דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

הפיגוע בכביש 60 / ההרוג בפיגוע הירי: ראש ישיבת ההסדר בעתניאל

מיכאל (מיכי) מרק, בן 48 מעתניאל, הוא ההרוג בפיגוע בכביש 60. אשתו נפצעה קשה ושני ילדיהם שהיו ברכב פצועים קל. לווייתו תצא היום (ראשון) בשעה 11 מעתניאל

ההרוג בפיגוע הירי,מיכי מרק - בן 48 מעתניאל. צילום: איציק כהן
ההרוג בפיגוע הירי,מיכי מרק - בן 48 מעתניאל. צילום: איציק כהן

ההרוג בפיגוע הירי על הרכב בכביש 60 הוא מיכי מרק, בן 48 מעתניאל. רעייתו חוי נפצעה קשה ושני הילדים שהיו ברכב נפצעו קל. מרק ניהל את ישיבת ההסדר בעתניאל, משם עבר לתפקיד מנכ"ל החברה לפיתוח הר חברון בו, ולפני שלוש שנים חזר לנהל את הישיבה בעתניאל. הוא הותיר אחריו עשרה ילדים. מסע הלווייה יצא מישיבת ההסדר בעתניאל, שם יישאו דברים יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, אנשי ציבור נוספים ובני המשפחה. לאחר מכן ימשיך מסע הלווייה להר המנוחות בירושלים.

הקבינט המדיני-בטחוני יהתכנס במוצאי שבת כדי להחליט על המשך ההתמודדות עם התגברות הפיגועים בימים האחרונים. טרם החלטת הקבינט קיימו ראש הממשלה נתניהו ושר הבטחון ליברמן התייעצות והחליטו על שורת צעדים בתגובה לפיגועים. המהלכים כוללים הטלת כתר על נפת חברון, לראשונה מזה שנתיים, תגבור הכוחות באזור בשני גדודים, ושלילת 2800 אישורי עבודה מתושבי הכפר בני נעים ממנו יצא המחבל. השניים סוכמו גם לבנות 42 יחידות דיור חדשות בקריית ארבע בשכונה שבה אירע פיגוע הדקירה ביום חמישי. בנוסף הוחלט על הקמת בית קברות למחבלים.

מיכי מרק, שנהרג בפיגוע בכביש 60 (משמאל), עם אשתו חווי שנפצעה קשה בפיגוע. צילום באדיבות המשפחה
מיכי מרק, שנהרג בפיגוע בכביש 60 (משמאל), עם אשתו חווי שנפצעה קשה בפיגוע. צילום באדיבות המשפחה

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בתגובה לפיגוע כי "אני רוצה לחזק את ידי משפחת מרק עם הרצחו של אב המשפחה מיכאל (מיכי) הי״ד ולהצטרף אל התפילות הנאמרות בבתי ישראל ברגעים אלו לשלומה והחלמתה של האם חווה ולשלום ילדיהם. מיכי הי״ד, מנהלה של ישיבת ההסדר בית ועד לתורה בעתניאל, ראה בישיבה את מפעל חייו ואת אחד המפעלים החשובים בחברה הישראלית. הישיבה בעתניאל ידעה שעות קשות ולדאבון ליבנו רשימת הנופלים במערכות ישראל אשר היו בניה, מתארכת. תנחומיי למשפחה בשעה קשה זו ולראשי הישיבה ותלמידיה העומדים בחזית המערכה, על האובדן הקשה של מנהל ומורה דרך. צה״ל וזרועות הביטחון יגדעו את ידי המרצחים הארורים ואני מבקש לחזק גם אותם בשעות קשות אלו."

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקזז את כל סכום התמיכה במחבלים ומשפותיהם מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש.

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג אמר כי "שוב פוקד אותנו גל טרור שקיפד חיים של אזרחים ואזרחיות יקרים אני שולח ניחומים מעומק ליבי למשפחתו של מיכאל מרק ומאחל החלמה מלאה לאלמנתו חיוי ולפצועים הנוספים בפיגוע הנורא".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר כי האיגוד "מבכה מרה את הרצחו של מנהל הישיבה בעתניאל מיכי מרק, איש ישר וטוב, אוהב התורה ולומדיה שעמל למען החזקת הישיבה כמעוז של תורה יצירה וקדושה. ה' יקום דמו ובהמשך מימוש חלומו לבנין התורה בארץ ישראל נמצא נחמה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!