נחשב המועמד המוביל להחלפתו של המנכ"ל יורם נווה, שיו"ר דירקטוריון החברה דני נווה מעוניין להדיחו. המהלך להדחתו של נווה מובל על ידי יו"ר הדירקטוריון דני נווה, וספג ביקורת משמעותית מצד ועד העובדים. לטענת הוועד, היו"ר דני נווה החליט להדיח את המנכ"ל יורם נווה בעקבות לחצים פסולים של חלק מבעלי המניות בחברה.

הדחת המנכ"ל עוררה ביקורת גם בדירקטוריון החברה. ועדת הביקורת של הדירקטוריון החליטה השבוע למנות את שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יורם דנציגר, כבודק מטעמה למכלול הנסיבות בנוגע להליך הדחת המנכ"ל. ככל הנראה חשש אגסי כי ייאלץ בקרוב לבחור בין תפקידו הנוכחי לבין מועמדות לתפקיד החדש, והחליט שלא 'להמר' ולהמתין לתוצאות הבדיקה. כרגע לא ברור כיצד תשפיע משיכת התמודדתו של אגסי על המשך הליך הדחת המנכ"ל נווה. במידה שיוחלט להמשיך את התהליך, ועדת הביקורת של הדירקטוריון תצטרך להקים ועדת איתור למנכ"ל חדש.

גם רשות שוק ההון תבחן הליך הדחת המנכ"ל

השבוע הודיע הממונה על שוק ההון משה ברקת כי יבחן את נושא הניסיון להדחת המנכ"ל בחברה. עם זאת, הודיע שלא ימנע את כינוס הדירקטוריון לדון בהמשך כהונת המנכ"ל או בהדחתו, ובתנאי שזו תתואם עימו. בין היתר הודיע ברקת לאלפרד אקירוב המחזיק 10% ממניות כלל, ולמשה ארקין המחזיק 8% ממניותיה כי היתר האחזקה שניתן לו אינו מאפשר לו או למי מטעמו לפעול באופן שיביא להכוונת פעילות החברה, זאת בין היתר באמצעות מעורבות בתהליכי קבלת החלטות לגבי מיני דירקטורים ונושאי משרה בה.

יו"ר הוועד רוני רז: "לחקור את התנהלותו של יו"ר הדירקטוריון"

בתגובה לפרישתו של אגסי אמר יו"ר ועד העובדים בכלל, רוני רז, כי יש לבדוק את התנהלות היו"ר דני נווה. "המועמדות של רונן אגסי נולדה בחטא, אבל היא רק הסימפטום לכשל מתמשך שמימדיו העצומים נחשפים בימים האחרונים" אמר לדבר . "גם המפקח על הביטוח וגם הבודק החיצוני שמונה צריכים לחקור את התנהלותו של יו״ר הדירקטוריון דני נוה במשך שבע השנים שבהן הוא מכהן בתפקידו. נורמות פסולות המבוססות על יד רוחצת יד חייבות להיבדק עד לבירור האמת וניקוי האורוות. אחרי אגסי, הגיע תורו של נווה להניח את המפתחות אחרי שבע שנים רעות, בעיקר כדי שכולנו נוכל להחזיר את כלל ביטוח למסלול של צמיחה."

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).

המנכ"ל נווה לדירקטוריון: "התרשמתי שיש שביעות רצון גבוהה מהתפקוד שלי"

במכתב ששלח בשבוע שעבר המנכ"ל יורם נווה לדירקטוריון ציין כי היה "בהלם מוחלט" מבקשת יו"ר הדירקטוריון שיפרוש מתפקידו. "התרשמתי מהדירקטוריון כמכלול, שיש שביעות רצון גבוהה מהתפקוד שלי, בפרט בתקופת המשבר, בנוסף כי נערכה אף ביקורת בנושא ביוזמת יו"ר ועדת הביקורת, ואף בדיון זה זכיתי רק לשבחים. אני מצוי בקשר שוטף עם מרבית הדירקטורים, משתף את דני והדירקטוריון בכל החלטה מהותית, ואני לא מכיר החלטה אחת של הדירקטוריון שלא יושמה במלואה תוך עמידה ביעדים שהוגדרו".

המנכ"ל נווה הוסיף כי לא הייתה החלטה אחת או נושא שהובא לדיון בדירקטוריון, עליו לא נועץ עם יו"ר הדירקטוריון וקיבל את ברכתו בטרם הדיון. יורם נווה האשים את יו"ר הדירקטריון כי מופעלים עליו לחצים מצד בעלי מניות, ובפרט מצד מורי ארקין, אלפרד אקירוב (שהכחיש את הדברים במכתב לדירקטוריון) ואייל לפידות.

עוד ציין המנכ"ל נווה במכתבו כי החברה פתחה את שנת 2020 בתנופה ועמדה בכל יעדי הצמיחה וההתייעלות, אף מעבר לתכנית האסטרטגית. "הנושא היחיד למעשה, שנדון מספר פעמים בדירקטוריון ונשמעו בו קולות שונים, היה היקף ועיתוי ההתייעלות הנכון שייערך בחברה".

"אני מזכיר שעם כניסתי לתפקיד החברה קיבלה התראה מהפיקוח כי בשל השירות והתפעול הלקויים שלה במוצרי ביטוח החיים, היא עלולה לאבד את רישיונה. באותה עת היינו שיאני תלונות הציבור לפיקוח. לפיכך, הצעתי תגבור כח האדם התפעולי בחברה בחצי שנה הראשונה של 2019, טיפול בעשרות אלפי משימות עבר שהוזנחו, ויישום תכנית פעולה שלוותה הדוקות על ידי הדירקטוריון, על מנת לעמוד במתווה שסוכם עם האוצר. על אף האתגר העצום, החברה עמדה בכל יעדי התוכנית, ניקתה את השולחן, וכעת מובילה במדדי השירות. הדבר השפיע על קיטון משמעותי בתלונות ציבור לחברה ולפיקוח, ושיפור משמעותי של שביעות רצון הסוכנים והלקוחות. בהתאם לתוכנית העבודה לשנת 2019 החברה החלה להתייעל בכח האדם התפעולי החל מיוני 2019 ועד דצמבר 2019 כבר נפרדה מכל כוח האדם העודף שגויס לשם כך".

דירקטוריון כלל: "מחויבים אך ורק לטובת החברה"

מדירקטוריון כלל ביטוח ופיננסים נמסר בתגובה: "דירקטוריון החברה מחויב אך ורק לטובת החברה והשאת תשואות לבעלי מניותיה, ומפעיל שיקול דעת עצמאי ואחראי לטובת החברה וכל בעלי העניין שלה כולל עובדיה המסורים של החברה ודוחים על הסף את כל האמירות והרמיזות האחרות"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!