דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איטליה

ימי הקורונה / כיצד נראים החיים במילאנו בימים אלה?

סטפנו דלה רוקה, תושב מילאנו: "קשה להיות אופטימיים כרגע. בעיקר חושבים על מתי יהיה אפשר לצאת מהבית, לראות את החברים וללכת למסעדות"

מילאנו, איטליה. "בטווח הרחוק, אנחנו מקווים שהדרמה הזו טומנת בחובה גם דברים שיעזרו לעתיד של איטליה" (צילום: Claudio Furlan/LaPresse via AP)
מילאנו, איטליה. "בטווח הרחוק, אנחנו מקווים שהדרמה הזו טומנת בחובה גם דברים שיעזרו לעתיד של איטליה" (צילום: Claudio Furlan/LaPresse via AP)
רז רותם
רז רותם
צרו קשר עם המערכת:

סטפנו דלה רוקה (57), תושב העיר מילאנו וראש צוות בחברת SAP, מספר בראיון קצר, על תחושותיו ומחשבותיו בימים אלה.

מה שלומך?
"בסדר גמור. יש בריאות ויש גם הומור."

איך נראה היום יום שלך?
"אני עובד מהבית. אני קם בבוקר ומתחיל לעבוד ב-9:00 עד 17:30 בערך. כל יום בשעה 18:00 אני מבקר את אמא שלי שנמצאת בבית החולים. אחרי ארוחת הערב אשתי ואני צופים בטלוויזיה מכיוון שאנחנו לא יכולים לצאת."

איך מתמודדים עם המצב, מבחינה רגשית, חברתית וכלכלית?
"בעבור חלק מהאנשים המצב דרמטי מבחינה כלכלית מכיוון שהם אינם עובדים ולכן גם אין להם הכנסה. רגשית זה מאוד קשה להישאר סגורים בבית כמעט לחלוטין למשך חודשיים. מהבחינה החברתית, שמעתי על לא מעט שיתופי פעולה וגילויי סולידריות אבל לדעתי זה יפסיק עם סופה של המגיפה."

מה המצב כרגע במילאנו, אנשים עדיין בבתים או שהרוב כבר חזרו לעבוד?
"החל משבוע שעבר הרבה עובדים חזרו לעבוד ורואים את זה בעלייה בתנועת הרכבים. יחד עם זה, הרבה אנשים נשארים בבית עם האפשרות לעבוד מרחוק, בתקווה שזה יעזור למנוע התפרצות מחודשת של המגיפה.

סטפנו דלה רוקה (באדיבות המצולם)
סטפנו דלה רוקה (באדיבות המצולם)

"רוב האנשים עושים את מה שהממשלה דורשת, כלומר, הגנה על הפנים עם מסיכה, שימוש בכפפות במקומות סגורים כמו סופרמרקטים, ושומרים על מרחק של לפחות מטר. למרות זאת, בסוף השבוע האחרון היה מזג אוויר נאה והרבה אנשים יצאו מהבית להליכה ולא תמיד המרחק נשמר."

על מה מדברים?
"70% מהזמן מדברים על הקורונה, 20% מהזמן על אוכל ועל מתכונים שאפשר להכין בבית ו-10% על נושאים אחרים."

מה אומרים לכם המנהיגים?
"יש מאמץ ניכר של הממשלה לסייע כלכלית למשפחות ולעסקים שאיבדו את מקור ההכנסה שלהם. אבל, לעיתים קרובות, זה קורה באיחור רב וזה יוצר תסכול בקרב האזרחים. מהכיוון של המגיפה, המצב משתפר והאמצעים שננקטו על ידי הממשלה אכן מקטינים את מספר הנדבקים. אבל יחד עם זאת, הממשלה מכינה אמצעים להתמודדות עם עלייה אפשרית בהדבקות."

אתה מצליח להיות אופטימי?
"קשה להיות אופטימיים כרגע. בעיקר חושבים על מתי יהיה אפשר לצאת מהבית, לראות את החברים, ללכת למסעדות וכו'. תמיד עם הידיעה שהחיים לא יחזרו להיות כמו קודם, כנראה לתקופה ארוכה מאוד.

"אנחנו מתקרבים לקיץ וגם עניין החופשות מתחיל להילקח בחשבון. פה באיטליה, הים והחופים הם ללא ספק הבחירה המועדפת על האיטלקים וגם על התיירים, אבל כרגע יש חוסר וודאות מוחלט לגבי גורלן.

"התגובה של המוסדות הממשלתיים, האזרחים והאנשים שעובדים בשירותים הרפואיים הייתה מעל ומעבר למה שאפשר לצפות והיא זו שאפשרה לנו לבלום את המגיפה. בטווח הרחוק, אנחנו מקווים שהדרמה הזו טומנת בחובה גם דברים שיעזרו לעתיד של איטליה ולפתרון של מקרים דומים במדינה שלנו. !Andrà tutto bene" ("הכל יהיה בסדר!" משפט שמלווה את האיטלקים לאורך ימי המגפה).

**

תרגום: דניאל דלה רוקה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!