דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / ממצאים מהמאבק בקורונה: פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם

מנהל מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם: "ההדבקה ממשטחים פחות משמעותית משחשבנו - עדיין ממליץ לשטוף ידיים" | לא ברור מדוע בישראל נדבקו וחלו פחות אך ייתכן שזה קשור לחיסונים האחרים שניתנים | "ברגע שייצא החיסון נגד שפעת השנה, אני מתכנן להיות הראשון לרוץ להתחסן"

פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית ג', בית חולים הדסה עין כרם. (צילום: אלבום פרטי)
פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית ג', בית חולים הדסה עין כרם. (צילום: אלבום פרטי)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו נמצאים בשלב שהקורונה לא נעלמה ויש טפטופי מחלה כאלה", אומר ל'דבר' פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית ג' ומחלקת מחלה מתפרצת בהדסה, "כרגע אנחנו רוצים כבר לסגור את מחלקת הקורונה ולא יכולים, כי כל יומיים מתאשפז חולה חדש. אנחנו מקבלים נתונים על מספר החולים הפעילים בארץ וזה ממשיך לרדת. יכול להיות שכשנרד מתחת לכמות מסוימת של חולים פעילים, הטפטוף הזה יפסיק. יכול להיות שזה גרעין שיתלקח בסתיו או בחורף – אנחנו פשוט לא יודעים. לי יש ניחוש שזה יילך וייעלם, כי התרשמתי מהצורה בה אנחנו מגינים על עצמנו".

הצוותים שאיישו את מחלקות הקורונה בבית החולים חזרו לטפל במטופלים אחרים, ובבית החולים מפיקים לקחים מהטיפול בחולי הקורונה בחודשיים האחרונים ומתכוננים להמשך. פרופ' הרשקו מציין מספר מסקנות אליהם הגיעו לאחר חודשיים של מאבק במחלה שאיש לא הכיר, וחושף מה יאפיין את הטיפול בה במקרה של התפרצות נוספת.

השערה: החיסונים למחלות אחרות הגנו גם מהקורונה

"ברגע שייצא החיסון נגד שפעת השנה, אני מתכנן להיות הראשון לרוץ להתחסן", אומר פרופ' הרשקו. "יש כל מיני תיאוריות לגבי למה ישראל עברה את הקורונה יחסית בקלות לעומת מדינות אחרות. אחת מהן היא שהחיסונים השגרתיים שילדים מקבלים פה בארץ ושמייצרים נוגדנים נגד הווירוסים הרגילים, אולי נותנים קצת הגנה גם נגד קורונה. אחת האוכלוסיות שהכי נפגעה מהקורונה זאת האוכלוסייה החרדית, ויש כל מיני תיאוריות גם על זה. אחת מהן היא שבאוכלוסייה החרדית שיעור חיסוני הילדים הוא יחסית נמוך".

אופני הדבקה בנגיף

"כנראה שההדבקה ממשטחים פחות משמעותית משחשבנו. עדיין ממליצים לשטוף ידיים, אבל הכי חשוב זה האוויר שנושמים, שכנראה מהווה דרך ההדבקה הכי יעילה. לכן חשוב מאוד להקפיד על חבישת מסכות. אני רואה שמעבר לקורונה, אין כמעט מחלות ויראליות נשימתיות בכלל מאז שאנשים הולכים עם מסכה. זה מעיד על זה שכנראה שהמסכה מאוד יעילה".

תרופות למחלה

"נפסיק להשתמש באזיתרומיצין, התרופה שהשתמשנו בה בגל שעבר. הסתבר שזה לא עובד ושיש לה תופעות לוואי לא רצויות. יצא מחקר לגבי התרופה רמדסיביר – נמתין לראות אם הגופים המוסמכים ינחו על שימוש בה".

חיסון נגד הנגיף

"לא ברור מה רמת החסינות אחרי ההדבקה. כרגע אני מנחה את המטופלים הקשישים שלי שהבריאו מקורונה לא להסתובב בחוץ כי אני לא בטוח שהם לא יכולים להידבק ולחלות שוב. כיוון שאנחנו לא יודעים איך זה עובד, אנחנו גם לא יודעים כמה יעיל החיסון יהיה. ייתכן שבדומה לחיסון נגד השפעת, הוא ימנע סיבוכים מהמחלה אבל לא ימנע הידבקות בה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!