דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף הקורונה / אדלשטיין הודיע על שינוי מדיניות: מי שהיה במגע עם חולה קורונה ייבדק, גם ללא תסמינים

מעגל הנבדקים יורחב לתלמידים ומורים בבתי ספר שנחשפו לחולה, דיירי מוסדות דיור מוגן ובתי אבות, ואנשים שהתגלה בביתם אדם חולה | הבדיקות לא יחליפו את חובת הבידוד

שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) על שינוי במדיניות הבדיקות של משרד הבריאות: במקום בדיקה של אנשים עם תסמינים בלבד, ייבדקו כל מי שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת – גם אם אין להם תסמינים כלל. בנוסף, יוענק שיקול דעת מוחלט לרופא המטפל להפניה לבדיקות. הבדיקות לא ישנו את חובת הבידוד. ההחלטה צפויה להגדיל דרמטית את אוכלוסיית הנבדקים.

לפי הודעת משרד הבריאות, האוכלוסיות שחייבות בבדיקה הן:

  1. בני בית של חולה מאומת, גם אם אין להם תסמינים, ייבדקו ביום אימות בן הבית ובדיקה נוספת לאחר 5 ימים.

2. אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבתי הספר (באותה הכיתה, בהסעה משותפת ובמקרים מסוימים אף כלל בית הספר).

3. אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרות דיור מוסדי (דיור מוגן, מחלקות סיעודיות, מסגרות רווחה המהוות בית לחיים וכיו"ב).

4. לפי שיקול דעת של הרופא המטפל.

5. כל האוכלוסיות המיוחדות, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות, במקרים מיוחדים.

6. כל אדם עם תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת. תסמינים הם: חום, שיעול, אובדן חוש טעם. הגדרת מגע קרוב: פחות מ-2 מטר מרחק ובמשך זמן של 15 דקות לפחות.

7. כל אדם עם תסמינים של המחלה שהגיע לבית חולים.

אדלשטיין קרא לציבור ללכת להיבדק. "יש לנו יכולת להוסיף עוד אלפי בדיקות. לא מזהים מספיק שיתוף פעולה של הציבור. זה לא סביר שאנחנו על 2300 בדיקות ביום. אבקש מאזרחי ישראל שמי שצריך או חושב שצריך שילך להיבדק."

אדלשטיין ציין כי נעשו "לא מעט דיונים" בקשר למדיניות הבדיקות, וכי "היו חילוקי דעות".

בנושא חובת הבידוד אמר אדלשטיין: "לא יהיה מצב שמישהו שהיה במגע עם חולה ייבדק ויצא מבידוד על סמך בדיקה תקינה. הסימפטומים מתפתחים בקצב שונה לכל אחד, ויכול להיות שאדם מקבל תוצאה שלילית ואחר כך תוצאה חיובית. מבקש שיתוף פעולה".

"זה לא סוד שאירוע ההידבקות בירושלים מדאיג אותנו. זה כנראה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה גם בעוד בתי ספר", אמר אדלשטיין. "נחמד לדבר על מספרים נמוכים בתוך מספר בדיקות נמוך, אבל היינו על אחוז יציב של 0.5% חיובים, ועכשיו אנחנו על 1.5%". אדלשטיין ציין כי הוא בקשר עם כל מנ"כלי קופות החולים, כדי לוודא את נגישות הבדיקות לכל מי שזכאי לכך.

ביחס להגנה מפני הידבקות אמר אדלשטיין כי "לא נוכל לעשות שום דבר ללא שיתוף פעולה של כלל האוכלוסייה. אין אוכלוסיות יותר או פחות חשובות. אני לא מבקש שתלמדו את כל הפרטים. מבקש שתשימו מסכה לשמור על הגיינה לשמור מרחק. דברים שכל ילד יכול לעשות."

בתגובה לשאלת 'דבר' על היעדר פיצויים על היעדרות מהעבודה וימי מחלה אמר מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב אמר כי "אם יהיה צריך לנקוט צעדים על מנת לפצות אנשים שהיו אזרחים טובים והלכו להיבדק, אני בטוח שיהיה שיתוף פעולה".

בתדריך צוין כי היום (ראשון) אובחנו 53 חולים חדשים בקורונה. בנוסף החלו היום בדיקות סרולוגיות לגילוי נוגדנים לנגיף בקרב עובדים זרים, והן מתוכננות להתבצע גם בבני ברק ובכל הארץ.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!