דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

בדרך לשגרה / החופים, בתי הכנסת והמוזיאונים נפתחים: אלו ההקלות שנכנסו לתוקף היום (ד')

המוזיאונים ייפתחו, מגבלת הנוסעים באוטובוס תבוטל בשעות השיא, ובתי הספר והגנים ייפתחו ב-7:30 | הקלות גם על בידוד לחוזרים מחו"ל

"ים כחול- תו סגול": עיריית תל אביב-יפו פותחת את עונת הרחצה 2020 תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. (צילום: עיריית תל אביב-יפו)
"ים כחול- תו סגול": עיריית תל אביב-יפו פותחת את עונת הרחצה 2020 תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. (צילום: עיריית תל אביב-יפו)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שורת הקלות במגבלות התנועה תיכנס לתוקף היום (רביעי).

בתי התפילה נפתחים תחת מגבלות: לאחר התייעצות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי וראש המל"ל מאיר בן שבת, הוחלט לאפשר תפילות בבתי כנסת, מסגדים, כנסיות ועוד. התפילה תותר ל-50 איש בכל חלל לכל היותר, תוך שמירה על מרחק מינימלי של 2 מטרים בין המתפללים, עטיית מסכות הגנה והקפדה על כללי ההיגיינה. בכל בית תפילה ימונה אחראי קורונה שיהיה אחראי על יישום ההנחיות.

מותר ללכת לים: בלחץ הציבור, ייפתחו כבר היום (רביעי) מרבית חופי הרחצה, יממה לפני המועד שפורסם בשבוע שעבר, וכחודש לאחר תאריך פתיחת עונת הרחצה בשגרה. לרשימה המלאה של חופים הצפויים להיפתח היום. הבוקר (רביעי) הזהיר משרד הבריאות מרחצה בחוף דור, עקב תוצאות חריגות בבדיקת מי הים.

המוזיאונים נפתחים: הממשלה אישרה הלילה (רביעי) את פתיחת המוזיאונים, שיפעלו בהתאם לכללי 'התו הסגול' הנהוגים בהפעלת מקום ציבורי ובכלל זה כניסת אדם לכל 15 מ״ר. עם זאת, תיאסר הפעלת מתקנים או מוצגים לילדים שניתן לגעת בהם.

בתי הספר והגנים נפתחים לכניסה מ-7:30 בבוקר:  שר החינוך יואב גלנט הודיע אמש (שלישי) כי בתי הספר וגני הילדים כבר בשעה 7:30, ולא ב-7:55 כפי שהיה בימים האחרונים. זאת, על מנת להקל על "צוואר הבקבוק" בכניסה אליהם, כלשונו של השר גלנט, "המהווה מפגע בריאותי ותחבורתי ומקשה על ההורים והמורים".

ביטול מגבלת 20 הנוסעים בכל אוטובוס בשעות השיא: שרת התחבורה מירי רגב הודיעה אמש (שלישי) כי בין השעות 7:00 ו-8:30 בבוקר, ובין 13:00 ל-15:00 בצהרים, יפעלו קווי האוטובוס במתכונת רגילה וללא הגבלה מיוחדת על מספר הנוסעים. מטרת ההחלטה היא להקל על תלמידי בתי הספר. ביתר שעות היום תישמר ההגבלה ל-20 נוסעים בכל אוטובוס. ההחלטה התקבלה בתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין.

בידוד בית לחוזרים מחו"ל: הממשלה אישרה הלילה (רביעי) תיקון לצווי החירום, לפיו יתאפשר בידוד בית לחוזרים מחו"ל, ובידוד במלוניות מטעם המדינה ייערך רק במקרה שאין לחוזר מקום לשהות בו בבידוד, ולא יחייב את כלל החוזרים. לפי התיקון שאושר, חוזר מחו"ל יוכל לצאת ממעבר הגבול לבידוד בביתו למשך 14 יום (או למקום אחר העומד לרשותו), אם פירט, במסגרת התשאול שנערך לו בעת חזרתו ארצה, את מקום הבידוד העומד לרשותו ואת תנאיו, וכן התחייב בכתב שלא לנסוע בתחבורה ציבורית לביתו. נציג משרד הבריאות רשאי להורות לחוזר לשהות במקום לבידוד מטעם המדינה אם השתכנע כי החוזר אינו יכול לקיים את חובת הבידוד במקום מגוריו או במקום אחר, או אם סירב החוזר לחתום על ההתחייבות או לדווח על מקום הבידוד.

אין חובה לעטות מסכה עד יום שישי: בנוסף, החל מאתמול (שלישי) ועד יום שישי, בוטלה באופן זמני החובה לעטות מסכות במרחב הציבורי, בבתי הספר ובמבנים שאינם ממוזגים, עקב החום הכבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!