דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

מחיר הקורונה / יוצרים, מפיקים ואנשי תרבות: "באנו להכריז על פתיחת התחום שלנו, נקודה"

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ב') מחו ראשי ועד הפעולה של תחום התרבות והאירועים על המתווה של שרי הבריאות והתרבות לפתיחת עולם הבמה מה-14 ביוני | הזמר והיוצר אליעד נחום: "אנחנו במשבר ולא מושיטים לנו יד"

הזמר אליעד נחום במסיבת עיתונאים של תחום התרבות "אנחנו במשבר ולא מושיטים לנו יד" (צילום: יח"צ)
הזמר אליעד נחום במסיבת עיתונאים של תחום התרבות "אנחנו במשבר ולא מושיטים לנו יד" (צילום: יח"צ)
הדס יום טוב

ועד הפעולה של תחום התרבות, תעשיית ההפקות והאירועים מחו הבוקר (שני) במסיבת עיתונאים, נגד המתווה שהוסכם אתמול בין שר הבריאות, יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט, חילי טרופר, לפיו אירועי תרבות יתקיימו מחדש החל מה-14 ביוני.

המוחים הכריזו על מתווה אלטרנטיבי, לפיו האולמות יכילו עד 85% מהקהל, יהיה רישום והצהרת בריאות לכל אירוע באמצעות אפליקציה לניטור קהל, יוצבו עמדות לניקוי ידיים ויתוגברו עמדות הניקיון. כמו כן, ימדדו חום בכניסה לאולמות ויתלו שלטי מידע לקהל.

"אתמול סוכם מתווה שהוא מבחינתנו חתונה במעמד צד אחד. באנו להכריז על פתיחת התחום שלנו, נקודה. על אפם וחמתם של המתווים ובוני הרגולציות המנותקות", אומר ל'דבר' רמי בז'ה, מפיק ובעלים של "לייב פארק" ראשון לציון ומראשי ועד הפעולה של תחום התרבות, תעשיית ההפקות והאירועים.

המפיק רמי בז'ה במסיבת העיתונאים: "אתמול סוכם מתווה שהוא מבחינתנו חתונה במעמד צד אחד"  (צילום: הדס יום טוב)
המפיק רמי בז'ה במסיבת העיתונאים: "אתמול סוכם מתווה שהוא מבחינתנו חתונה במעמד צד אחד"  (צילום: הדס יום טוב)

"אי אפשר לעשות מתווה חד צדדי, שלא נותן מענה לאירועים פתוחים בכלל. פותחים אולמות לפני שפותחים מופעי 'שמיים פתוחים', זה בלתי סביר ובלתי הגיוני. זה מצביע על זה שישבו אנשים עם כוונות טובות אבל בלי ידע", אומר בז'ה ומוסיף, "אנחנו נמצאים פה כגורמים מקצועיים כדי שישבו איתנו ויעשו יחד איתנו את הצעדים הנכונים והכלכליים בכדי לחזור עם מתווה אמיתי".

"הקיפוח הזה מגיע מחוסר הבנה"

בוועד הפעולה קוראים למשרד הבריאות ומשרד התרבות להסכים איתם על המתווה האלטרנטיבי שהציעו. עופר שטרית, מראשי ועד הפעולה ויו"ר חברת "כפיים", העוסקת בהפקת אירועי תרבות וספורט. "משרד הבריאות ומשרד התרבות לא מכירים את המקצועות והעניין שלנו. אנחנו רוצים את בריאות הציבור, אבל הם עושים את הדברים ברשלנות בלי באמת לדעת איך עושים את זה".

הזמר והיוצר אליעד נחום, נציג האמנים שהגיע הבוקר למסיבת העיתונאים, הבהיר כי הוא וחבריו האמנים סומכים על אנשי המקצוע הטובים ביותר שיושבים סביבו. "הקיפוח הזה מגיע מחוסר ההבנה שמוזיקה היא מצרך יומי לנפש, היא מצרך חיוני, היא מזון", הוא אומר. "בכל העולם אמנים, אנשי תעשייה, מפיקים קיבלו סיוע ומענקים. אנחנו האמנים ואנשי הבמה הראשונים להתנדב להרמת המורל, עכשיו אנחנו במשבר ולא מושיטים לנו יד".

מסיבת עיתונאים של ועד הפעולה בתחום התרבות והאירועים. מימין לשמאל: יוני פיינגולד, עופר שטרית ואלירן ברדוגו (צילום: הדס יום טוב)
מסיבת עיתונאים של ועד הפעולה בתחום התרבות והאירועים. מימין לשמאל: יוני פיינגולד, עופר שטרית ואלירן ברדוגו (צילום: הדס יום טוב)

"מבחינתנו זה לעג לרש"

רועי שוורץ, מנכ"ל 'קבוצת פורום' בבאר שבע, מצטרף לאמירתו של נחום ומתאר תחושה שעובדים עליו. הוא הוציא 1,300 איש לחל"ת ולא קיבל כל פיצוי או הלוואה. "עובדים עלינו יום-יום, אבל מה שעשו אתמול זה פשוט להסתלבט עלינו. שוורץ מזהיר מפני תופעה, לדבריו, כי בשבועות האחרונים היו מאות מסיבות פירטיות בישראל, "עם כסף שחור, ללא רישוי, עם דברים לא טובים. זה מה שהמדינה יוצרת".

יוני פיינגולד, מנכ"ל קבוצת "זאפה" מוסיף: "בשעת משבר אנחנו הראשונים שננטשים, כי מבחינת מקבלי ההחלטות אנחנו בשוליים. ההצעה של הממשלה הייתה במעמד צד אחד, לא נותן מתווה ברור ולא נותן פיתרון אמיתי. גוף לא יזמין אירוע עסקי ולא יפיק אירוע אם הוא לא יידע בבירור לאן הוא צועד. מבחינתנו זה לעג לרש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!