דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיכי מרק

פרידה בעתניאל / אלפים במסע הלוויה של מיכאל מרק שנרצח בפיגוע בשישי

עשרה יתומים ואלמנה הותיר אחריו מיכאל (מיכי) מרק. הבת אורית ספדה: "תתפלל על אמא שתקום ותבריא". הנשיא ריבלין בהלוויה: "איש רוח שהיה גם איש מעשה"

לווית מיכאל (מיכי) מרק. צילום: פלאש 90
לווית מיכאל (מיכי) מרק. צילום: פלאש 90

מסע ההלוויה של מיכאל מרק, שנרצח בפיגוע על כביש 60 בצהרי יום שישי, החל הבוקר (ראשון) בעתניאל. בישיבת ההסדר בעתניאל החלו בנשיאת הספדים כאשר אל המקום הגיעו אלפים כדי להשתתף בהלוויה בעקבות סרטון אותו הפיצו ילדיו של מרק ובו קראו להגיע להלוויית אביהם. בין הנוכחים גם הנשיא ראובן ריבלין, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל, ראש המוסד יוסי כהן שהוא בן דודו של מרק וחברי הכנסת שולי מועלם ויהודה גליק.

בסרטון שפרסמו ילדיו אמרו: "הוא לא היה רק אבא שלנו, הוא היה אבא של כל כך הרבה אנשים ונורא חשוב לנו שאנשים יבואו כי הוא באמת היה של כולם. כל אחד לשמוע משהו טוב שאבא היה ותקחו את הטוב הזה ותהיו אנשים יותר טובים ויותר אוהבים".

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין. צילום: פלאש 90
נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין. צילום: פלאש 90

הנשיא ריבלין ספד למרק ואמר: "מיכי, למדתי עליך, לצערי, כבר אחרי מותך." והמשיך: "למדתי שהיית אבא וסבא ובן אוהב ואהוב. איש רוח שהיה גם איש מעשה. אדם שאוהב את מלאכת הכפיים, וחובש את ספסל בית המדרש. מנהל שהוא גם מורה דרך. מעמודי התווך של היישוב עתניאל ושל הר חברון. אדם ישר דרך וצנוע שנתן מעצמו גם כשידע שאולי לא יוכלו להשיב לו בחזרה. בן למשפחה רבת זכויות בביטחון ישראל ובתקומת הארץ. משפחה שהיא למודת יגון ושכול. בכל עת שהיכה השכול בביתך, בשערי הישוב עתניאל, בבית שכנתך דפנה מאיר, נהגת לומר על הנרצחים ש'בשמים בוחרים את האנשים האלה בפינצטה', 'המובחר שבמובחר'. צדקת מיכי. היום אנו יודעים, במעשיך, בערכים שהקנית ברוח שהשרית על תלמידיך, על משפחתך הענפה, על כל הסובבים אותך- היית למובחר שבמובחרים."

השרה איילת שקד, אשר ייצגה את הממשלה בהלוויה, ספדה אף היא: "הלוחמים ללא המדים האלו, מגנים בגופם על שאר אזרחי ישראל. ניסיון פיגוע במתיישבים שבעומק יהודה ושומרון הוא פחות ניסיון פיגוע בתל אביב, בנתניה או בכפר סבא. הפיגועים שנעשו שם הם הטפטופים שהצליחו לחדור. בלי חומת המגן של יהודה ושומרון, לא יהיה דבר שיעצור את השטף."

הרב בנימין קלמנזון, ממייסדי הישיבה בעתניאל וגיסו של מרק אמר בהספדו: "החבר שלי, השותף שלי חיים, יועץ הסתרים שלי. הפכת להיות הבונה הגדול של ארץ ישראל והר חברון דבר לא היה מתרומם בלעדיך. היית המשענת, המשקם והתומך של כל כך הרבה אנשים. הוא היה צדיק. אתה תחסר לשכנינו הערבים, שכל כך הרבה עזרת להם." לאחר מכן פנה אל הנשיא והוסיף "אדוני הנשיא, אם לא תיתן הגנה – אנשים חלשים יכולים לעשות מעשים נוראיים", ככל הנראה בהתייחס לחשש מפעולת נקם מבית.

