דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / רבע גמר שני ליורו: ווילס ניצחה את בלגיה 1:3

הבלגים פתחו את המשחק ביתרון, אבל הוולשים הציגו רוח לחימה והבנה טובה של היריב ועלו לחצי הגמר. רבע הגמר הבא - גרמניה מול איטליה

שחקני ואוהדי נבחרת וויילס חוגגים את הנצחון על נבחרת בלגיה ברבע גמר היורו. צילום: AP
שחקני ואוהדי נבחרת וויילס חוגגים את הנצחון על נבחרת בלגיה ברבע גמר היורו. צילום: AP

חשבנו שיורו 2016 ייזכר בגלל כוננות הפיגועים או האלימות של האוהדים. אמרו גם שהטורניר הזה התקלקל בגלל הגדלת מספר המדינות המשתתפות. אבל אז ווילס פגשה את בלגיה, והזכירה לנו למה אנחנו אוהבים כדורגל. במשחק שוטף, מהיר וקטלני עלו הוולשים על כל הציפיות שהיו מהם והעפילו לחצי הגמר כשניצחו את הבלגים 1:3. הבלגים, שהיו מועמדים לגמר והציגו נבחרת מפוצצת מכישרון, נראו טוב רוב שלבי המשחק ואף עלו ליתרון כבר בדקה ה-13, אבל הם פשוט לא יכלו לעמוד בפני כח הרצון הוולשי. בשורה התחתונה, ביל, רמזי והחברים פשוט רצו יותר.

המשחק התחיל בקצב טוב, כשבלגיה לוחצת להשיג יתרון כבר מההתחלה. ניסיון ראשון של בלגיה מגיע כבר בדקה החמישית עם מסירה נהדרת של מונייר ללוקאקו, שמפספס את הכדור. דקה לאחר מכן שולף השופט את הצהוב הראשון למגן ווילס, דיוויס, שביצע עבירה על דה ברוין. בינתיים, הבלגים ממשיכים להפעיל לחץ על השער. בדקה השביעית הם מקבלים שלוש הזדמנויות לבעיטות לכיוון המסגרת, ובנס מצליחים הוולשים לצאת מההתקפה הזו עם קרן בלבד. חולפות שתי דקות, ורובסון קנו ובייל מאיימים על השער הבלגי – קאנו בנסיון נגיחה שעובר מעל למשקוף, ובייל בבעיטה שמפספסת את המסגרת.. בדקה ה-13 בלגיה מצליחה לממש את העדיפות שלה על המגרש, כאשר הזאר מוסר לניינגולן שבועט מ-25 מטר כדור מדהים לפינה השמאלית, ומעלה את בלגיה לייתרון 0:1.

בדקה ה – 16 הוצא כרטיס צהוב שני לחוליית ההגנה הוולשית, כשצ'סטר נכנס בלוקאקו. בדקה ה-26 הכרטיס הצהוב נשלף בפעם השלישית. הפעם זה גונטר שמקבל את הכרטיס, והופך את החולייה האחורית של ווילס לפגיעה במיוחד. בדקות אלה זה נראה כאילו ווילס נכנסת למצב בעייתי, אבל הוולשים לא מותרים על המשחק. טיילור מקבל מסירה נהדרת מרמזי, ושולח כדור מצויין שנעצר בהצלה מעולה של שוער בלגיה, קורטיוס. בדקה ה-32 היה זה שוב רמזי שהרים לטיילור, הפעם מהקרן. טיילור כובש בנגיחה מצוינת, לאחר שנשאר חופשי מדי שישה מטרים מהשער הבלגי. 1:1. הצבע חוזר ללחיים של הוולשים. עד סוף המחצית אנחנו רואים משחק טוב, מאוזן וזהיר מצד שתי הקבוצות.

גם את המחצית השניה הבלגים פותחים חזק כשלוקאקו, דה ברוין והזאר מנסים שלוש בעיטות לכיוון השער בתוך שלוש דקות. אבל הגול מגיע דווקא בצד השני, כשרמזי מבשל לרובסון קאנו כדור נפלא בתוך הרחבה. קאנו, עם הגב לשער, מטעה את שלושת הבלמים שסביבו, שציפו למסירה אחורה לבייל. סיבוב מהיר משאיר את קאנו לבד מול קורטיוס ומבקיע את אחד הגולים היפים בטורניר שמעלה את ווילס ליתרון 1:2.

מהשלב הזה נראה שהבלגים מאבדים את הראש. ניכר שהוולשים עשו עבודת הכנה מצויינת ולמדו את ההגנה הבלגית. רוב ההתקפות הוולשיות מגיעות מהאגף הימני, שם נמצאת נקודת התורפה של ההגנה הבלגית. בשלב הזה הבלגים מתחילים ללחוץ על הקישור הוולשי כבר בחלק המגרש של ווילס, מגיעים בהתקפה לכמה מצבים אבל לא מצליחים למצוא את השפיץ שיחזיר אותם חזרה למשחק. מנגד, על אף היתרון, הוולשים לא עוצרים ומציגים משחק חופשי ופתוח. בדקה ה-86 גונטר, שוב מימין, מרים כדור מצוין לווקס, שנכנס במקום רובסון קאנו רק שש דקות קודם. ווקס שולח נגיחה לפינה הרחוקה ורושם את הגול השלישי לזכות ווילס – 1:3.

בסיום המשחק אמר רובסון קאנו, מבקיע הגול השני "זה היה נפלא, עבדנו טוב כדי לחזור למשחק במחצית הראשונה. ידענו שאם נשחק במחצית השניה כמו ששיחקנו בראשונה זה ישתלם לנו. עבדנו כל כך קשה בשש השנים האחרונות כדי להגיע לשלב הזה. הקרדיט מגיע לכל מי שמעורב בנבחרת הזו. אני מקווה שזה לא ייעצר."

בלגיה מסיימת את דרכה בטורניר, והוולשים יפגשו את פורטוגל בחצי הגמר.הערב ייערך משחק רבע הגמר השלישי בו ישחקו גרמניה מול איטליה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!