33 נהגי אוטובוס בלונדון מתו כתוצאה מווירוס הקורונה, וסיכויי הנהגים המקצועיים בבירת בריטניה לחלות בקורונה גבוהים מאלו של אנשי הצוותים הרפואיים במדינה. אתר WSWS.org אסף מידע מארגונים אזרחיים ודיווחים שונים, והממצאים מדאיגים במיוחד לאור החזרה המדורגת של התחבורה הציבורית בעיר לפעילות מלאה.
מנתוני תעסוקה שפרסמה הלשכה לסטטיסטיקה לאומית של בריטניה (ONS) עולה כי נהגי האוטובוסים באנגליה ובוויילס מתים מהקורונה בשיעור של פי חמש מעובדי שירות הבריאות הלאומי הבריטי (NHS). שיעור התמותה של נהגי האוטובוסים הוא 26.4 ל-100,000 מקרים. רק נהגי מוניות סבלו משיעור תמותה גבוה יותר, שעמד על 36.4 מקרי מוות ל-100,000, בהתבסס על 76 מקרי מוות.
נהגי אוטובוס בלונדון דורשים כי יסופקו להם תאים מבודדים, ציוד מגן אישי ברמה גבוהה, בדיקת קורונה לכל הנהגים, ניקיון איכותי של האוטובוסים, יידוע של כלל הנהגים על חולי קורונה בסביבתם, וקבלת ימי מחלה בתשלום מלא במידה והם נדרשים לשהות בבידוד. כמו כן הם מבקשים שיוגבל מספר הנוסעים בנסיעה ובעמידה ברציפים.
הנהגים מתלוננים כי חברות התחבורה פועלות להסתיר את היקפי המחלה בקרב עובדיהם. לפני שבועיים, סירבה חברת התחבורה הלונדונית TfL לגלות באיזה מוקדים מתו עובדים כתוצאה מהקורונה. גם מספר הנהגים שאובחנו כחולים בקורונה נשאר חסוי.
הנהגים אומרים שתנאי העבודה לא בטוחים והדבר עולה בחיי נהגים. "בחברה כלל לא דואגים לבריאותנו והם לוחצים על נהגים שחולים לחזור לפני שהם כשירים. החברה מכנה זאת 'לשמור על קשר' אבל זה לא פחות מהטרדה", אמר נהג שביקש להישאר בעילום שם, ונהג נוסף אמר: "TfL וראש העיר של לונדון סאדיק חאן לא חושבים שאנחנו חשובים מספיק כדי להיות מוגנים כראוי, אנחנו רק סחורה מתכלה עבורם. אם אתה מבקש כפפות מגן או מחטא יד, זה כמו לדרוש את כדור הארץ ואתה נשאל מדוע אתה זקוק להן."
אם אתה מבקש כפפות מגן או מחטא יד, זה כמו לדרוש את כדור הארץ ואתה נשאל מדוע אתה זקוק להן
נהג אחר אמר כי אמצעי הבטיחות הנוכחיים הם "חסרי טעם ומיושמים בצורה גרועה. מדוע לחסום חורים סביב מסך הבטיחות של הנהג כשיש רווחים רבים כל כך? אנו נמצאים בקפסולה עם כל האוויר התקוע מסביבנו". לדבריו הובטחו לנהגים כפפות אבל כשהוא הגיע לבקש כפפות נאמר לו שהמלאי אזל. "הם מוציאים חומר ניקוי ידיים זעיר שמחזיק כמה ימים, ואם אתה מבקש אחרי זה עוד אחד הם אומרים, 'הונפק לך אחד.' תודה, אבל אני מרגיש שבטיחותי אינה מדאיגה את החברה".
הדברים הגיעו לשיא כאשר ב-7 באפריל קיבלו הנהגים מכתב חתום שמודיע להם כי הם אינם נדרשים לשים מסכת פנים.
בענפים אחרים של חברת התחבורה של לונדון, ה-TfL, מתו עוד 10 עובדי רכבת תחתית ועובדי הרכבת העילית כתוצאה מהקורונה. נהג רכבת ותיק אמר ל-WSWS כי הוא חושש שהזיהומים יתעצמו בעקבות "היציאה ההדרגתית" עליה הודיעה הממשלה. "ברגע שהגידול במספר הנוסעים יתחיל, לא תהיה אפשרות לשמור על כללי הריחוק החברתי. צוות התחנה והפלטפורמה כבר חשופים לחלוטין. הם יתערבבו עם מאות אנשים בקרבה של כמה סנטימטרים".