דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

עובדים במאבק / "חוסר אנושיות": ארגון השחקנים ערער על ההחלטה שלא לשלם לשוערת שחלתה בסרטן

הארגון דורש דיון נוסף בהחלטת בוררות ההתאחדות לכדורגל, שפטרה את הפועל רעננה מתשלום שכר לשוערת ספיר כדורי לאחר גילוי מחלתה | כדורי: "מתכוונת להילחם למען הצדק"

הכדורגלניות ספיר כדורי, יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון ומנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף. 26 במאי 2020 (צילום: ארגון שחקני הכדורגל)
הכדורגלניות ספיר כדורי, יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון ומנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף. 26 במאי 2020 (צילום: ארגון שחקני הכדורגל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל הגיש אתמול (שלישי) ערעור על החלטת הבוררת בעניינה של ספיר כדורי (27), שוערת הפועל רעננה לשעבר. כדורי חתמה בהפועל רעננה ב-2018, ולפני תחילת העונה התבשרה שחלתה במחלת הסרטן. השוערת דרשה מהקבוצה לשלם לה את השכר השנתי של 34 אלף ש"ח. הקבוצה לעומת זאת, החליטה לבטל את החוזה באופן חד-צדדי.

כדורי אמרה לאחר הגשת הערעור: "הערעור הזה הוא מבחינתי עמידה על עיקרון – לא נוטשים שחקנית שחלתה ומתנערים ממנה. החלטה כזאת לא אנושית לא יכולה להתקיים, בטח שלא בספורט. אני מתכוונת להילחם למען הצדק – לא רק בשבילי, אלא בשביל כל השחקנים והשחקניות בעתיד".

"הקבוצה התנערה מספיר בניגוד לתקנון"

לפי החלטת הבוררת עו"ד חנית נוב, כדורי לא תקבל את שכרה ותשלם את שכר טרחת הבוררת, בסך 6,000 ש"ח בתוספת מע"מ. הארגון העביר לכדורי את הסכום וכעת הגיש ערעור על ההחלטה, בדרישה לקיום דיון נוסף.

בערעור מציין הארגון כי ספיר כדורי עמדה בשער הקבוצה ולקחה חלק פעיל במדיה, לאחר שעברה בהצלחה את כל המבדקים הרפואיים בטרם התגלתה בגופה המחלה. ארגון השחקנים והשחקניות טוען שההחלטה "תקדימית ומוטעית, כזו שלא בחנה את הנושא בהתאם לנהוג בעולם הספורט. הקבוצה התנערה מספיר בניגוד לתקנון, באופן חד צדדי וללא כל הודעה מוקדמת". ארגון השחקנים דורש דיון נוסף בעניינה של ספיר "למען תוסר העננה הכבדה מעל פסק הבוררות".

קארין סנדל,יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "החלטת הבוררת הלא אנושית חייבת להשתנות" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
קארין סנדל,יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "החלטת הבוררת הלא אנושית חייבת להשתנות" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, קארין סנדל, אמרה לאחר הגשת הערעור: "ספיר נתנה מעצמה והשקיעה, אבל ברגע האמת, כשנזקקה שהקבוצה תעמוד לצידה, קיבלה סטירת לחי מצלצלת ברגעים הכי קשים בחייה. החלטת הבוררת הלא אנושית חייבת להשתנות".

יו"ר חטיבת הספורט, ניר אלון "אנחנו מלווים את ספיר מההתחלה, בשנת 2018, ונמשיך ללוות אותה עד שתבריא. אסור לקבל מצב של התנערות משחקנים ושחקניות במיוחד לאחר שחלו. החלטת הבוררת לא צודקת ובעיקר לא אנושית ומשחירה את כל עולם הספורט בישראל. כל מה שהיא מבקשת זה את הכסף שמגיע לה במסגרת החוזה והחוק, לא יותר מזה. חייב להתקיים דיון נוסף בהחלטה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!