דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לייבור סטארט

עבודה מאורגנת / קמבודיה: פעילת איגוד מקצועי נכלאה לאחר שכתבה פוסט נגד השעיית עובדים

סוי סרוס, נשיאת הסניף המקומי של איגוד CUMW בקמבודיה, נעצרה ונכלאה בעקבות פוסט בפייסבוק ונכון להיום היא עדיין במעצר ובריאותה מתדרדרת | באתר לייבור סטארט פתחו בקמפיין הקורא לשחרורה

סוי סרוס מקמבודיה (משמאל) ומיקלאי ואלדזקו מבלארוס (צילום: LabourStart)
סוי סרוס מקמבודיה (משמאל) ומיקלאי ואלדזקו מבלארוס (צילום: LabourStart)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

סוי סרוס, נשיאת הסניף המקומי של האיגוד המקצועי CUMW בסופרל שבקמבודיה נעצרה ונכלאה לאחר שכתבה פוסט ברשת החברתית פייסבוק המבקר השעיית עובדים, חברי האיגוד, בחלקן נשים בהריון, בעקבות מחסור בחומרי גלם שנגרם על ידי משבר הקורונה.

סרוס נעצרה ב-2 באפריל בעוון "פרובוקציה" ונכון להיום היא עדיין עצורה ובריאותה מתדרדרת.

בקמפיין שנפתח באתר "לייבור סטארט" כדי לקרוא לשחרורה של סרוס נכתב: "סוי סרוס מימשה בצדק את חופש הביטוי שלה כדי להגן על האינטרס של העובדים. אנו מבקשים מהממשלה לשחרר אותה ללא תנאי ומיד מהכלא תוך כיבוד זכויותיה לקבל טיפול רפואי. אנו דורשים שהממשלה לא תמשיך בתביעה ותפסיק להטריד את מנהיגי האיגודים המקצועיים. אנו קוראים לסופרל אחזקות בע"מ לחזור בה מיד מהדיווח המשטרתי נגד סוי סרוס. על החברה לכבד את חופש הביטוי ואת זכותה לייצג את העובדים במשא ומתן בין עובד למעביד".

רדיפת אנשי איגוד מקצועי הפכה בעולם לתופעה נרחבת ובאתר לייבור סטארט הקימו פלטפורה שמאפשרת לתמוך במאבקים בכל העולם, ניתן לקרוא עוד ותמוך בסרוס כאן.

סולידאריות בלחיצת כפתור

באתר "לייבור סטארט" הקימו פלטפורמה המאפשרת לתמוך במאבקים של איגודי עובדים מסביב לעולם. מקרה נוסף שמופיע שם הוא של מיקלאי ואלדזקו, פעיל איגוד מקצועי מבלארוס, שהושעה מעבודתו בפרויקט שיקוע פירים. ההשעיה היא תגובה לניסיונו לאגד את חבריו לעבודה באיגוד מקצועי מקומי.

ואלדזקו הועסק בבלארוס על ידי חברה גרמנית המבצעת את הפרויקט בשם רדפאט' דלימן (Redpath Deilmann), הנמצאת בבעלות חברת רדפאט' מכרות הקנדית. מאז חודש מאי 2019 ביקשו העובדים לעבור הסמכת מפקחי בטיחות תת-קרקעיים שהיתה מסייעת להם להשיג תנאי עבודה טובים יותר ולא אושרו לכך.

קבוצת העובדים החליטה להקים איגוד מקצועי על מנת להגן על זכויותיהם והם הצטרפו לאיגוד המקצועי העצמאי הבלארוסי (BITU). החברה בתגובה, סירבה להאריך את חוזהו של מיקאלי. מיקאלי הוא עובד מיומן ומוערך, אך מאז 31.3.20, אמצע מגפת הקורונה, הוא נותר מובטל עקב פעילותו באיגוד עובדים.

בענף הכרייה פועלות חברות ענק גלובאליות. עבודה אצל חברה גרמנית, גם אם היא תחת החוקים של בלארוס, היא אופציה להפעלת לחץ בינלאומי. יש להניח כי בגרמניה החברה לא הייתה מעזה לפטר עובד רק בשל רצונו להתאגד. ניתן לקרוא עוד ולתמוך במאבקו של ואלדזקו כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!