דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יצחק תשובה

כלכלה / יצחק תשובה מתקרב להסכם עם בעלי החוב בדלק, אסיפת בעלי החוב נדחתה

נציגות בעלי החוב הגיעה להסכמות עקרוניות עם תשובה שייחסל את חובותיו לבנקים וישעבד כ 40% מדלק קידוחים מול חוב של 5.8 מיליארד שקלים. אם אכן יצליח המהלך, תשובה ישמור על בעלותו בדלק

יצחק תשובה (צילום: פלאש 90)
יצחק תשובה (צילום: פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

העימות בין בעלי החוב של קבוצת דלק ובעל השליטה יצחק תשובה עוד לא הסתיים, אך מסתמנות הסכמות עקרוניות, שמרחיקות לעת עתה את קבוצת דלק מהכרזה על "תספורת" למשקיעים ואת בעלי החוב מנישול של יצחק תשובה משליטה בקבוצה.

אסיפת בעלי אגרות החוב, להם חייבת דלק כ-5.8 מיליארדי ש"ח, שהייתה אמורה להתקיים היום (ראשון) ב 14:00 נדחתה רגע לפני התכנסותה למחר בשעה 09:00 בבוקר. בפתח האסיפה הודיעה הנאמן לאגרות החוב, דן אבנון, כי החברה הגיע להסכמות על בעלי אגרות החוב, אך המסמך המסכם אותם עוד לא פורסם כדיווח מידי לבורסה ובינתיים חסר תוקף רשמי.

באסיפה מחר, בעלי החוב יקבלו עדכון על ההסכמות בין הנהלת קבוצת דלק לנציגות בעלי האג"ח, ובהם סדרת בטחונות שהנהלת הקבוצה מוכנה להעניק לבעלי החוב. ההתחייבות המרכזית המדוברת היא שיעבוד על 40% מיחידות ההשתתפות בחברת "דלק קידוחים", המשועבדות לבנקים בשלב זה.

בתרחיש הנדון, לאחר השבת חובות בסך 2 מיליארד שקלים לבנקים , השיעבודים לבנקים יבוטלו, והחברה תוכל לבצע שיעבודים חדשים לטובת בעלי החוב. בין הדרישות הנוספות של מחזיקי אגרות החוב, מופיעה הדרישה לגיוס הון לקבוצת דלק והתניות נוספות, המגבילות את הנהלת הקבוצה בניהול נכסיה, כל עוד לא השיבה את החובות.

קבוצת דלק מנסה גם להשלים סבב גיוס הון בהיקף של 200 מליון ש"ח, שהחל ביום חמישי ואמור להסתיים היום. עד כה נרשמו ביקושים נמוכים בסבב הגיוס הנוכחי שנקלע לקושי זאת על אף הצהרתו של יצחק תשובה כי הוא מתכוון להשתתף באופן אישי בסבב הגיוס הנוכחי ב30 מליון שקל.

ביום רביעי אמורה להתקיים הצבעה של בעלי אגרות החוב על העמדת החוב לפירעון מיידי. רוב המייצג החזקה של 75% ומעלה בהצבעה עשוי להפוך את החברה לחדלת פירעון, ובכך לסלק את יצחק תשובה משליטה בה. כדי למנוע זאת, ב"דלק" מקווים שההסכמה היום עם בעלי אגרות תוריד את ההצבעה ברביעי מסדר היום, כמו גם להשלים את הסבב הראשון של גיוס ההון, מתוך גיוס מתוכנן של 400 מליון ש"ח עד סוף השנה.

אם יצליח תשובה לרצות את בעלי החוב ולדחות את ההצבעה הוא יישאר בעל השליטה בקבוצה, אך יפעל תחת מגבלות קשות. קבוצת דלק תיאלץ למכור את רוב נכסיה בישראל, ותותיר בידה שני נכסים מרכזיים בלבד, דלק קידוחים בישראל וחברת איתקה בחו"ל, אשר גם בהם המשך השליטה מותנה בעמידה בהסכמים עם בעלי החוב – הבנקים ובעלי אגרות החוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!