שרת המשפטים איילת שקד בלווית מיכאל (מיכי) מרק.
שרת המשפטים איילת שקד בלווית מיכאל (מיכי) מרק.

עוד הוסיף הרב קלמנזון והתייחס לקשר בין התושבים לשכניהם הפלסטינים: ""אנחנו נמשיך את המפגשים עם הערבים ואת שיתוף הפעולה. אבל אני אומר לכם שאתם חייבים להוקיע את המרצחים הללו. אנחנו מודים לבני הדודים שלנו הערבים שעברו במקום הפיגוע וחילצו את בני המשפחה".
"אנחנו נקמתנו היא בהשתרשות בארץ אבותינו." ספד השר אורי אריאל,

"בממשלה צריך לומר דבר אחד ברור בין הירדן ובין הים רק ריבון אחד והוא מדינת ישראל. כל אמירה אחרת, שלא מרצון, שלא מדעת, יכולה להתפרש אצל אויבינו כתקווה להמשך הטרור. די. הגיע הזמן לומר, הגיע זמן ריבונות. על זה צריך לכנס ממשלה. על זה צריך להתייצב היום ראש הממשלה ולומר דברים ברורים לעם ישראל ולעולם כולו." אמר.

מיכי מרק, שנהרג בפיגוע בכביש 60 (משמאל), עם אשתו חווי שנפצעה קשה בפיגוע. צילום באדיבות המשפחה
מיכי מרק, שנהרג בפיגוע בכביש 60 (משמאל), עם אשתו חווי שנפצעה קשה בפיגוע. צילום באדיבות המשפחה

ביתו של מרק, אורית, כתבה הבוקר בדף הפייסבוק שלה: "אנחנו חזקים אבא, תהיה גאה בנו, תביט עלינו מלמעלה, אתה חינכת אותנו אבא, להיות חזקים, ולא לוותר, לימדת אותנו שמותר לבכות ומותר ליפול, אבל חייבים לקום. אבא, כמה שאני שמחה שהספקתי להשמיע לך את השיר שגמרתי לרשום. אני ראיתי דמעה בעין שלך, התרגשת כל כך מהשיר, ואמרת לי עד כמה אני מדהימה, ונתת לי חיבוק גדול של אבא".

כשעלתה יחד עם שלושת אחיה אמרה: "כמה נתת, הרגע חיבקת אותי ואמרת שלא תעזוב. אבא, תודה על כל שנייה שעזרת לי להיות מי שאני, תודה שנתת לי כוחות. תתפלל על אמא שתקום ותבריא, כי אנחנו צריכים אותה אבא, בבקשה. אנחנו מתגעגעים אליך נורא. אתה צדיק, אין כמוך".

חווה מרק (40), אמם של הילדים, נפצעה גם היא בפיגוע ועדיין מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה אך יציב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון): "אנחנו במאבק מתמשך נגד הטרור. במאבק הזה היו עליות וירידות. אנחנו מפעילים אמצעים מגוונים רבים, כולל אמצעים תקיפים שלא הפעלנו בעבר. המכלול הזה כולל כתר על כל נפת חברון, שבע מאות אלף איש; שלילת כל היתרי העבודה מהכפר בני נעים, הכפר שממנו יצאו ששה מפגעים; תגבור כוחות מסיבי, תוספת של שני גדודים עם דגש לפעולה לאורך הצירים; חקירה אוטומטית של כל בן משפחה של מרצח או מפגע ועצירתם בהתאם למעורבותם; מאמץ מיוחד לחיזוק היישובים – אנחנו נביא תכנית מיוחדת לקריית ארבע בישיבת הממשלה הבאה; וההנחיה שלי לשרים היא לאגד ולעגן אמצעים בכל המשרדים כדי לעזור ליישובים ביהודה ושומרון. אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה"ל, לשב"כ ולזרועות הביטחון."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!