דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בניין

תאונות הבניין / עובד כבן 35 נהרג לאחר שנפגע באתר בנייה בתל אביב

חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו אותו כשהוא במצב אנוש, טיפלו בו וביצעו פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו | זהו העובד ה-19 שנהרג מאז תחילת השנה והעשירי בענף הבניין

זירת התאונה בה נהרג פועל, באתר בנייה ברחוב צ'לנוב בתל אביב. 14 במאי 2020 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת התאונה בה נהרג פועל, באתר בנייה ברחוב צ'לנוב בתל אביב. 14 במאי 2020 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 35 נהרג היום (חמישי) לאחר שנפצע במהלך עבודה על במת הרמה באתר בניה ברחוב צ'לנוב בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו אותו כשהוא במצב אנוש, טיפלו בו וביצעו פעולות החייאה אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. זהו העובד ה-19 שנהרג מאז תחילת השנה והעשירי בענף הבניין.

האירוע הקטלני התרחש באתר בנייה של חברת תדהר, בשעה שהפועל הפעיל את במת ההרמה ונהרג. הבניין עמד בפני מסירה. מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה סגרו את האתר, ומנהל העבודה נלקח לחקירה במשטרה.

מחקירה ראשונית עולה כי הפועל, שעלה לגובה באמצעות מתקן הרמה, נמחץ בין במת המתקן לבין תקרה במבנה. עובדים נוספים באתר הורידו אותו לקרקע והזעיקו את כוחות החילוץ. חובשים של מד"א מאיר בטיטו ויששכר וייס סיפרו: "כשהגענו לאתר הבניה ראינו את הפועל שוכב על במת ההרמה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה. תוך כדי הטיפול הרפואי הורדנו אותו לרצפת האתר וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים. מצבו היה קריטי ולצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

מוקדם יותר הבוקר נפגע עובד נוסף בן 24 שנפל מגובה באתר בניה בעתלית. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב בינוני עם חבלות בגפיים. ביום שני נפצע עובד כבן 60 בנפילה מגובה באתר בניה ברחוב פיארברג בחולון. הוא פונה לבית החולים וולפסון במצב בינוני עם חבלת ראש.

ביום ראשון נפצע עובד כבן 32  במהלך עבודתו עם מסור דיסק במצפה רמון, הוא פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני עם חבלות בגפיים. עובד נוסף בן 29 נפל מגובה באתר בניה ביצהר ופונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני עם חבלת ראש. עובד נוסף כבן 32 נפגע ככל הנראה ממסור חשמלי באתר בניה ברחוב חביבה רייק בחיפה ופונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם חבלה בגפיים.

"מידי שנה נהרגים מספר פועלי בניין בתאונות שבהם מעורבת במת הרמה, עקב שימוש לא בטיחותי בבמות אלו" מסר עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה. "נושא הבטיחות של במות הרמה, הגדרת המורשים להשתמש בה אינו מוסדר בחוק והתקנות באופן ברור ותחום זה הינו פרוץ. באחריות משרד העבודה לפעול באופן מיידי להוציא קובץ הנחיות בטיחות לשימוש בבמות ההרמה, ולהטיל את החובה לפעול בהתאם להנחיות על החברות להשכרת במות הרמה, חברות אלו משכירות את במות ההרמה לכל דורש, תמורת תשלום, מבלי לוודא אם למפעיל הבמה יש ההכשרה והידע להפעיל אותה באופן בטוח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!