דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים בספורט

נשים בספורט / בונדסליגת הנשים חוזרת לפעילות ומלכת השערים מתרגשת לעלות למגרש

החלוצה הפולנייה אווה פג'ור (23) מתכוונת לסיים את העונה עם שלושה תארים: אליפות גרמניה, גביע וגביע האלופות ובינתיים מחזיקה ברקורד מרשים של 13 שערים ב-13 משחקים

אווה פג'ור במדי נבחרת פולין (צילום: Foto Olimpik/NurPhoto via Getty Images)
אווה פג'ור במדי נבחרת פולין (צילום: Foto Olimpik/NurPhoto via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הליגה הגרמנית תחזור לפעול היום (שישי) ותהיה לליגה הראשונה באירופה שנפתחת מאז התפרצות מגפת הקורונה. החלוצה הפולנית אווה פג'ור וקבוצתה וולפסבורג ינסו עד סיום העונה להבטיח סופית את הזכייה באליפות גרמניה, זכייה בגביע ולנסות לזכות בגביע האלופות שיחודש בתאריך לא ידוע משלב רבע הגמר. פג'ור היא מלכת השערים המכהנת של הליגה ונחשבת לשחקנית עם המשחק הכי אטרקטיבי בבונדסליגת הנשים בגרמניה.

פג'ור בת ה-23 היא אחת הכוכבות הגדולות של אלופת גרמניה, וולפסבורג. במהלך אפריל, כשעולם הספורט נעצר בעקבות נגיף הקורונה, החתימה האלופה הגרמנית את הכוכבת הפולניה לחוזה עד 2023 והבטיחה את נוכחותה הקטלנית לשלוש העונות הבאות.

לאחר החתימה אמרה באתר הקבוצה כי כשחקנית צעירה, וולפסבורג נתנה לה את ההזדמנות לפתח את עצמה ככדורגלנית וכבת אדם. "זהו אחד המועדונים הבכירים ביותר בכדורגל הנשים, ותמיד בעל שאיפות גדולות. אני מאוד מצפה להיות מסוגל למלא את תפקידי בהשגת היעדים הללו בשנים הקרובות!".

הכוכבת הצעירה כבשה עד כה העונה 13 שערי ליגה, ב-13 משחקים בהם שותפה ונהנית משיתוף פעולה פורה עם השותפה שלה לחוד הקטלני פרניל הארדר הדנית שכבשה עד כה העונה 22 שערי ליגה. לסיום העונה נשארו רק 6 מחזורי ליגה, כשוולפסבורג מובילה את הטבלה עם יתרון מבטיח של 8 נק' על באיירן מינכן השניה. ברבע גמר ליגת האלופות תפגוש וולפסבורג את גלאזגו סיטי הסקוטית.

פג'ור נולדה בעיירה קטנה בשם אונייוב והחלה לשחק בעקבות בן-דודהּ. בגיל 8 הצטרפה לקבוצה מקומית, בשם אורלטה וילן ולאחר שנתיים מוצלחות עברה לקבוצת הנערות של מודק קונין, קבוצת צמרת מהליגה הבכירה בפולין.

לקראת סיום העונה באפריל 2012, כשהיא בת 15 (ו-133 ימים..) ערכה פג'ור את הופעת הבכורה שלה בליגה הפולנית. היא נכנסה בדקה ה-55, כמחליפה בניצחון 3:0 על ביאלה פודלסקה. שתי דק' מאוחר יותר כבשה את שער הבכורה, עד סיום המשחק הוסיפה שער נוסף. בעונה השנייה שלה בליגה הפולנית כבר הפכה לאחת השחקניות הטובות בקבוצה כולל צמד שכבשה בניצחון 2:1 בגמר הגביע על אוניה ראסיבורז.

אווה פג'ור במדי נבחרת פולין (צילום: Mikolaj Barbanell/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
אווה פג'ור במדי נבחרת פולין (צילום: Mikolaj Barbanell/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)

בקיץ של אותה עונה הובילה פג'ור את נבחרת פולין עד גיל 17 לזכייה סנסציונית באליפות אירופה 2013. בשלב מוקדמות הבתים הראשון פולין סיימה במקום השני, אחרי הפסד 3:0 לספרד והעפילה לשלב העלית כסגנית עם התוצאה הגרועה בין הקבוצות שהעפילו. בשלב המוקדמות השני, פולין הפתיעה את נורבגיה ואוסטריה המארחת וסיימה במקום הראשון בבית. פולין זכתה באליפות אירופה בשוויץ לאחר ניצחון 3:1 על בלגיה ו-1:0 בגמר על שבדיה. פג'ור נבחרה לשחקנית המצטיינת של הטורניר והחלה למשוך המון תשומת לב מהקבוצות הגדולות באירופה.

הזכייה באליפות אירופה גרמה לה להאמין שתוכל להגיע יום אחד לרמות הגבוהות באירופה, על כך סיפרה בראיון לאתר אופ"א: "איש מחוץ לפולין לא האמין שפולין תהיה הקבוצה שתצליח להניף את הגביע. הצלחנו לשבור את הדומיננטיות הספרדית והגרמנית וזו הייתה תחושה שלא תיאמן. התחלתי להאמין בעצמי, הבנתי שגם אם את מגיעה מפולין, את יכולה לשחק ולנצח".

לאחר ההופעה האדירה באליפות הנערות, זכתה לקבל זימון בכורה לנבחרת הבוגרת מול צ'כיה. פג'ור אמרה תודה וכבשה את שער הבכורה שלה בנבחרת הבוגרת בגיל 16 וחצי בלבד. בשנתיים הבאות שלה בליגה המקומית הפכה לכוכבת הגדולה עם שתי אליפויות רצופות ושני גביעים נוספים. במהלך ארבע העונות שלה בליגה כבשה פג'ור 64 שערים ב-60 משחקי ליגה.

בקיץ 2015 עברה לוולפסבורג, הקבוצה הטובה והעשירה בגרמניה ואחת הקבוצות הטובות באירופה. בקבוצה הגרמנית לקחו את החלוצה וקידמו אותה לאט לאט. במשך שלוש עונות בעיקר הייתה החלוצה המחליפה ואז בעונת 2018/19 סוף סוף זכתה בחולצת ההרכב ומשם הדרך למלכות השערים של הליגה הייתה מהירה עם 24 שערי ליגה ודאבל שלישי ברציפות של הקבוצה. את העונה היא מקווה לסיים עם שלושה תארים נוספים, כולל כאמור זכייה בגביע האלופות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!