דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / יו״ר ההסתדרות לנציב הכבאות וההצלה, דדי שמחי: ״לא נשתף פעולה עם השינויים בנוהל הפעלת הכבאים״

ארנון בר-דוד שלח לשמחי מכתב בנוגע לשינויים ״החד צדדיים והכוחניים״ בסדרי עבודתם של הכבאים | ״כל ניסיונותיי להניא אותך מדרך ההתלהמות, הכוחניות וההשתלחות בכבאים לא צלחו. אודיע לציבור הכבאים כיצד לנהוג״

ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות  (צילום: יונתן בלום)
ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאז שרב טפסר, דדי שמחי, מונה לעמוד בראש הכבאות וההצלה של ישראל ב-2017, אין שקט ברשות. על רקע קריאות של שמחי לביטול זכות ההתארגנות של עובדיו, הטלת עבודות על הכבאים בזמן המנוחה ועוד, כעת מתריע יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על שינויים מהותיים בנוהל העבודה היסודי של הרשות הארצית, ״באופן כוחני וחד צדדי״.

במכתב שנשלח היום כותב בר-דוד: ״בעת האחרונה אתה מתנהל באופן חד צדדי והפעם בנושא שינוי מהותי בסדרי העבודה של הכבאים במדינה״. יו״ר ההסתדרות יוצא נגד שינויים ב״פרק 200״ של נציבות כבאות והצלה, שמסדיר את נוהל הפעולה המבצעי בשגרה ובחירום.

בר-דוד: ״אני מתריע שוב כי אתה מתנהל באופן חד צדדי וכוחני כדרכך בקודש תוך השמצת העובדים, נציגותם וההסתדרות, כדי להשיג את מטרותיך הנלוזות. כל ניסיונותיי להניא אותך מדרך ההתלהמות, הכוחניות וההשתלחות בכבאים לא צלחו.

״אנחנו מתנהלים מזה זמן רב בניסיון להגיע להבנות, בין היתר בנושא שבנדון״ כותב בר-דוד ״הצעתי מספר רב של חלופות ולצערי התבצרת בעמדתך ואתה עומד על שינוי שאינו מקובל עלינו ועומד בניגוד לכל היגיון״.

יו״ר ההסתדרות מפרט במכתב מספר פתרונות שהוצעו לנציב ומתריע בפני הפיכת הכבאים לשומרים ״שינוי שהוא בחזקת קטסטרופה מוחלטת שתביא לפגיעה ממושכת והרת אסון ברמתם המקצועית ובבריאותם הפיזית והנפשית של הכבאים״, לדבריו.

בעולם נהוג שכבאים עושים משמרות של 24/48 שעות על מנת שלא לפגוע בהתאוששות מהמאמץ, מה שעלול לגרום לתאונות עקב עייפות כרונית. בהסתדרות חוששים שייגרם לכבאים נזק כתוצאה מביצוע תורנויות בזמן המנוחה שבין המשמרות.

בין החלופות שהוצעו: תפקיד המשגר של כבאים לפעולה ייאויש על ידי סטודנטים או חברת שמירה ולא על ידי הכבאים שחזרו ממשמרת. בר-דוד מציין במכתב ש״לא מדובר בתוספת עלות משמעותית״ וכי ״ככל שקיימת עלות, יש לי הצעות לפתרון״.

״לאור התעקשותך ודחיית כל הפתרונות שהצעתי״ מסיים בר-דוד ״נכשלו השיחות עימך והריני להודיעך על החלטתי שלא לשתף פעולה עם השינויים בפרק 200 שעליהם הורית באופן חד צדדי החל מרגע זה, וכך אודיע לציבור הכבאים לנהוג. אמשיך לעודד את הכבאים ואלווה אותם עד לייצוב מערך הכבאות ויחסי העבודה בו״.

מהרשות הארצית לכבאות והצלה טרם נמסרה תגובה לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!