חברת בואינג מצמצת את מצבת כח האדם שלה ו-12,000 עובדים יפוטרו או יחתמו על הסכמי פרישה מרצון. כמחצית מהעובדים הללו יפוטרו השבוע. החברה היא אחת מהיצרניות הגדולות בארה"ב, אך בשל המכה אותה ספגה תעשיית התעופה כולה היא תפטר כ-10% מכוח העבודה שלה, רובם ממפעלי החברה בסיאטל שבארה"ב. החברה מעסיקה 160,000 עובדים.

דיויד קלהאון, מנכ"ל החברה, אמר אתמול (רביעי) במזכר שהוא שלח לעובדים כי "ההשפעות ההרסניות של מגפת הקורונה העולמית על תעשיות התעופה גוזרת חיתוך חד במספר המטוסים המסחריים והשירות שלקוחותינו יזדקקו לו בשנים הקרובות. זה אומר שתהיה פחות עבודה בפסי הייצור ובמשרדים שלנו".

לדבריו, החברה מתמודדת עם אתגר קשה הכולל את הצורך לשמור על בריאות העובדים והמחויבות לוודא כי ספקים וחברות תעופה מסוגלים "להבטיח לציבור הנוסעים כי הם יכולים לטוס ללא חשש להדבקה". הוא הוסיף כי התכניות העסקיות של החברה יצטרכו להתעדכן ולהשתנות בהתמדה כדי להתאים את עצמם לתוצאות המגפה העולמית.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

המשבר בחברה התחיל עם שתי התרסקויות של מטוסי ה-737 Max, בהם נהרגו 346 בני אדם. עם פרוץ המגפה ירדו היקפי הנוסעים בחברות התעופה ב-90%, מה שהוביל לדחיית או ביטול הזמנות לרכישת מטוסים חדשים.

נציגי הוועד אמרו כי הם מנסים לברר פרטים על הפיטורים הנוכחיים. כ-1,300 חברי האגודה להנדסה בתעשיות התעופה והחלל, המייצגים את מהנדסי בואינג, אושרו לקבלת הסכמי פרישה מרצון הכוללים תשלום של שבוע עבודה על כל שנת תעסוקה, עד ל-26 שבועות, כך על פי נציגי האיגוד.

"זו תקופה קשה במיוחד לכל מי שעובד בתעשיית התעופה והחלל, ובמיוחד בבואינג" אמר ביל דוגוביץ', דובר באיגוד. לדבריו, האיגוד מפעיל מסביר לעובדים את אפשרויות הפרישה השונות וכיצד להגיש בקשה לקצבאת אבטלה.

המשבר בחברה צפוי לגרור מחיר קשה על הכלכלה האמריקאית. ספקיות של החברה כבר הודיעו גם הן על קיצוצים צפויים.