דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המיזם לביטחון תזונתי

רווחה / יש מימון: משרדי האוצר והרווחה הסכימו על תקציב למיזם הביטחון התזונתי

אושרה תוספת תקציבית של 12.5 מיליון ש"ח למימון המיזם המסייע ל-11,000 משפחות ברחבי הארץ - עד סוף השנה | המיזם הוא פיילוט ולכן לא מעוגן בתקציב - בחודשים האחרונים המשך קיומו היה בסימן שאלה בשל התקציב ההמשכי

מקרר ריק (צילום אילוסטרציה: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
מקרר ריק (צילום אילוסטרציה: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

המיזם לביטחון תזונתי יימשך עד לסוף השנהמשרד העבודה והרווחה הגיע לסיכום עם משרד האוצר על תוספת תקציבית של 12.5 מיליון שקלים למימון המיזם עד לסוף שנת התקציב הנוכחית.

המיזם לביטחון תזונתי הוא פיילוט, שלא קבוע בבסיס התקציב. בתחילת ינואר הוקפא המיזם בשל התקציב ההמשכי ורק אחרי מחאה ציבורית תוקצב עד אפריל. שר הרווחה, איציק שמולי, התייחס לתוספת עליה סוכם ואמר כי המשפחות העניות הן האחרונות שצריכות לשלם את המחיר. "אני שמח שהצלחנו להשיג את התקציב הנדרש להמשך מיזם קריטי זה עד לסוף השנה. במשך חודשים ארוכים המיזם התנדנד במצב של חוסר ודאות. לא ייתכן שילדים רעבים יחזיקו את הבטן בזמן שמחפשים בכל פעם מחדש מאיפה לגרד את התקציבים הנדרשים. עלינו לעגן את התקציב בבסיס כדי למנוע ממצב זה לחזור בשנית".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

המיזם לביטחון תזונתי הוא פיילוט שביצע משרד העבודה והרווחה בשלוש השנים האחרונות בקרב 11,000 משפחות שזכו לכרטיס קרדיט שבו 250 שקלים לרכישת מזון ברשתות השיווק ועוד חבילות מזון יבש פירות וירקות בעלות של 250 שקלים.

המיזם פועל ב-46 רשויות מקומיות החל משנת 2017 ומשרת משפחות שנמצאות במצב של אי-ביטחון תזונתי חמור, משפחות שהיו מדלגות על ארוחות עקב עוני או משפחות שבהן תזונה לקויה כתוצאה ממצב כלכלי. העלות השנתית היא כ-20 מיליון שקלים בשנה.

במסגרת התכנית זכו המשפחות המשתתפות גם לסדנאות בנושא כלכלה נבונה ותזונה בריאה שנערכו במרכזים של משרד העבודה והרווחה. מהמחקר שמלווה את המיזם עולה כי 40% מהמשפחות המשתתפות במיזם הן משפחות חד-הוריות וכמחציתן הן משפחות עובדות.

ארגונים אזרחיים, ביניהם 'נקודת מפנה', 'מזון', 'לקט', 'לתת', 'רבנים למען זכויות אדם'וארגונים נוספים שיזמו בחודשים האחרונים עצומה ומאבק ציבורי למען המשך תקצובו של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי פרסמו תגובה להודעה בה נכתב כי ״מדובר בבשורה מבורכת, משמעותית וטובה למאות אלפי אנשים במדינת ישראל הנזקקים לסיוע במוצרי מזון על-מנת להבטיח את ביטחונם התזונתי. על הממשלה לעגן את המיזם בחוק התקציב הקבוע ולהבטיח כי לא יישאר בישראל אף לא אדם אחד רעב".

אבי דבוש, מנכ"ל ארגון רבנים למען זכויות אדם (צילום: עמרי קרן לפידות)
אבי דבוש, מנכ"ל ארגון רבנים למען זכויות אדם (צילום: עמרי קרן לפידות)

מנכ״ל 'רבנים למען זכויות אדם', אבי דבוש, הוסיף כי משבר הקורונה הוכיח עד כמה שברירי ופגיע חוסנו הכלכלי של מרבית הציבור בישראל. "מספר אסטרונומי של אנשים מצאו את עצמם משוללי פרנסה, ובנקל יכלו להיקלע לכדי פגיעה של ממש גם בביטחונם התזונתי. לכן, דווקא עכשיו על הממשלה לייצר רשת ביטחון כלכלית עבור כלל הציבור בישראל, לרבות באמצעות הבטחת קצבאות קיום מינימאליות וכן ביצור תקצובו של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!