דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / בעקבות משבר נפשי: שחקנית נבחרת שבדיה בכדורגל הודיעה שלא תשוב לשחק

מדלן ג'נוגי, שחקנית נבחרת שבדיה ואלופת גרמניה וולפסבורג, דיווחה על דיכאון וחרדה שהתגברו במהלך מגפת הקורונה | לפי ארגון FIFPRO, מאז התפרצות הקורונה, הוכפל מספר הכדורגלניות שדיווחו על תסמינים של חרדה

מדלן ג'נוגי במדי נבחרת שבדיה, בחצי גמר גביע העולם לנשים בכדורגל, צרפת 2019 (Photo by Quality Sport Images/Getty Images)
מדלן ג'נוגי במדי נבחרת שבדיה, בחצי גמר גביע העולם לנשים בכדורגל, צרפת 2019 (Photo by Quality Sport Images/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מדלן ג'נוגי, שחקנית נבחרת שבדיה ואלופת גרמניה וולפסבורג, מצאה את עצמה תוך שנה בלבד, על פסגת האולימפוס ובהתרסקות מוחלטת, בעקבות משבר נפשי. כעת, עם חזרת הליגה הגרמנית מ'פגרת הקורונה', הודיעה שלא תחזור לשחק העונה.

ג'נוגי (24) הייתה בשיא הקריירה בקיץ 2019, כשהייתה חלק מנבחרת שבדיה שזכתה במדליית הארד באליפות העולם. במהלך האליפות הייתה בורג מרכזי במדים הכחולים – צהובים, לקחה חלק במשחק חצי הגמר מול הולנד וכבשה במשחק הפתיחה של הנבחרת מול צ'ילה. 

מדלן ג'נוגי במדי נבחרת שבדיה בחצי גמר גביע העולם לנשים בכדורגל מול הולנד. 3 ביולי, 2019. (AP Photo/Alessandra Tarantino)
מדלן ג'נוגי במדי נבחרת שבדיה בחצי גמר גביע העולם לנשים בכדורגל מול הולנד. 3 ביולי, 2019. (AP Photo/Alessandra Tarantino)

עם סיום המונדיאל, ידעה ג'נוגי שזמנה בקבוצת פיטאה השבדית קצר ובסיום העונה מחכה לה מעבר לקבוצה גדולה יותר. שחקנית הכנף הנמרצת שהובילה את פיטאה לאליפות מפתיעה בעונת 2018, סיימה את עונת 2019 במקום השישי המאכזב וחתמה לעונה וחצי בקבוצת הפאר הגרמנית וולפסבורג. ג'נוגי הגיעה באמצע העונה ב'בונדסליגה' ומיד יצאה לפגרת החורף אחריה, הספיקה לערוך רק ארבעה משחקים לפני שהליגה הופסקה, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. 

ג'נוגי חזרה לשבדיה בתקופת הסגר, שהגבירה אצלה את הקשיים והחרדות. ככל שהזמן עבר, הבינה שהיא חייבת עזרה מקצועית. בראיון שפורסם בעיתון השבדי 'expressen' אמרה: "הייתי כל כך עייפה שלא הייתי מסוגלת להרים את הטלפון או ספר ועדיין לא יכולתי להירדם. זה החמיר כל כך, שהתחלתי לאבד את הזיכרון שלי ולשכוח דברים".

על החלטתה לצאת לחופשה אמרה, "לעולם לא חשבתי שאני אגיע למצב הזה. בעיות השינה החלו כאשר הצטרפתי לנבחרת שבדיה ומאז רק החמירו. תמיד היו לי בעיות, אך לא סיפרתי על כך לאף אחד. כדורגל היה המפלט שלי". ג'נוגי פנתה לגורמים שונים בקבוצתה הגרמנית ובעקבות זאת הוחלט שתלך לטיפול נפשי ולקיחת הפסקה מכדורגל לעונה הקרובה לפחות. "פחדתי מה שאנשים יחשבו עליי" אמרה, "אם אצליח לעזור לאחרים אם הסיפור שלי, זה מאוד ישמח אותי".

מאז התפרצות הקורונה, הוכפל מספר הכדורגלניות שדיווחו על תסמינים של חרדה

על פי מחקר של ארגון השחקנים העולמי FIFPRO, שסקר 1,602 כדורגלניות וכדורגלנים מקצועניים מרחבי העולם, שיעור הכדורגלניות שדיווחו על תסמינים המעידים על דיכאון, הכפיל את עצמו במהלך תקופת הקורונה מ-11%, לפני הפסקת הפעילות, ל-22% במהלך מרץ ואפריל. בקרב הגברים נרשם זינוק מ-6% ל-13%.

בעקבות המצוקה הנפשית שפקדה את עולם הספורט, במהלך תקופת הקורונה, חל גידול משמעותי בספורטאיות שפתחו את ליבן והחלו לדבר על המתח הנפשי, החרדה והדיכאון שחוו לאורך הקריירה ובתקופת הקורונה. ספורטאיות כגון סרינה וויליאמס, קוקו גאוף, שאנון לין (שוערת נבחרת סקוטלנד), קייטי לואו סאמואלסון (שחקנית WNBA), קרלי טלפורד (שוערת נבחרת אנגליה) שיתפו במצוקתן האישית והעניקו לגיטימציה לאחרות לבקש ולפנות לעזרה.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!