דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מטפלים ומותקפים / אחות הותקפה באלימות קשה במרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב, המרכז יושבת במחאה

האחות הותקפה על ידי מטופל שאושפז בצו משפטי, וגרם לה לחבלות קשות בראשה | יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן: "הממשלה החדשה צריכה להפוך את 'מחיאות הכפיים' למשאבים ולהקצאת תקנים של אחיות ואחים, וגם למאבטחים שיגנו עליהם"

האחות שהותקפה במרכז הרפואי לבריאות הנפש באר יעקב, 14 במאי 2020 (צילום: צוות סיעוד באר יעקב)
האחות שהותקפה במרכז הרפואי לבריאות הנפש באר יעקב, 14 במאי 2020 (צילום: צוות סיעוד באר יעקב)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אחות הותקפה הערב באלימות קשה ע"י מטופל במרכז הרפואי לבריאות הנפש בבאר יעקב. האחות פונתה לבית חולים בקרבת מקום עם חבלות קשות בראשה, והיא עוברת בשעות אלו בדיקות במחלקה לרפואה דחופה. בעקבות המקרה החליטה הסתדרות האחיות והאחים  להשבית את המרכז ביום ראשון הקרוב מהשעה 8:00 – 12:00 ביום ראשון הקרוב.

לפי הסתדרות האחיות,  מטופל המאושפז בבית החולים בצו בית משפט עקב עבירות אלימות, תקף את האחות, בעט בפניה בעוצמה, שהפילה אותה לרצפה והמשיך לבעוט בה עד שנבלם על ידי הצוות של בית החולים.

"אנחנו עובדים בעומסים כבדים ובצוותים סיעודיים מצומצמים בשל מחסור בתקנים וכח אדם, וחשופים כל הזמן לאלימות מצד מטופלים ובני משפחותיהם", אומר אדל מזעל, אח בבית החולים באר יעקב ויו"ר ועד האחיות והאחים במקום. לדבריו, בניגוד לכל ההתחייבויות של משרד הבריאות לאבטחה ראויה בבתי החולים הפסיכיאטריים, יש כיום רק מאבטח אחד על שתי מחלקות ורק בשעות הערב.

"זו ממש סכנת נפשות כפי שלצערנו הוכח הערב", מוסיף מזעל, "אנחנו מתמודדים עם אוכלוסיות קשות של המאושפזים במחלקות הרגילות של בית החולים בצווים משפטיים עקב עבירות קשות של אלימות סמים ועבירות נוספות. זה מסכן גם אותנו וגם את המטופלים האחרים. צריך למצוא מסגרות מתאימות לאנשים הללו. הם לא יכולים להיות מאושפזים במחלקות הרגילות. הפסקת נוהל הקשירות של המטופלים מחייבת יישום אלטרנטיבה שתאפשר להתמודד עם מטופלים אלימים, ולא תסכן את הצוותים הרפואיים והמטופלים במקום".

יו"ר הסתדרות האחיות והאחים אילנה כהן, "מחיאות כפיים ותשבחות מצד אנשי משרד הבריאות וראש הממשלה לא עוצרות את האלימות כלפי האחיות והאחים שפועלים בעומסים כבדים בתנאים בלתי אפשריים. הממשלה החדשה צריכה להפוך את ה'תשבחות' ו'מחיאות הכפיים' למשאבים ולהקצאת תקנים של אחיות ואחים, כמו גם מאבטחים שיגנו עליהם כשהם פועלים להעניק טיפול רפואי לאזרחי ישראל. הגיע הזמן שהאחיות והאחים יגיעו לעבודה וידעו שהם חוזרים הביתה בריאים ושלמים. האלימות כלפי הצוותים הרפואיים חייבת להיפסק ומיד"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!