סיוע משפטי לנפגעי אלימות במשפחה בתקופת התפשטות נגיף קורונה: בחודשיים האחרונים, מאז פרץ משבר הקורונה, נרשמה עליה של 35% בפניות לייצוג משפטי בנושא. מהנתונים עולה כי נפתחו 252 תיקי בקשות לצווי הגנה וצווי הרחקה, בנוסף ל-52 פניות שהתקבלו ב״קו החם״ שהוקם במסגרת מערך החירום לטיפול באלימות במשפחה, ובסך הכל 304 פניות.

עו"ד בת שבע שרמן-שני, ממונה ארצית תחום מעמד אישי בסיוע המשפטי: "הקמנו את מערך החירום כדי לתת מענה לאנשים שחיים במערכת זוגית אלימה ולאפשר להם לקבל את השירות המשפטי בצורה מיידית. תקופת הסגר הייתה תקופה קשה לנפגעות ולנפגעי האלימות במשפחה. הפניות היו בעיקר מנשים נגד בני זוגן, אך לא רק – קיבלנו בקשות לסיוע משפטי גם נגד בני משפחה אחרים. אנחנו מעריכים שיש הרבה אנשים שחיים בתוך מערכת זוגית אלימה וקשה להם ולהן לצאת ולקבל סיוע משפטי. אנו נמשיך להיות שם עבורם ועבורן, ומבקשים מכל מי שיכול, להתייצב בבית המשפט ואנו נסייע להם בבקשה לצו הגנה. במקרים דחופים וחשש לסכנת חיים יש כמובן לפנות בהקדם למשטרה".

הנתונים מצטרפים לנתונים שפרסם משרד הרווחה על עלייה של יותר מפי 2 בדיווח על אלימות במשפחה בשבועיים האחרונים של אפריל.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר


בעקבות התגברות בקצב הפניות, השיק משרד הרווחה את ה"פנייה השקטה" למוקד. מדובר באפשרות לפנות למוקד, לצורך ייעוץ או דיווח על אלימות במשפחה, באמצעות הודעת טקסט לטלפון שמספרו: 055-7000128, בנוסף למוקד 118 שזמין 24/7.​