דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | 11 מיליון תושבי מחוז ווהאן בסין ייבדקו, בנסיון למנוע גל שני של המגפה

בפריז נאלצו לאסור על שתיית אלכוהול על גדות נהר הסן בעקבות התקהלויות במקום | מריה בראניאס, בת 113 מספרד, שרדה את השפעת הספרדית ועכשיו גם את הקורונה

ממתינים בתור לבדיקות קורונה המוניות במחוז ווהאן בסין. 14 במאי 2020 (צילום: Feature China/Barcroft Media via Getty Images)
ממתינים בתור לבדיקות קורונה המוניות במחוז ווהאן בסין. 14 במאי 2020 (צילום: Feature China/Barcroft Media via Getty Images)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, וכעת ישנם כארבעה וחצי מיליון בני אדם שאובחנו כנשאי הנגיף וכ-2.5 מיליון בני אדם המאושפזים ברחבי העולם. מתוכם לפחות כ-45,000 במצב קשה או אנוש. כ-1.8 מיליון בני אדם החלימו מהמחלה, כ-300,000 מתו ממנה. נתונים אלה דווחו על-ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

ספרד

מריה בראניאס, אישה בת 113 שהיא ככל הידוע המבוגרת ביותר בספרד, החלימה מנגיף הקורונה. רשתות התקשורת במדינה דיווחו כי מריה בראניאס אובחנה כנשאית של הנגיף אחרי החלת הסגר לפני כחודשיים. לאחר כמה שבועות בבידוד היא התאוששה והחלימה לגמרי מהמחלה. למרות גילה המופלג היא סבלה רק מתסמינים קלים. שרדה את השפעת הספרדית שהתחוללה בין 1918 ל-1919, את מלחמת האזרחים  בספרד שהתחוללה בין 1936 ל-1939 וכעת גם את מגיפת הקורונה.

חזרה הדרגתית לשגרה במלגה, ספרד. 14 במאי 2020 (Photo by Álex Zea/Europa Press via Getty Images)
חזרה הדרגתית לשגרה במלגה, ספרד. 14 במאי 2020 (Photo by Álex Zea/Europa Press via Getty Images)

"עכשיו כשהיא בסדר, היא נפלאה, היא רוצה לדבר, להסביר, לתת את התובנות שלה, זאת היא שוב", כתבה בתה בטוויטר. היא נולדה במקסיקו ב-1907, עברה לסן פרנסיסקו שנתיים לאחר מכן והגיעה לקטלוניה במהלך מלחמת העולם הראשונה עם אביה, עיתונאי ספרדי. היא גידלה שלושה ילדים, אחד מהם לאחרונה חגג 86, 11 נכדים – המבוגר שבהם בן 60, ו-13 נינים. היא חיה בשני העשורים האחרונים בבית אבות בעיר אולוט. "לא נותר לי כלום פרט ללחיות", אמרה בריאיון שנערך עמה בשנה שעברה.

  • בספרד אובחנו עד כה 272,646 חולי קורונה ולפחות 27,321 מתו מהמחלה ומסיבוכיה. 

צרפת

משטרת פריז פרסמה שלשום (שלישי) איסור על שתיית אלכוהול על גדות נהר הסן ובאזור תעלת סן מרטן. כך דווח בכלי התקשורת הצרפתיים. האיסור פורסם יממה לאחר ששוטרים נאלצו לפזר עשרות תושבים שהתקהלו באזור, רק כמה שעות לאחר שהוקלו ההגבלות שהוטלו על העיר בניסיון לרסן את התפשטות וירוס הקורונה. במסגרת ההקלות הורשו תושבי פריז לצאת מבתיהם ללא הגבלה – לראשונה לאחר שמונה שבועות – אך נדרשו לנהוג באחריות ולהימנע מהתקהלויות. שעות לאחר כניסת ההקלות לתוקף פורסמו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים של המוני מבלים שהתאספו על גדות הנהר, רבים מהם ללא מסכות.

בהוראת משרד הפנים, במשטרה פרסמו את האיסור בליווי הצהרה לעיתונות שבה הודיעו שהם מצטערים על הצורך להטיל את ההגבלה. לכך צורפה גם תזכורת לתושבים, לפיה הצלחת הרשויות במיגור הנגיף תלויה ב"אחריותו של כל אחד מהאזרחים". שר הפנים הצרפתי, כריסטוף קסטנר, מתח ביקורת על "ההתנהגות הלא אחראית" של תושבי העיר. "הצלחת הסגר תלויה בהתנהלות הזהירה של האזרחים", כתב בטוויטר.

  • בצרפת אובחנו עד כה 178,060 חולי קורונה ולפחות 27,074 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

סין

הרשויות בווהאן, מוקד התפרצות הקורונה הראשון בעולם, הודיעה שלשום (שלישי) כי יערכו בדיקות לאיתור הנגיף בקרב 11 מיליון תושבי העיר בתוך שבוע וחצי. זאת, לאחר שהידבקויות חדשות התגלו בווהאן לראשונה מזה כמה שבועות.

"כל מחוז צריך לקבוע תכנית וסידורים לביצוע הבדיקות על כלל האוכלוסייה הנמצאת בתחום שיפוטו תוך מגבלת זמן של עשרה ימים", נכתב בהודעה רשמית שפורסמה בכלי תקשורת מקומיים בווהאן. ב-8 באפריל חזרו תושבי העיר לצאת מבתיהם בתום סגר של 76 ימים. שישה מקרים חדשים אותרו ביום ראשון ושני האחרונים במתחם מגורים במחוז דונגשיהו שבעיר.

סין השתלטה במידה רבה על הנגיף, אך היא עודנה בעלת סיכוי גבוה להיפגע בגל שני של הנגיף, זאת לאחר שהסירה את רוב המגבלות ברחבי המדינה. על פי דיווחים, צבירים של הנגיף הופיעו בשבוע שעבר במחוזות הצפון-מזרחיים בסין כג'ילין וחיילונגג'יאנג, הגובלים ברוסיה. בייג'ינג החליטה לסגור את גבולות בכדי למנוע מזרים להיכנס אל המדינה.

  • בסין אובחנו עד כה 82,929 חולי קורונה ולפחות 4,633 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!