דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק באלימות נגד נשים

מאבק באלימות נגד נשים / 1,000 הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב: "לא נשתוק על רצח נשים"

בעצרת זיכרון שנערכה אמש (שני) בכיכר הבימה הדליקו נשים וגברים נרות לזכר 11 הנשים שנרצחו מתחילת השנה, שש מהן במהלך משבר הקורונה | "אם הממשלה, הרשויות והתקשורת ממשיכים בסדר יומם, אנחנו נעצור ונזכור"

הפגנה נגד אלימות נגד נשים בכיכר הבימה, 18 במאי 2020 (צילום תומר נויברג/פלאש90)
הפגנה נגד אלימות נגד נשים בכיכר הבימה, 18 במאי 2020 (צילום תומר נויברג/פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מעל 1,000 נשים וגברים התאספו אמש (שני) בכיכר הבימה בתל אביב להדלקת נרות זיכרון לזכר 11 הנשים שנרצחו מתחילת השנה. שש נשים נרצחו מתחילת משבר הקורונה, שלוש מתוכן בתוך שלושה שבועות. פעילות בבאר שבע ריססו את שמות הנרצחות ברחבי העיר. עצרות זיכרון נוספות לזכר הנרצחות התקיימו גם בשדרות, ראש פינה, חיפה ובאר שבע.

עינב קגן והדר גל, ממארגנות העצרת: "כשראינו את האייטם על מאיה, לא יכולנו לנשום. רצח נוסף, מקומם ומיותר של אישה על – היותה אישה. ככל שעברו הדקות הפרטים התבהרו – מאיה ווישניאק הייתה בת 22, בת גילינו. הגבר שרצח אותה, חנק אותה למוות ודקר את אמו, שפצועה קל. הוא בחר להיות זה שיחליט על החיים שלהן. ומסתבר שהוא לא הגבר היחיד שחושב ככה. מקרה זה הוא העשירי מתחילת השנה, השישי (!) מאז הכניסה להסגר, והשלישי בשבועיים האחרונים. הבנו שהסיפור הזה גדול יותר מאיתנו, ושאירוע מחאה כזה מתבקש כבר הרבה זמן. אם הממשלה, הרשויות והתקשורת ממשיכים בסדר יומם, אנחנו נעצור ונזכור. עד מתי דמנו יהיה הפקר?".

"אם הממשלה, הרשויות והתקשורת ממשיכים בסדר יומם, אנחנו נעצור ונזכור" (צילום תומר נויברג/פלאש90)
"אם הממשלה, הרשויות והתקשורת ממשיכים בסדר יומם, אנחנו נעצור ונזכור" (צילום תומר נויברג/פלאש90)

"אני מברכת שיהיה מקלט לגברים אלימים – לא לנשים!"

בעצרת השתתפו סימונה מורי ודלאל דאוד, נשים קורבנות אלימות שהורשעו ברצח בעליהן שהתעללו בהן. סימונה מורי אמרה: "יש נשים שעכשיו בבתים אין להן הגנה, תברחו, תגנו על עצמכן… יש נשים עכשיו בבתים מושפלות, מוכות, שוכבות על הרצפה, כמו שאני שכבתי. אבל אף אחד לא בא. למשטרה יותר חשוב להוציא את הגולשים מהמים… תעזרו לנשים האלה כי הממשלה הזאת לא תעשה כלום. לכן יש את הכוח לעשות ולעזור לנשים האלה. אנחנו במלחמה".

דלאל דאוד אמרה: "אני היום מאחלת לכל אישה שנמצאת מולי, וגם לגברים אני פונה: אנחנו נולדנו בשביל לחיות, לא בשביל לעבור אלימות באכזריות שעברה ואותה. היום יש עזרה, תקומו ותלכו, אל תקומו כמוני ואל תקחו חוק לידיים. אני מברכת שיהיה מקלט לגברים אלימים – לא לנשים!"

1000 בהפגנה נגד אלימות נגד נשים בכיכר הבימה, 18 במאי 2020 (צילום תומר נויברג/פלאש90)
1000 בהפגנה נגד אלימות נגד נשים בכיכר הבימה, 18 במאי 2020 (צילום תומר נויברג/פלאש90)

ענת ניר, ממקימות המטה הפמיניסטי לשעת חירום: ״אשה נוספת נרצחה ואנחנו ממשיכות לשלם בחיים שלנו על המגפה החברתית אחת החמורות במדינה – אלימות במשפחה. מגיפה שמשפיעה על מאות אלפי משפחות בזמן שמורכבת ממשלה ויש תיקים חדשים שמחולקים, הנושא הזה אינו תופס מקום בסדרי העדיפויות. אף הסכם קואליציוני לא מכליל את הנושא של אלימות במשפחה כדרישה וייצוג של נשים בשולחנות קבלת החלטות אינו מספק ומגוון. התאספנו בכיכר הבימה כדי להראות שלא נשתוק על רצח נשים, נדליק נר לזכר הנרצחות, 11 מתחילת השנה ו-6 מתחילת הקורונה. ונדרוש טיפול בגברים אלימים, תקציבים ותקנים לעובדות סוציאליות, חקיקה וענישה, תכניות חינוך מגדריות כדי שנוכל לשמור על בטחון של 51% מהאוכלוסייה כאן״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!