דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

עבודה מאורגנת / פרטנר החברה הראשונה מבין חברות התקשורת שמחזירה את כל העובדים לעבודה

ההסכם הקיבוצי שגיבשו ועד העובדים וההנהלה נותן מענה לאתגרים שהציבה המגפה בפני העובדים: הרחבת העבודה מהבית ווהקמת קרן ימי חופשה

חנות של חברת פרטנר (צילום אילוסטרציה: ColorMaker/  Shutterstock.com)
חנות של חברת פרטנר (צילום אילוסטרציה: ColorMaker/ Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פרטנר תהיה החברה הראשונה מבין חברות התקשורת שתחזיר לעבודה את כלל העובדים. כל עובדי החברה שהוצאו לחל"ת יחזרו לעבודה עד יום שלישי הבא. כך קובע הסכם קיבוצי פורץ דרך בענף התקשורת שנחתם היום (חמישי) בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה.

ההסכם כולל מהלכים משמעותיים נוספים להתמודדות עם אתגרי עולם העבודה בימי הקורונה, ביניהם הרחבת האפשרויות לעבודה מהבית, והקמת קרן ימי חופשה בין העובדים.

בהסכם נקבע שפרטנר תחל בפיילוט מיוחד לפיו כל עובדי מטה החברה יעבדו מביתם ביום קבוע בשבוע. במקביל תורחב העבודה מהבית, כך שגם עובדי מוקדי השירות, שישובצו למשמרות ערב בימי חול ומשמרות סופ"ש, יבצעו אותן מבתיהם. המהלך שנולד נוכח התפוקות המשמעותיות והתוצאות המוצלחות של עובדי החברה בתקופה האחרונה, יוגדר בשלב זה כפיילוט שיימשך מספר חודשים.

חתימה על הסכם קיבוצי בחברת 'פרטנר'. ארכיון (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי בחברת 'פרטנר'. ארכיון (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)

בנוסף סוכם על הקמת קרן סיוע של תרומת ימי חופשה, כמחווה של סולידרית וערבות הדדית בין עובדי החברה. במסגרת זאת עובדים יוכלו לוותר על מימון החברה לימי חופש מסוימים שנקבעו בהסכם, וזאת לטובת עובדים אחרים שניצלו את מלוא מכסת ימי החופשה שלהם.

נציגות העובדים החליטה שלא לקיים השנה את נופש החברה. התקציב שהוקצה לנופש, כמיליון שקלים, יוקצה לטובת מענק שיחולק לעובדים שהוצאו לחל"ת. נוכח צעדי החיסכון אליהם הגיעו הצדדים להסכם, התחייבה החברה שלא לנקוט במהלך של פיטורי צמצום או התייעלות עד סוף השנה לפחות.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "פרטנר וההסתדרות מוכיחות פעם נוספת שיחסי עבודה קיבוציים טובים יכולים להביא לשיח ולשיתוף פעולה שמולידים התנהלות אחראית. הקורונה הציבה בפני החברה הישראלית ומקומות העבודה משבר שהם מעולם לא נתקלו בו, אך דווקא מתוך הבנה כי ממצב זה אפשר רק לצמוח, נחתם הסכם שמתמודד בצורה יצירתית וחכמה עם הסיטואציה שנכפתה על כולנו.

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי (צילום: משה שי/פלאש90)
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי (צילום: משה שי/פלאש90)

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי: ״החדשנות שמאפיינת את פרטנר באה עכשיו לביטוי גם בדרך הניהול החדשה שבחרנו בזכות התוצאות המוצלחות שהניבה העבודה מהבית, שלאחרונה נכפתה עלינו, ועכשיו אנו עושים אותה מבחירה״.

יו"ר ועד פרטנר, קרן אופק: ״כשבחוץ משבר כלכלי חסר תקדים, הצלחנו לשמור על הבית ועל הביטחון התעסוקתי של כל עובדי פרטנר ואני בטוחה ומאמינה שנוכל בכוחות משותפים לצאת מהמשבר אל עבר עתיד טוב ובטוח יותר. אין לי ספק שאנחנו מחוללים מהפכה של ממש בשוק העבודה שתגרום לחברות רבות במשק לצעוד בעקבותינו והכל לטובת העובדים״.

קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)
קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר, וההייטק, יקי חלוצי: ״פרטנר תהיה הראשונה מבין חברות התקשורת להחזיר את כל העובדים שהוצאו לחל״ת, עד השבוע הבא. לא פחות חשוב הוא שבמסגרת תהליכי התייעלות כספיים הצלחנו להימנע מכל הליך פיטורים בחברה".

סמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל בפרטנר, עינת רום: "נמשיך לפעול כדי להבטיח ביטחון תעסוקתי לעובדים תוך שמירה על איתנות פיננסית, ולהיות מקום העבודה שהכי טוב לעבוד בו בשוק התקשורת כפי שפרסם מדד BDI Coface״.

יקי חלוצי יו"ר איגוד עובדי ההיי-טק והסלולר (צילום באדיבות המצולם)
יקי חלוצי יו"ר איגוד עובדי ההיי-טק והסלולר (צילום באדיבות המצולם)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!