דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטוח ישיר

עובדים במאבק / סרטונים עם ארונות קבורה וניסיון לחטיפת טלפונים: כך נראית הפגיעה בעובדים שמנסים להקים ועד ב״ביטוח ישיר״

בעתירה על סך 1.2 מיליון שקלים, אותה הגישה ההסתדרות היום, תוארו אירועים להפעלת לחץ ואלימות על עובדים | הנהלת החברה: "כל בחירה של העובדים בנושא ההתארגנות תכובד"

משרדי "ביטוח ישיר". (צילום: ויקימדיה קומונס)
משרדי "ביטוח ישיר". (צילום: ויקימדיה קומונס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות עתרה נגד חברת ״ביטוח ישיר״ בטענה שהיא פוגעת בזכות ההתארגנות של עובדיה. בבקשה לצו מניעה שהוגשה היום (חמישי) נכתב שהחברה "אינה בוחלת באמצעים ופועלת במגוון דרכים כדי לסכל את ההתארגנות, לרבות באמצעות שכנוע עובדים לבטל את חברותם בהסתדרות, פרסום סרטונים מסיתים ולחצים על חברי הוועד".

ההסתדרות תובעת מהנהלת ביטוח ישיר לחדול מכל פנייה ישירה או עקיפה לעובדים בעניין זכותם החוקית להתארגן. בנוסף, מבקשת ההסתדרות להקפיא את הליך פיטורי העובדים, חברי ועד הפעולה, וכן, פיצוי בסכום כולל של 1.2 מיליון שקל בגין פגיעה בחוק הסכמים קיבוציים.

אני יודע שאתה נמצא במשהו לא תקין מבחינת החברה, אם תסיר את ידך מההתאגדות, ידאגו לך ׳למעלה׳״

תהליך ההתאגדות בביטוח ישיר החל לפני כחצי שנה, אך התעכב בשל משבר הקורונה והשפעותיו. לאחרונה חודש התהליך, אבל מספר שעות לפני שהחל השלב הגלוי שלו, זימנה הנהלת החברה ״מהיום למחר״ שני עובדים ממובילי ההתארגנות לשימוע. מדובר בעובדים ותיקים, שאחד מהם נמצא בחל"ת. בהתערבות ההסתדרות, נדחו השימועים.

לטענת ההסתדרות, באותו יום שבו נפגשו עובדים למטרת התאגדותם בחברה, בשבוע שעבר, החלה הנהלת החברה להגיב בפעולות שונות ואגרסיביות, על מנת למנוע מהם להתאגד. בבקשה לבית הדין נכתב כי "אווירת ההסתה וההפחדה בחברה, עולה עד כדי הפעלת לחצים כבדים ונקיטת אמצעים אלימים נגד חברי ועד הפעולה, בעידודם של מנהלים בחברה".

״אם היית מחוץ לבניין זה היה נגמר אחרת״

לפי כתב התביעה, מנהל בחברה ועובדים נוספים מאחד ממוקדי החברה ביקנעם הגיעו למוקד השני בעיר, בו עובד חבר ועד הפעולה ואיימו עליו. המנהל והעובדים שבאו עימו התגודדו סביב חבר הוועד, העיפו את מסך המחשב שלו הצידה, הפילו את המקלדת וניסו לחטוף מידיו את מכשיר הטלפון שלו. אחד העובדים אף איים על אותו חבר ועד פעולה כי אם האירוע היה מחוץ לבניין, "הוא היה נגמר אחרת".

בבקשה לבית הדין מוזכר מקרה נוסף בו נציגה, שנטען כי היא מטעם ההנהלה, הפיצה לעובדים סרטון הסתה נגד ההתארגנות וההסתדרות ובו נטען שההצטרפות להסתדרות תביא לביטול ההטבות שהעובדים מקבלים. בסרטון אף מופיעות דמויות מרקדות עם ארון קבורה, עם הכיתוב: "אל תקברו אותנו", תוך הקבלה ברורה להסתדרות.

במקרה אחר המופיע בעתירה נטען כי החברה עצרה את הפעילות במוקד לצורך תדרוך והפעלת לחצים על העובדים כדי שיבטלו את חברותם בהסתדרות. באירוע נוסף פנה מנהל בחברה לאחד הפעילים המרכזיים בהתארגנות ואמר לו: "אני יודע שאתה נמצא במשהו לא תקין מבחינת החברה". המנהל אמר לעובד שאם האחרון יסיר את ידיו מההתאגדות, הוא ידאג לו "למעלה".

מביטוח ישיר נמסר: "ביטוח ישיר היא חברה שומרת חוק, אינה מעורבת ואינה מתערבת בשום ניסיון להתארגנות והיא הבהירה שזו הנחייתה למנהלים בכל הדרגים, מרגע שנודע לה על כך. כל בחירה של עובדיה בנושא זה, תהא אשר תהא, תכובד על ידה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!