עובדת סוציאלית במחלקת הרווחה בפתח תקווה הותקפה אתמול (ראשון) ע"י נערה בה היא מטפלת, שאיימה עליה בסכין יפנית. ככל הנראה הנערה, שהגיעה לטיפול במקום, הייתה תחת השפעת סמים. מאבטח שהיה אמור להיות נוכח בבניין לא אותר, ורק בזכות צעקותיה של עובדת מחלקת הרווחה עובדים נזעקו למקום וסייעו לה להיחלץ. הנערה נעצרה והוגשה תלונה למשטרה. זהו אירוע תקיפה חמישי כנגד עו״ס בחודש האחרון.
ענבל חרמוני, יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים אמרה בעקבות המקרה כי ״אנו נמצאות תחת מתקפה מתמשכת כלפינו. מספר אירועי האלימות כלפינו הולך וגובר, באופן שלא מאפשר לנו לבצע את עבודתנו. דמנו אינו הפקר! אנו סופגות אלימות קשה מצד מטופלים, לעיתים עד כדי אשפוז בבית חולים. אנחנו חוששות לחיים שלנו ואיננו מוכנות לעבוד עוד ללא הגנה, ללא שמירה, ללא תנאים ותגמול הולם. במידה והמצב לא יטופל במיידית, מדינת ישראל תמצא את עצמה ללא עובדות סוציאליות״.
מעיריית פתח תקווה נמסר: "מדובר באירוע חמור. בעקבות כך אנשי הצוות במקום השתלטו על הנערה והיא הועברה לטיפול המשטרה. לאור המקרה, ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הנחה את הגורמים הרלוונטיים לעשות כל הנדרש כדי לקדם את נושא מוגנות העובדים הסוציאלים וכן לקבל עדכונים מהישיבה שתתקיים בנושא מחר (שני) בהשתתפות גורמי האגף, נציגי איגוד העובדים הסוציאליים, מפקחת הנפה ומפקחת משפחה וילד בקהילה".



