דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

כלכלת הקורונה / הממשלה אישרה תוספת 14 מיליארד ש"ח לתקציב המדינה

החלטת הממשלה, שתובא לאישור הכנסת, כוללת תכנית לעידוד התעסוקה בסך 6 מיליארד ש"ח, סיוע לעסקים בענפים שטרם חזרו לפעול בסך 4 מיליארד ש"ח, ותגבור ההכשרות המקצועיות | שר האוצר כ"ץ: אגבש מתווה למניעת קיזוז קצבאות

שר האוצר ישראל כ"ץ (צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר ישראל כ"ץ (צילום: דוברות משרד האוצר)
יונתן קירשנבאום

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ להרחיב את תוכנית הסיוע הכלכלית למשק ב-14 מיליארד ש"ח נוספים. התכנית הורחבה בהיקף של 15.6 מיליארד שקל, מהם 14 מיליארד שקל מתקציב המדינה.

הרחבת התקציב דורשת את אישור הכנסת, והחלטת הממשלה כוללת גם את קידום החקיקה בהליך מזורז. עד כה אישרה הכנסת את בקשת הממשלה להגדיל את מסגרת תקציב 2020 ב-40 מיליארד ש"ח.

יש לציין מכיוון שלא אושר חוק תקציב ל-2020, פועלת הממשלה בתוך מסגרת תקציב 'רזה' במיוחד המכונה 'תקציב המשכי' (או אחד חלקי שתים עשרה), המבוססת על פי החוק על מסגרת תקציב 2019, תוך הצמדה למדד המחירים לצרכן בלבד. אישור תקציב 2020 צפוי רק בעוד מספר חודשים.

התכנית שאושרה היום להרחבת התקציב, שפורסמה לראשונה לפני כשבועיים, כוללת מספר צעדים, ביניהם:

תכנית לעידוד התעסוקה – תכנית חדשה בהיקף של 6 מיליארד שקל שתכלול מענקים שתכליתם תמרוץ להחזרת עובדים על מנת להוריד במהירות את שיעור האבטלה במשק.

סיוע לעסקים הפועלים בענפים עם סיכון גבוה במיוחד: סיוע לענפים שלא ישובו לפעילות סדירה בתקופה הקרובה בשל מאפייניהם הייחודיים. בין השאר, תוקם קרן הלוואות ייעודיות בערבות מדינה בהיקף של 4 מיליארד שקל.

הרחבת המענה התקציבי למשרדי ממשלה, בפרט לצורך התאמות שנדרשות בהתאם להנחיות משרד הבריאות לחיים ב"שגרת קורונה".

השקעה בהון אנושי הנדרש לשוק העבודה: תגבור הכשרות מקצועיות, תהליכי השמה ואבחון תעסוקתי.

תכנית להאצת המשק שכוללת האצת חיבור עסקים לתשתיות סיבים אופטיים, קידום תכנון וביצוע פרויקטי תשתיות, הרחבת תכנית הדיגיטציה – בין היתר לצורך שיפור שירותים ציבוריים לאזרח וייעול עבודת הממשלה באמצעות הקמת תשתיות טכנולוגיות והטמעת אמצעים דיגיטליים מתקדמים, שיפור שירותי הבריאות המקוונים לאזרח, מענה לצרכי חברות עתירות טכנולוגיה, וקרן מענקים לעסקים קטנים שישדרגו מסופי תשלום לאמצעי תשלום מתקדמים בטכנולוגיית EMV.

הקדמת שחרור כספי פיקדון לחיילים משוחררים להם נותרה יתרת כספים בחשבון (המהלך מותנה בתיקון חקיקה).

לפי הודעת משרד האוצר, מאז פרסום תכנית הסיוע הכלכלית ועד היום התעדכנו סעיפי התכנית בהתאם לצרכי המשק והורחבו גם היקפי הסיוע שניתנו במסגרתה, בין היתר, באמצעות מינוף תקציבי המדינה בתכנית לטובת כספי אשראי נוספים לעסקים. התכנית הורחבה במרכיבים הבאים:

קרן ההלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים גדלה מ- 8 מיליארד שקל ל- 14 מיליארד שקל בשל הגעה למיצוי.

כלי מימון לחברות הייטק בהיקף של 2 מיליארד שקל.

מתן ערבות מדינה לביטוח אשראי ספקים בהיקף של 750 מיליון דולר.

כמו כן, הנחה שר האוצר ישראל כ"ץ לגבש מתווה שיביא לפתרון למקרים בהם קוזזו קצבאות ממי שפוטרו בתקופת הקורונה ומקבלים קצבה נוספת מביטוח לאומי מעבר לקצבת אבטלה.

לפי האוצר, בתוספת מרכיבים אלו, מסתכמת התוכנית בכ-100 מיליארד שקל.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר: ״מדובר בצעד חיוני בתהליכי ההתמודדות עם המשבר אליו נקלענו למען אזרחי מדינת ישראל ולצמצום מהיר של האבטלה במדינה. אמשיך לפעול למענכם ולהוביל את המשק ואת כלכלת ישראל לצמיחה.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!