דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בדרך לשגרה / חשש לעיכוב נוסף בפתיחת הרכבת, המל"ל ידון בנושא ביום חמישי

הסיבה: מתווה ההפעלה שמשרד הבריאות הגדיר לא ניתן לביצוע | סגן השרה אורי מקלב טען כי משרד האוצר בולם ניסיונות לתגבר את שירות האוטובוסים

תחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים ריקה בזמן משבר הקורונה. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
תחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים ריקה בזמן משבר הקורונה. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הפעלת הרכבת עלולה להתעכב, כך נחשף היום (שלישי) בדיון ועדת הכלכלה של הכנסת שעסק בתחבורה הציבורית. למרות הציפיות לחזרה מלאה לפעילות של רכבת ישראל ביום ראשון הקרוב, ה-8 ליוני, מסתבר כי הפתיחה עלולה להתעכב.

ראש תחום חטיבת הבריאות במשרד הבריאות, רותי גרוס, אמרה כי פתיחת הרכבת נדחתה מה-17 במאי ל-8 ביוני בגלל שלמשרד הבריאות היו דרישות שלרכבת ישראל היה קשה לעמוד בהן, כמו שמירת מרחק ואכיפת שימוש במסכה בנסיעה.

יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) שאל מה יקרה ב-8 ביוני וגרוס השיבה: "ביום חמישי יתקיים דיון עם המטה לביטחון לאומי (מל"ל) ובו יוחלט האם הרכבת באמת תיפתח. אם התחלואה תמשיך לעלות יצא שכרנו בהפסדנו". 

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, אמר כי הרכבת נסגרה כי היא מערכת פתוחה שאין אפשרות לשלוט בה על מספר הנוסעים בקרונות.

מעט מדי אוטובוסים, מעט מדי נהגים

בישראל יש כ-11,000 אוטובוסים וכ-16,000 נהגים, על פי אסרף. לאור ההגבלות הדורשות 20 נוסעים במקום 60, צריך פי 3 אוטובוסים. היו"ר מרגי ביקש לדעת מדוע לא נעשתה תכנית להשתמש במסה קריטית של מפעילים פרטיים שכרגע יושבים בבית, ואמר: "אני מכיר את נושא הזיכיונות והחוקים, אך הממשלה יודעת לפעול בתקנות שעת חירום. יכולנו לייצר רציפים ומסלולים מקבילים של מפעילים פרטיים. זה יעלה כסף, אבל בשעת משבר צריך היה לתת את כל הסעד האפשרי".

בתגובה לכך אמר סגן השרה אורי מקלב (יהדות התורה) שלדעתו היו"ר צודק, והוסיף: "שאלתי זאת את השר הקודם, ח"כ בצלאל סמוטריץ, והתשובה הייתה שהאוצר לא איפשר. אסור שנחזור למצב הזה". 

היו"ר מרגי סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה התרשמה שהמשרד פעל בתקופת הקורונה לקידום הפעלה תקינה של התחבורה הציבורית, אך ניתן היה לעשות מאמץ רב הרבה יותר. לדבריו, "רשת האוטובוסים לא תוגברה, מספרם לא גדל ולא הותקנו מחיצות". הוא הוסיף כי על אף שבוצע ניקוי יומיומי, בהתאם לדרישות משרד הבריאות, לא הוצעו רציפים אלטרנטיביים למזער את צפיפות הנוסעים.

עוד אמר מרגי כי נדרשת תכנית לתגבור מערך התחבורה הציבורית באמצעות החברות הפרטיות, והזכיר כי בעבר היו מגייסים מכוניות לצבא בשעת חירום. עוד הוא הוסיף כי הוועדה קוראת להרחיק מהנהגים את מכונות התיקוף ולאפשר העלאת נוסעים מהדלת האחורית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!