דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / רעיונות שמרימים: בבלגיה מנופי הרמה מפגישים בין משפחות לקשישים

בזכות רעיון של אחד המנהלים בחברת אחזקה וניקיון, המנופים שמשמשים ביום יום לניקוי חזיתות בנייני משרדים מפגישים בין משפחות לקרוביהם בבתי האבות דרך החלון

מנוף הרמה משמש למפגש בין משפחות לקרוביהם המבוגרים בבית האבות לה-קמברה שבבלגיה (AP Photo/Virginia Mayo)
מנוף הרמה משמש למפגש בין משפחות לקרוביהם המבוגרים בבית האבות לה-קמברה שבבלגיה (AP Photo/Virginia Mayo)

צפוטריסטן ואן דן-בוש מבלגיה היה בדרכו לעבודה בוקר אחד וראה משהו שנתן לו רעיון. "ראיתי אדם שצעק אל אמא שלו", סיפר ואן דן-בוש.

לא מחזה בלתי רגיל, אלא שהאיש עמד על המדרכה ואמא שלו הייתה בקומה השלישית. היא הייתה, כמו קשישים רבים, תחת הסגר בביתה כדי להימנע מהדבקה בוירוס הקורונה. אבל ככל שעברו הימים והפכו לשבועות ואף לחודשים, משפחות רבות כמו זו שראה טריסטן התקשו לקבל את המצב. "אנחנו יכולים לעזור לאדם הזה", חשב ואן דן-בוש.

בתור מנהל פעילות בחברת GROUP-F, חברת ניקיון ואחזקה, לואן דן-בוש הייתה בעיה. בגלל המגפה העסקים היו חלשים ורבים ממנופי ההרמה שלו, שמשמשים ביום יום לניקוי חזיתות של בנייני משרדים, עמדו ללא מעש במגרש החניה. למה לא להשתמש בהם כדי להרים אנשים, כדי שהם יוכלו לפגוש את הקרובים שלהם שגרים בקומות העליונות של בתי אבות?

מאז אותו יום, ואן דן-בוש מסיע את מנופי ההרמה שלו לבתי אבות בכמה ערים ברחבי בלגיה. במת הנשיאה מתחברת אל המנוף ונושאת את המשפחות עד לחלון של קרוביהם המבוגרים. אמא או נכד מנופפים לקרוביהם והחששות והדאגה נעלמים לרגע מפניהם של הקשישים. אף חיבור אינטרנט לא מצליח לקרב באופן כזה.

אווה פוטסייס לא ממש ידעה למה לצפות בזמן שמנוף הרים אותה מעלה כדי לראות את דודתה בת ה-88, סוזן, בבית האבות לה-קמברה בפרבריה של בריסל. "עברו 7 שבועות ארוכים שבהם לא יכולתי לפגוש אותה" היא אמרה. "כל זה מאד רגשי". אחרי שירדה, פוטסייס הייתה כולה חיוך אחד גדול.

"יצא לי לראות אותה וזה היה מדהים" היא סיפרה. ומעבר לכך "היא נראתה מאד שמחה לראות אותי". המתח והלחץ של משפחות עם קרובים בבתי אבות הוא לעיתים קרובות מוצדק. מתוך 8,843 מקרים מאומתים וחשודים של מוות מקורונה בבלגיה, נכון ליום שלישי, 4,538 מהמקרים נדבקו בבתי אבות או מסגרות דומות.

מנוף הרמה משמש למפגש בין משפחות לקרוביהם המבוגרים בבית האבות לה-קמברה שבבלגיה (AP Photo/Virginia Mayo)
מנוף הרמה משמש למפגש בין משפחות לקרוביהם המבוגרים בבית האבות לה-קמברה שבבלגיה (AP Photo/Virginia Mayo)

לקראת יום המבצע בית האבות לה-קמברה הכין את המקום, את המשפחות ואת הזקנים כדי לוודא שכל האופרציה עוברת חלק. "זאת הייתה עבודה לא פשוטה אבל מאד מתגמלת", אמר המנהל של בית האבות לה-קמברה, טיבהוט שווירייר. "ראינו המון רגשות בעיניים של המשפחות והדיירים שלנו".

בכירים ב-GROUP-F מצפים שבקרוב יחזרו מנופי ההרמה לעבודתם הישנה של ניקוי חזיתות של בניינים, אבל בנתיים הם מצאו להם שימוש חשוב.

"כן, נכון, זה עולה כסף, צריך לשלם למפעיל המנוף אבל לפחות המנוף נמצא בשימוש", אמר ואן דן-בוש. ובסופו של דבר "אנחנו שמחים שהייתה לנו הזדמנות לעזור לאנשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!