דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מטפלים ומותקפים / בעקבות תקיפת האחות בבאר יעקב: מחאה ואסיפות מחאה בבתי החולים הפסיכיאטריים

האחים והאחיות במרכזים ישבתו עד השעה 12:00 | גם הרופאים והפסיכולוגים הציבוריים יקיימו אספות מחאה וישבתו למספר שעות לאות סולידריות | יו"ר ארגון רופאי המדינה: "בטיחות הצוותים עומדת בראש סולם העדיפויות״

מחאת צוות בית החולים הפסיכיאטרי בבאר יעקב, בעקבות מקרי האלימות הקשים נגדם (ללא קרדיט)
מחאת צוות בית החולים הפסיכיאטרי בבאר יעקב, בעקבות מקרי האלימות הקשים נגדם (ללא קרדיט)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

החל משעות הבוקר (ראשון) מתקיימת מחאה ואסיפות מחאה בבתי החולים הפסיכיאטריים ברחבי הארץ, בעקבות תקיפת האחות בבית החולים הפסיכיאטרי באר יעקב ביום חמישי האחרון. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה: "בטיחותם של אנשי הצוותים הרפואיים עומדת בראש סולם העדיפויות של כולנו, אנו מצפים שמשרד הבריאות יבטיח זאת".

האחות הותקפה ביום חמישי האחרון על ידי מטופל, המאושפז במרכז הרפואי לבריאות הנפש בצו בית משפט עקב עבירות אלימות. המטופל בעט בפניה בעצמה שהפילה אותה לרצפה והמשיך לבעוט בה עד שנבלם על ידי הצוות של בית החולים. האחות פונתה לבית חולים עם חבלות קשות בראשה.

האחות שהותקפה במרכז הרפואי לבריאות הנפש באר יעקב, 14 במאי 2020 (צילום: צוות סיעוד באר יעקב)
האחות שהותקפה במרכז הרפואי לבריאות הנפש באר יעקב, 14 במאי 2020 (צילום: צוות סיעוד באר יעקב)

 

שאול סקיף, יו״ר חטיבת בתי החולים בהסתדרות האחיות והאחים: "צריך אפס סובלנות לאלימות נגד צוותים רפואיים. החלטנו להרחיב את הצעדים הארגוניים כדי להדגיש את החובה להגן על האחיות והאחים בכל שעות היממה , ולהוסיף תקנים ואמצעים לטיפול באלימות במרכזים הפסיכיאטריים".

יו"ר הסתדרות האחיות ואחים, אילנה כהן: "אנו מגנים בכל תוקף את ההפקרות הנהוגה ביחס לשמירה על בטחונם הפיזי של האחיות והאחים במרכזים הפסיכיאטריים וקוראים לכל הגורמים כולל הממשלה החדשה לספק אבטחה ראויה לצוותים הסיעודיים בד בבד עם הוספת משאבים להפחתת העומסים והטיפול בחולי הנפש המאושפזים כולל אלו המאושפזים בצווי הסתכלות וצווי אישפוז".

סקיף וכהן הוסיפו: "אנו שולחים את איחולי החלמה מעומק הלב לאחות שנפגעה ומקווים כי תחזור לבריאות איתנה במהרה, בתקווה לימים טובים יותר".

במכתב לראש הממשלה שר הבריאות המיועד שר המשפטים המיועד והשר לביטחון פנים המיועד, בו הודיע על הצטרפות הרופאים למחאה, טען יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי כי "הדבר מחייב עבודה משותפת בכל ההיבטים הנגזרים ותוך נחישות להוציא לפועל בהקדם האפשרי את כל ההמלצות שכבר גובשו בעבר והוכנסו למגירות. אסור לאיש מאיתנו לעבור לסדר היום מול אלימות שכזו. ממשלה חדשה בישראל, בהחלט יכולה וצריכה להביא בשורה בעניין".

בתי החולים הפסיכיאטריים השובתו בפברואר השנה הושבתו לשעתיים, בעקבות אירוע אלימות קשה במהלכו מטופל במרכז לבריאות הנפש "לב השרון" תקף אח באגרופים, ניפץ חלונות ודלתות בעזרת שולחן ושבר כיסאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!