דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | עובדים במקצועות הטיפול נאבקים לשיפור תנאיהם, לצד המאבק בקורונה

באילינוי התחייבו בעלי בתי האבות לדאוג לעובדים רק לאחר שאיימו בשביתה | באיטליה יפוצו עובדי משק בית ומטפלים שנפגע היקף עבודתם | בווילס ובאוסטריה יקבלו העובדים מענקים נדיבים, "הכרה נוספת בערך שאנו מייחסים לכל מה שעובדי החזית האלה עושים"

MOLINETTE HOSPITAL, TURIN, ITALY - 2020/04/30: A medical worker waves a flag during a medical workers protest organized by CGIL and UIL trade unions against dysfunctions in the Piedmont region's מטפלים מפגינים באיטליה למען שיפור תנאי עבודתם והגנה עליהם בימי הקורונה. (Photo by Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images)
MOLINETTE HOSPITAL, TURIN, ITALY - 2020/04/30: A medical worker waves a flag during a medical workers protest organized by CGIL and UIL trade unions against dysfunctions in the Piedmont region's מטפלים מפגינים באיטליה למען שיפור תנאי עבודתם והגנה עליהם בימי הקורונה. (Photo by Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

איגודים מקצועיים בארה"ב, איטליה, בריטניה ואוסטריה השיגו לאחרונה שיפורים משמעותיים בתנאי העבודה של מאות אלפי עובדים בתחום הטיפול: מעובדי בתי אבות, מטפלים ביתיים ועד עובדי משק בית. אם בזמני שגרה עובדי הטיפול משתכרים שכר נמוך ועובדים עבודה פיזית במשך שעות ארוכות, מגפת הקורונה הציבה אותם בחזית, במקרים רבים ללא אמצעי הגנה מתאימים ותוך פגיעה בזכויותיהם. עם זאת, התחום, שרוב העובדות בו הן נשים, זכה להכרה בחשיבותו להתמודדות עם המגפה, ומאבקים של איגודים שונים הצליחו ליצור שיפור בתנאי העבודה ובאמצעי ההגנה על העובדים.

"זה לא מספיק לקרוא לעובדים האלה 'גיבורים'", אמרה כריסטי הופמן, מזכ"ל UNI – האיגוד המקצועי הבינלאומי של עובדי ענף השירותים. "הם ראויים למחיאות הכפיים שלנו, להוקרה שלנו ולתודתנו, אבל הם גם ראויים להגנה ושכר שמכיר באומץ שלהם ובסיכונים שעומדים בפניהם בתפקיד. הניצחונות הללו הם עדות לאומץ לב ולמחויבותם של עובדים ומנהיגי האיגוד. הם מוכנים להילחם למען זכויותיהם ולהגן על עצמם ועל התושבים להם הם דואגים בתקופה חסרת תקדים זו של פגיעות וסיכון".

כריסטי הופמן, יו"ר UNI (צילום מתוך אתר UNI Global Union)
כריסטי הופמן, יו"ר UNI (צילום מתוך אתר UNI Global Union)

אילינוי, ארה"ב: הצלחה למאבק עובדי בתי האבות על אמצעי מיגון

איום בשביתה של מעל 10,000 עובדי בתי אבות הוביל להסכם עם בעלי בתי האבות, שכלל התחייבות לספק לעובדים ולדיירי בתי האבות אמצעי הגנה חדשים בזמן מגפת הקורונה ומעבר לה. ההסכם מכסה את חברי האיגוד המקצועי הבינלאומי SEIU, המועסקים ביותר מ-100 בתי אבות של אגודת אילינוי למתקני הבריאות.

ההסכם, שתוקפו לשנתיים הקרובות, יעניק לעובדים תוספות שכר משמעותיות, כולל שכר בסיס גבוה של יותר מ-15 דולרים לשעה לכלל העובדים, תוספת סיכון עבור כל העובדים למשך משבר הקורונה, ימי מחלה נוספים בתשלום מלא לצורך מחלה, בידוד או בדיקות, והזכות לסרב לעבודה ללא ציוד מגן הולם. "הישגי ההסכם הם עדות לאומץ לבם ומחויבותם של עובדים שעמדו לשבות", אמרו באיגוד.

איטליה: הגנה על משכורות המטפלות

בזכות מאבקם של איגודי העובדים האיטלקיים CISL ו-CGIL, הושג סיוע כספי לעובדי משק בית, עוזרות בית ומטפלות. שר העבודה האיטלקי הודיע השבוע על סיוע חדש לעובדים ומטפלות ביתיות שחוו ירידה בהיקף שעות עבודתן.

לפי ההסכם, עובדי משק בית או מטפלים ביתיים העובדים על-פי חוזה עד 20 שעות שבועיות וסובלים מהפחתה של 25 אחוז בשעות העבודה יקבלו פיצוי השווה ל-400 אירו בחודש. עבור עוזרות בית ומטפלות העובדות יותר מ-20 שעות שבועיות ורואות הפחתה של 25 אחוז משעות העבודה שלהן, הפיצוי יעלה ל-600 אירו בחודש.

וויילס ואוסטריה: בונוסים לעובדי טיפול

בוויילס החליטו להוקיר את מסירותם ועבודתם הקשה של עובדי הטיפול הביתי במהלך הקורונה. מארק דרנקנפורד, השר הראשון של וויילס (תואר מקביל למושל), הודיע על הענקת 500 לירות סטרלינג לכל עובד טיפול. בסך הכל צפויים לקבל את התשלום יותר מ-64,500 מטפלים ביתיים ברחבי וויילס. "התשלומים מהווים הכרה נוספת בערך שאנו מייחסים לכל מה שעובדי החזית האלה עושים", אמר דרנקפורד.

גם באוסטריה יקבלו מטפלים ביתיים שעבדו וניהלו קשר עם מטופליהם במהלך משבר הקורונה מענק בסך 500 אירו. המענק הוא חלק מהסכם ענפי חדש באוסטריה לעובדי סיעוד ובתי אבות, שנחשב לאחד הטובים באירופה. את העובדים ייצגו במשא ומתן האיגודים המקצועיים GPA-djp ו-Vida.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!