דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

יורו 2016 / גרמניה ניצחה ועלתה לחצי הגמר, איטליה נשארת עם המחמאות

לא פחות מ-120 דקות של כדורגל ו-18(!) בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה נדרשו כדי להכריע את זהות העולה לחצי הגמר. 1-1 בסוף המשחק, 5-6 בפנדלים לטובת גרמניה.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את עלייתם לחצי גמר היורו לאחר הנצחון על נבחרת איטליה אמש. צילום: AP
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את עלייתם לחצי גמר היורו לאחר הנצחון על נבחרת איטליה אמש. צילום: AP

אחד המשחקים המרתקים של יורו 2016 הפגיש שתיים מהטוענות לכתר כבר בשלב רבע הגמר. אלופת העולם גרמניה, אשר מבקשת להחזיק במקביל גם את תואר אלופת אירופה, והאיטלקים שהוכיחו בטורניר הזה שהם שבו, לאחר שנים, לרמה הגבוהה שאפיינה אותם בעבר. המפגש המותח הוביל לכך שיותר משראינו כדורגל ראינו קרב מוחות פסיכולוגי.

שתי הנבחרות פתחו עם הגנה אגרסיבית עם לחץ כבר במחצית המגרש של היריבה. הלחץ ההגנתי והזהירות המתבקשת מהמעמד הביאו למשחק שמתרכז רובו במרכז המגרש, כשכל נבחרת חיפשה את הדרך לפתוח את ההגנה היריבה. המחצית הראשונה התאפיינה במשחק מאוזן יחסית, עם מאבק אגרסיבי על כל כדור ויתרון קל לגרמניה שהחזיקה יותר בכדור, אך ללא תוצאות.

קרב העצבים נמשך גם במחצית השנייה. בדקה ה-65 אוזיל הבקיע מקרוב, 0-1 לגרמניה! המהלך התחיל במסירה של הקטור מהפינה השמאלית של הרחבה האיטלקית. המסירה פגעה בשחקן הגנה, התרוממה באוויר ואוזיל שהגיע מאחור למיקום נהדר, קרוב מאוד לשער של בופון, הכניע את השוער הוותיק.

בדקות הראשונות אחרי השער נראה שאיטליה נשברה. הגרמנים החזיקו בכדור בביטחון אבל בדקה ה-77, כדור קרן שמרים פלורנזי פוגע בידו של בואטנג ואיטליה זוכה בפנדל. בונוצ'י ניגש לנקודה הלבנה ומכניע את נוייר בכדור למרכז השער, 1-1!.

בדקות הבאות איטליה נראתה כמי שחזרה לחיים. בדקה ה-81 שתי בעיטות מצוינות של השחקן האיטלקי בעל השם המחייב, פלה, נבלמו. המשחק נכנס להארכה. גרמניה נראתה קרובה יותר לניצחון במהלך ההארכה. בעיטות של מולר ודרקסלר נבלמו, אך העייפות ניכרה על שחקני שתי הנבחרות שאיבדו את החדות. וכך הגיע המשחק המותח הזה להכרעה בבעיטות עונשין, כאשר בשער ניצבו שניים מהשוערים הטובים בעולם, לדו קרב ראש בראש.

חמשת הבעיטות הראשונות הסתיימו בשוויון שתיים. דווקא מולר, אוזיל, ושוויינשטייגר, כוכביה של גרמניה, מחמיצים מול בופון. מהצד השני היו אלה זאזה, פלה ובונוצ'י שהחמיצו מהנקודה הלבנה. נדרשות עוד ארבע בעיטות לכל קבוצה כדי להגיע להכרעה, במתח מורט עצבים. דרמיאן בעט את הבעיטה התשיעית של איטליה. נוייר עצר. הקטור בעט לחלק הימני של השער. בופון זינק לכיוון הנכון אבל הכדור חלף מתחת לזרועו ונכנס לשער. גרמניה בחצי הגמר! איטליה חוזרת הביתה אחרי שהציגה הופעה מרשימה מאוד ביורו הזה.

בסוף המשחק אמר נוייר, שוערה המצטיין של גרמניה "זה היה משהו מיוחד, כזו דרמה! לא הצלחנו לנצח את איטליה ב 90 דקות. לא ניצחנו אחרי 120 דקות. ואז קרב הפנדלים הזה פשוט התאים לדו קרב הזה בין גרמניה לאיטליה. זה לא היה קל בכלל. מלחמת עצבים. התכוננתי לפנדלים, אבל אף אחד מהבועטים שלהם לא בעט כמו שהוא בועט בדרך כלל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!