דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שמעון פרס

אות יקיר ההסתדרות / הנשיא לשעבר שמעון פרס קיבל את אות יקיר ההסתדרות בטקס חגיגי

בטקס שנערך הבוקר השתתפו גם יו"ר ההסתדרות ויו"ר האופוזיציה. ניסנקורן קרא לפרס "ידיד אמת של ההסתדרות" ואמר כי בכוונתו להפוך את הענקת האות למסורת.

טקס אות יקיר ההסתדרות. מוענק לשמעון פרס, צילום: דבר ראשון.
טקס אות יקיר ההסתדרות. מוענק לשמעון פרס, צילום: דבר ראשון.
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הנשיא התשיעי שמעון פרס קיבל את אות יקיר ההסתדרות בטקס שנערך הבוקר (חמישי) במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ראש עיריית מודיעין ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בן-דוד.

בטקס כינה ניסנקורן את פרס כ"ידיד אמת של ההסתדרות" ואמר כי "כל דף בהיסטוריה של המדינה מוטבע בחותמו. מה שפרס עשה למען הביטחון, החברה הישראלית ומה שהוא עושה למען השלום לא יסולא מפז".

עוד תיאר יו"ר ההסתדרות כיצד החל פרס את דרכו הציבורית כמזכיר הנוער העובד. "הנוער העובד מסמל משהו מאוד מיוחד לנו, זו תקווה לעתיד של צעירים שרוצים חברה מתוקנת".

ניסנקורן התייחס בדבריו גם לתקופת כהונתו של פרס כראש ממשלה: "הוא לקח על כתפיו את עסקת החבילה בזמן אינפלציה כשכולם היו אובדי עצות והיה צריך לקבל החלטות. היה אדם אחד שלקח את זה על עצמו, שהביא הון מארה"ב וקיבל על עצמו קיצוצים כדי להביא את העסקה, ובמידה מסוימת הכריח את ההסתדרות להסכים. אדם שהביא את המדינה בשנת 85 מאסון כלכלי לצמיחה מחודשת. ביום שהוא רצה לנאום ההסתדרות השביתה את רשות השידור, אבל בסופו של דבר הוא הסתדר והייתה לו תמיכה ציבורית אדירה".

עוד הוסיף ניסנקורן כי בכוונתו להפוך את מעמד הענקת האות למסורת והדגיש את האתגרים בפניהם ניצבת ההסתדרות. "אנחנו בהסתדרות נלחמים את הלחימה של צממום הפערים, של שוויון ושל מדינה יותר יפה, שהאדם יתפרנס בה בכבוד ויזדקן בכבוד. כרגע אנחנו צריכים לסיים את קליטת עובדי הקבלן להעסקה ישירה. שר האוצר לוחם יחד איתי כדי ליישם את ההסכם".

ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "החיבור בין ההסתדרות למדינה הוא בל ינתק. היכולת להתמודד עם המצוקות של האדם הבודד שנשחק מול גלגלי המערכות זאת עבודה מאורגנת שמאפשרת יציבות תעסוקתית והזדקנות בכבוד וזה מה שההסתדרות עושה."

הנשיא לשעבר התרגש מאוד מהמעמד ואמר, "אני מרגיש בבית, ההסתדרות זה הבית הראשון שלי, ההסתדרות הקימה את המדינה. אתם לא הקמתם מעמד של אנשים עובדים אלא מעמד של אנשים צודקים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!