דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'וינט ישראל

נאבקים בקורונה / אפליקציה חדשה תציע אבחון וייעוץ לחיפוש עבודה למפוטרי הקורונה

שיתוף פעולה של ג'וינט ישראל ומיזם 'Futuring Up' מציע לעובדים מבוגרים שאיבדו את עבודתם, כלים דיגיטליים לתכנון עתידם המקצועי | גלי קובו, מנהלת תכנית 'אמצע הדרך': "המטרה היא החזרה לעולם העבודה של אנשים בני 45 עד 75"

האפליקציה שתעזור להחזיר למעגל העבודה בני 45 עד 75 (צילום: Shutterstock)
האפליקציה שתעזור להחזיר למעגל העבודה בני 45 עד 75 (צילום: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ג'וינט ישראל ומיזם 'Futuring Up' מציעים מענה חדשני לתכנון המשך הקריירה והעתיד המקצועי לעובדים מעל גיל 40, שהוצאו לחל״ת או פוטרו בעקבות הקורונה. גלי קובו, מנהלת תכנית אמצע הדרך: "המיזם הזה הוא כמו עזרה ראשונה, לתת מענה מידי למחפשי עבודה".

מדובר בשיתוף פעולה בין תכנית "אמצע הדרך" של הג'וינט ומשרד העבודה והרווחה ו"הפלוס בשישים" בשיתוף הג׳וינט והמשרד לשיוויון חברתי, ומיזם Futuring Up, שפותח בתמיכת 'הכוורת  – ההאב החברתי של ישראל' מיסודם של הג'וינט וקרנות הביטוח הלאומי. 

המיזם מאפשר לעובדים המבוגרים לעבור תהליך אבחון דיגיטלי בשלושה ממדים: איפיון כלכלי, איפיון כישורי עבודה ואיפיון יכולות אישיות, באופן מקוון ופשוט דרך אפליקציה ייעודית ובליווי מנטור, יועץ אישי, הזמין באמצעות צ'אטים ושיחות וידאו לתקופה של עד 4 שבועות.

התכנית מוצעת ללא עלות ופונה כאמור לעובדים מעל גיל 40 שפוטרו או הוצאו לחל"ת בשל משבר הקורונה. בתום תהליך האבחון, יופנו העובדים להמשך בניית תכנית עבודה באחת מתכניות תעסוקת המבוגרים של הג׳וינט.

גלי קובו מנהלת תכנית אמצע הדרך, מסבירה "מטרת התכנית היא קידום תעסוקה והחזרה לעולם העבודה של אנשים בני 45 עד 75. אנחנו מלווים אנשים שנמצאים ללא עבודה. מבוגרים רבים מאוד נמצאים במשבר תעסוקתי ושיתוף הפעולה נועד כדי שנוכל להגיע למספר גבוה של מפוטרים. מצד אחד מקדמות התעסוקה שלנו, שהן מאוד מנוסות, ומצד שני הטכנולוגיה של המיזם. זה כמו עזרה ראשונה, מענה מיידי למחפשי עבודה. אבחון מהיר, הבנה של מה מחפש העובד ומה הכלים שהוא צריך כדי לחזור לחפש עבודה, ויצירת תכנית פעולה".

גלי קובו, מנהלת תכנית אמצע הדרך (צילום: אביבית אייזקסון)
גלי קובו, מנהלת תכנית אמצע הדרך (צילום: אביבית אייזקסון)

ב"אמצע הדרך" יש כאלף משתתפים בשנה ומאז פרוץ משבר הקורונה נרשמה עליה של כ-35% בפניות. בתכנית  צופים עליה נוספת בעקבות המיזם החדש. לדברי קובו, "מגיעה אלינו אוכלוסייה חזקה, משכילה, עם ניסיון, אנשים שעשו מגוון תפקידים ושבאו ממגוון שווקים. עכשיו לאור המשבר אנחנו רואים שינוי במי שמגיע אלינו. רואים הרבה עצמאים שסוגרים את העסקים שלהם. רואים גם מקצועות חופשיים – אומנים, אומניות במה, שחקנים, זמרי אופרה, נגנים, שחלקם אף פעם לא היו שכירים ולא בהכרח הייתה להם הכנסה יציבה אבל עכשיו מחפשים את זה".

לפניה למיזם לחצו – כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!