דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

פוליטי / נתניהו בהשבעת הממשלה ה-35: "נפעל יחד בממשלת האחדות למען המדינה שלנו"

הממשלה אושרה ברוב של 73 חברי כנסת תומכים מול 46 מתנגדים | בממשלה החדשה שותפות סיעות: הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, העבודה, גשר ו'דרך ארץ' | בני גנץ: "נצטרך להעביר תקציב מדינה ויצטרכו להיות בו החלטות קשות"

רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. השבעת הממשלה ה-35 (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)
רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. השבעת הממשלה ה-35 (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) ברוב של 73 חברי כנסת תומכים מול 46 מתנגדים את הממשלה ה-35 של מדינת ישראל בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ. "פעלנו יחד במבצע 'צוק איתן, אני כראש ממשלה ואתה כרמטכ"ל כדי להגן על אזרחי ישראל במערכה שאין צודקת ממנה, אני משוכנע שנפעל יחד בהצלחה בממשלת האחדות למען המדינה שלנו", אמר ראש הממשלה נתניהו בפתח דבריו במליאה. ח"כ יריב לוין (הליכוד) נבחר על ידי הח"כים לכהן כיו"ר הכנסת.

בהתייחס לתקציב המדינה אמר נתניהו: "נעביר תקציב שייתן לכם אזרחי ישראל אופק ותקווה על ידי זה שיעשה שושה דברים מקומות עבודה מקומות עבודה ומקומות עבודה". בהתייחס למשבר הקורונה אמר נתניהו: "משבר הקורונה גבה עד כה את חייהם של מאות אלפי בני אדם ברחבי העולם. ראינו את המגפה, את הסכנה, ולכן החלטנו יחד להסיט הצידה את המחלוקות בינינו ולהתייצב כתף אל כתף מול האתגרים הגדולים שמגפת הקורונה מציבה בפנינו, לבריאות, לכלכלה ולחברה". נתניהו הוסיף "יש אפשרות שגל קורונה שני חוצה יבשות יפקוד את העולם וגם את ישראל. משום כך, הצעד הראשון שממשלת האחדות תעשה היא להקים את קבינט הקורונה, כדי להכין את המענה לאתגר הגל השני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ חותמים על הסכם קואליציוני להקמת ממשלה, 20 באפריל 2020 (צילום: יח"צ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ חותמים על הסכם קואליציוני להקמת ממשלה, 20 באפריל 2020 (צילום: יח"צ)

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון המיועד, בני גנץ: העם אמר לנו – 'אחדות או מלחמת אחים', העם אמר לנו 'תתחילו לעבוד בשבילנו'. אנחנו נמצאים בעיצומו של מאבק קשה, עם השלכות כלכליות והיסטוריות בעולם. התגייסנו, עם צוותי הרפואה והצלנו נפשות רבות". עוד אמר גנץ "אני וחבריי בחרנו לקחת אחריות עבור העצמאים ובעלי עסקים הקטנים שאיבדו את כל עולמם. עבור האזרחים הוותיקים שנמצאים עדיין בסכנת החיים, עבור הנוער שצריך לצאת מחוזק ולחזור לנערכת חינוך מחוזקת, עבור מתמחים שצריכים לעבוד בתנאים קשים, עבור דור הצעירים להם אנו מחויבים להבטיח אופק של חיים ברווחה, פרנסה ויכולת להתבסס ולהתפתח, עבור מערכת הבריאות – שחייבת לקבל אוויר לנשימה וכלים ולהיערך לחזרת הנגיף. נצטרך להעביר תקציב מדינה ויצטרכו להיות בו החלטות קשות".

גנץ פנה לנתניהו ואמר "בכנות, כל אחד מאיתנו היה מעדיף להרכיב ממשלה אחרת. שנינו בחרנו בהחלטה נכונה עבור אזרחי ישראל. גם לך לא היה קל להגיע למצב הזה. אחרי 11 שנים, החלטת לחלוק עם חברי ואיתי את השלטון ולהתחלף בתפקידך אחרי שנה וחצי. זאת החלטה אמיצה וחשובה. אחרי שהלכנו לשלוש מערכות בחירות ללא הכרעה. עבור מדינת ישראל חשוב שנבנה את האמון בינינו, לא רק בין ביבי לביני, אלא בין חלקי החברה כולה".

