דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

בדרך לשגרה / שיעור התחלואה ביוון נמוך, והמדינה פותחת את עונת התיירות מוקדם

ספירוס באיראקטאריס, הבעלים של מסעדה בת 140 שנים בכיכר מונסטירקי באתונה: ״בדרך כלל אנחנו מושיבים מאה אורחים במסעדה, עכשיו נצטרך להצטמצם לשלושים. עד שנקבל אישור, גם לא תהיה נגינת בוזוקי או ריקודים. אבל אני חושב שיבואו לכאן מכל אירופה בגלל התחלואה הנמוכה, תודה לאל״

נוסעות עולות למעבורת בנמל פיראוס ביוון. (צילום: AP Photo/Petros Giannakouris)
נוסעות עולות למעבורת בנמל פיראוס ביוון. (צילום: AP Photo/Petros Giannakouris)

לצד פתיחת בתי הקפה והמסעדות, יוון חידשה את נסיעת המעבורות לאיים, בניסיון להציל את עונת התיירות.

הנסיעה לאיים הייתה אסורה מסוף חודש מרץ ועד אתמול, כמעט לחלוטין, בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. במהלך התקופה אושרה גישה לאיים רק לספקים של מוצרי צריכה ותושבי קבע.

שיעור ההדבקה הנמוך במדינה, הניע את הממשלה לפתוח את העונה שלושה שבועות לפני תאריך היעד של ה-15 ביוני, זאת בזמן שמדינות אחרות באזור הים התיכון – בהן איטליה, ספרד וטורקיה – נאבקות בהתפרצויות חמורות יותר של הנגיף.

לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס האמריקאית, שעוקבת אחרי ההתפרצות ברחבי העולם, קרוב ל-2,900 בני אדם נדבקו בנגיף ביוון, 171 מהם מתו ממנו. לשם ההשוואה, באיטליה נפטרו כמעט 33 אלף חולי קורונה, בספרד כ-29 אלף ובטורקיה 4,340.

רופאה של שירות הבריאות הממלכתי ביוון באי סיקינוס. (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
רופאה של שירות הבריאות הממלכתי ביוון באי סיקינוס. (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)

בניסיון למנוע הדבקות חדשות, עם החזרה ההדרגתית לשגרה, הוטלו על המסעדות והמעבורות מגבלות על מספר הנוסעים והסועדים יחד עם הוראות ריחוק חברתי. כדי להיאבק במגפה, הורחבו שירותי הבריאות הממלכתיים גם לאיים השונים, ויחידות לטיפול נמרץ נפתחו בחמישה מהם: לסבוס, סאמוס, רודוס, זקינתוס וקורפו. היחידות החדשות הצטרפו לזו שפעלה כבר בכרתים.

במסעדת 'באיראקטאריס' שבכיכר מונסטירקי המרכזית באתונה, מלצרים ואנשי צוות עם מסכות סגולות חתכו בשר מגלגלי גירוס מסתובבים, וסידרו פרחים על השולחנות. הכול סודר במרחקים הנדרשים, בציפייה ללקוחות, שנכון לאתמול בבוקר עוד היו מהוססים.

ספירוס באיראקטאריס, הבעלים הנלהב של המקום, שומר על העסק המשפחתי בן 140 השנה. על הקיר תלויות תמונות שלו יושב לצד דוגמנית העל, נעמי קמפבל, הזמרת סזריה אבורה, ולקוחות מפורסמים נוספים שהתארחו במסעדה. הוא אופטימי לגבי עונת התיירות, למרות ההתחלה הקשה.

אזרח יווני בכניסה למרפאה של שירות הבריאות הממלכתי באי פולגנדרוס, בה מתבצעות בדיקות קורונה. (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
אזרח יווני בכניסה למרפאה של שירות הבריאות הממלכתי באי פולגנדרוס, בה מתבצעות בדיקות קורונה. (צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)

"בדרך כלל אנחנו מושיבים מאה אורחים בתוך המסעדה" אמר לסוכנות הידיעות AP, "עכשיו נצטרך להצטמצם לשלושים. ועד שנקבל את האישור מהרופאים, גם לא תהיה נגינת בוזוקי או ריקודים". עם זאת הוא הוסיף "אני חושב שיבואו לכאן מכל אירופה, בגלל שמניין המתים שלנו נמוך, תודה לאל".

תיירות תופסת חלק משמעותי בכלכלה היוונית ואחראית ליותר מ-10% מהתמ"ג. לפי הנתונים שפרסמה הממשלה, יותר מ-34 מיליון תיירים ביקור במדינה בשנה שעברה, והוציאו בה כ-18.2 מיליארד אירו (למעלה מ-70 מיליארד שקלים).

עם נוף לאקרופוליס, וכיסאות מרופדים ונוחים, למצוא מקום בבית הקפה 'קיאק' הוא בדרך כלל משימה לא פשוטה. אבל בצהרי אתמול, המקום היה ריק כמעט לחלוטין.

"80% מהעסק שלנו הם תיירים, ואזרחי יוון מפחדים שיאבדו את מקום העבודה שלהם" אמרה בעלת המקום, ליזה מנרצי, "אני מנהלת את בית הקפה הזה כבר שלושים שנה ואף פעם לא ראיתי דבר כזה. אבל נולדתי אופטימית, אז נראה איך הדברים יתגלגלו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!