דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | ממשלת סלובניה טוענת: עצרנו את המגפה

על פי הנתונים הרשמיים, בשבועיים האחרונים התגלו במדינה 35 חולים בלבד, עם זאת, הנחיות הבטיחות יימשכו עד סוף מאי | מוזיאון בהולנד העלה לאתרו ציור של רמברנדט באיכות הגבוהה ביותר אי פעם, להנאת הציבור המסוגר בביתו

אמא מעבירה מסכה לתלמידה בבית ספר בסלובניה. 8 במאי (Photo by Pier Marco Tacca/Getty Images)
אמא מעבירה מסכה לתלמידה בבית ספר בסלובניה. 8 במאי (Photo by Pier Marco Tacca/Getty Images)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, וכעת ישנם כ-4.8 מיליון בני אדם שאובחנו כנשאי הנגיף. כ-2.6 מיליון בני אדם מאושפזים בבתי החולים, מתוכם לפחות כ-44 אלף במצב קשה או אנוש. קרוב לשני מיליון בני אדם החלימו מהמחלה, כ-320 אלף מתו ממנה.

מספר החולים המאובחנים בארה"ב, המדינה בה התפרצה המגפה באופן הנרחב ביותר, עלה ללמעלה מ-1.5 מיליון. רוסיה עברה את ספרד במספר החולים המאובחנים עם כ-300 אלף חולים, והיא שנייה רק לארה"ב. ברזיל עברה את איטליה, צרפת וגרמניה עם למעלה מ-233 אלף חולים והיא כעת המדינה החמישית בעולם בהיקף התפרצות המגפה.

שמונה ימים לאחר שהודיעה ממשלת איי-פארו על החלמת כל 187 חולי הקורונה בשטחה, לא אובחן אף חולה חדש ובכך הפכה המדינה לראשונה באירופה שניצחה לחלוטין את המגפה.

נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

סלובניה

ממשלת סלובניה הודיעה שלשום כי מגפת הקורונה במדינה הסתיימה, לאחר שלטענת הגוף האחראי על בריאות הציבור "כל האינדיקטורים מצביעים על האטה בהתפשטות הנגיף באוכלוסייה".

לפי נתוני משרד הבריאות במדינה, אתמול התגלה בה רק חולה קורונה אחד. בשבועיים האחרונים אותרו 35 חולים בלבד, כאשר מקדם ההדבקה (RO) נמוך מ-1. כלומר, על כל אדם שנדבק בנגיף, ידבק בממוצע פחות מאדם אחד.

עם אוכלוסייה של כשני מיליון בני אדם, חולקת סלובניה גבולות עם איטליה, אוסטריה, הונגריה וקרואטיה. ראש ממשלת סלובניה, יאנז יאנשה, אמר אתמול בפרלמנט כי המצב האפידמיולוגי במדינה הוא "הטוב באירופה".

אישה עולה לאוטובוס, עם החזרה של התחבורה הציבורית בסלובניה. 11 במאי (Photo by Luka Dakskobler/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
אישה עולה לאוטובוס, עם החזרה של התחבורה הציבורית בסלובניה. 11 במאי (Photo by Luka Dakskobler/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

למרות ההכרזה, הממשלה הודיעה כי תמשיך לנקוט צעדים כגון בדיקות בהיקף נרחב, איסור על התקהלויות וחובת מסכה עד בדיקה מחדש שתיערך ב-31 במאי. סלובניה תקל עם זאת כמה מהצעדים שנקטה בכל הנוגע לגבולותיה: אזרחי האיחוד האירופי שייכנסו למדינה לא יחויבו עוד בבידוד, בתנאי שלא עזבו את האיחוד לתקופה של יותר משבועיים. אזרחי שאר המדינות שייכנסו אליה יידרשו להיכנס לבידוד של 14 יום.

  • בסלובניה אובחנו עד כה 1,466 חולי קורונה ולפחות 104 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

הולנד

הציור "משמר הלילה" של רמברדנט הועלה לאינטרנט לרשות הכלל באיכות הגבוהה ביותר אי פעם. המוזיאון ההולנדי לאמנות "רייקסמוזאום" שבאמסטרדם העלה את הציור המפורסם בגרסת ג'יגה-פיקסל במטרה להנגישו לציבור גם בימי הסגר.

צוות ההדמיה של המוזיאון צילם את הציור עם 528 חשיפות בודדות, ולאחר מכן חוברו יחד 24 שורות של 22 תמונות ויצרו צילום שמבוסס על 44,804,687,500 פיקסלים, כאשר המרחק בין כל פיקסל הוא 0.02 מ"מ. בכך מתאפשר לבחון את היצירה משנת 1,642 באופן המפורט ביותר אי פעם.

"הצוות משתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר ודוחף כל העת את גבולות האפשרי", אמר מנהל המוזיאון, טאקו דיביטס. "הצילום הוא מקור קריטי של מידע עבור חוקרים, ומבקרים ברשת יכולים להשתמש בו כדי להעריך את יצירת המופת של רמברדנט עד הפרט הקטן ביותר".

ביולי שעבר החל המוזיאון בעבודת שיקום מקיפה של הציור בשידור חי. השלב הראשון כלל איסוף נתונים מקיף, ונעצר כשהמגפה אילצה את סגירת המוזיאון לפני חודשיים. השבוע התחדשה העבודה במוזיאון הריק, אולם השלב השני, של השחזור הממשי, יחל רק בתחילת השנה הבאה במקום בקיץ הקרוב. את הציור ברזולוציה הגבוהה ניתן לראות כאן.

  • בהולנד אובחנו עד כה 43,995 חולי קורונה ולפחות 5,680 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.​

ספרד

ספרד רשמה אתמול את מספר קורבנות הקורונה היומי הנמוך מזה חודשיים. לפי נתוני משרד הבריאות הספרדי, ביממה האחרונה מתו 87 חולי קורונה וזו הפעם הראשונה מזה חודשיים שמספר הקורבנות היומי בעל שתי ספרות בלבד.

אתמול (שבת) אמר ראש הממשלה הספרדי כי ממשלתו תאריך בפעם האחרונה את מצב החירום במדינה בחודש נוסף. מחר צפויים כ-70% מאזרחי ספרד להתקדם בצעד השני בתהליך היציאה מהסגר. הקניונים צפויים להיפתח ויותר לשבת במסעדות ובבתי קפה באוויר הפתוח בתפוסה של 50% מהמקומות בימי שגרה. ברוב חלקי המדינה התקהלויות יותרו ליותר מ-10 אזרחים במקומות העבודה.

  • בספרד אובחנו עד כה 277,719 חולי קורונה ולפחות 27,650 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!