שר הביטחון בני גנץ נואם בהשבעת הממשלה ה-35 בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)
שר הביטחון בני גנץ נואם בהשבעת הממשלה ה-35 בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)

יו"ר האופוזיציה המיועד ויו"ר יש עתיד-תל"ם ח"כ יאיר לפיד, תקף: "הבניין הזה איבד היום סופית את אמונם של אזרחי ישראל. הפוליטיקה לוקחת את הכסף של האזרחים ולא נותנת לנו שום דבר בתמורה. אין שום קשר בין הפוליטיקה לבין החיים האמיתיים של אנשים אמיתיים. בחיים האמיתיים אם ההוצאות עולות על ההכנסות – יצלצלו מהבנק".

לפיד הוסיף "בבניין הזה, בפוליטיקה, הקורונה היא תירוץ לעשות מסיבה מושחתת על חשבון משלם המסים. מקימים היום את הממשלה הגדולה ביותר, לזה אתם קוראים ממשלת חירום? יש בישראל נכון להיום פחות מ-50 אנשים שמונשמים בגלל הקורונה. יש יותר שרים ממונשמי קורונה. זה לא רק הבזבוז, זה גם הזלזול המוחלט במצוקה של הישראלים. מקימים על חשבונם משרדים מיותרים, חגיגה במאות מיליונים".

נתניהו הודיע בשבוע שעבר לנשיא המדינה שעלה בידו להרכיב ממשלה, לאחר שסיעת הליכוד חתמה על הסכמים קואליציוניים עם סיעת כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, העבודה, גשר (אורלי לוי אבוקסיס) ו'דרך ארץ' (יועז הנדל וצבי האוזר). סיעת 'ימינה' נשארת נכון לעכשיו מחוץ לקואליציה. הממשלה תוקם לאחר שנה וחצי בה תפקדה הממשלה כממשלת מעבר, שלא זכתה לאמון הכנסת.

הממשלה עתידה להיות הגדולה בתולדות המדינה, ואלו השרים החדשים שצפויים לכהן בה:

ראש הממשלה – בנימין נתניהו (הליכוד), שר הביטחון – בני גנץ (כחול לבן), שר החוץ – גבי אשכנזי (כחול לבן), שר האוצר – ישראל כ"ץ (הליכוד), שר הבריאות – יולי אדלשטיין (הליכוד), שר המשפטים – אבי ניסנקורן (כחול לבן), שר הכלכלה – עמיר פרץ (העבודה), שר העבודה והרווחה – איציק שמולי (העבודה), שרת התחבורה – מירי רגב (הליכוד), שר החינוך – יואב גלנט (הליכוד), השר לשיתוף פעולה אזורי – אופיר אקוניס (הליכוד), שר הפנים – אריה דרעי (ש"ס), שר הדתות – יעקב אביטן (ש"ס), שר הבינוי והשיכון – יעקב ליצמן (יהדות התורה), השרה לחיזוק קהילתי – אורלי לוי אבקסיס (גשר), שר החקלאות – אלון שוסטר (כחול לבן), שר התרבות והספורט – חילי טרופר (כחול לבן), השר לביטחון הפנים –  אמיר אוחנה (הליכוד), שר התקשורת – יועז הנדל (דרך ארץ), שר התיירות –  אסף זמיר (כחול לבן), שר המדע והטכנולוגיה – יזהר שי (כחול לבן), שרת העלייה והקליטה –  פנינה תמנו-שטה (כחול לבן), שרת התפוצות – עומר ינקלביץ' (כחול לבן), השרה לעניינים אסטרטגיים –  אורית פרקש-הכהן (כחול לבן), השרה לשוויון חברתי – מרב כהן (כחול לבן), שר במשרד הביטחון –  מיכאל ביטון (כחול לבן), שר המודיעין – אלי כהן (הליכוד), השר המקשר בין הממשלה לכנסת –  דודי אמסלם (הליכוד), השרה להגנת הסביבה – גילה גמליאל (הליכוד), השר להשכלה גבוהה ומשקי המים – זאב אלקין (הליכוד), שר האנרגיה – יובל שטייניץ (הליכוד), שרת ההתיישבות – ציפי חוטובלי (הליכוד), שר במשרד ראש הממשלה – צחי הנגבי (הליכוד) יו"ר הכנסת יהיה יריב לוין (הליכוד).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!