דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בורסה

שוק ההון / אושר בממשלה - פתיחת הבורסה לתחרות

הצעתו של שר האוצר משה כחלון להפיכת הבורסה לחברה למטרת רווח בניסיון להרחיב את היקף המסחר - אושרה הבוקר בממשלה. כחלון - המהלך יביא להורדת העמלות אותן משלם הציבור.

הבורה מחברה ללא מטרות רווח - לחברה למטרות רווח. צילום: יניב מורוזובסקי/ מתוך ויקיפדיה
הבורה מחברה ללא מטרות רווח - לחברה למטרות רווח. צילום: יניב מורוזובסקי/ מתוך ויקיפדיה
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הבוקר (ראשון) אישרה הממשלה פה אחד את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, לשינוי מבנה הבורסה. על פי הצעת כחלון הבורסה תהפוך מחברה שלא למטרת רווח לחברה למטרת רווח. כך מקווה שר האוצר לעודד את בעלי המניות בחברת הבורסה לקדם הרחבה של היקף המסחר בבורסה והוזלה של עלויות המסחר.

הבורסה לניירות ערך נמצאת בבעלותן של 22 חברות המוגדרות כ"חברי הבורסה". 11 מהחברים הם בנקים ישראלים, שלושה נוספים הם בנקים מחו"ל. שמונת החברים הנוספים הם בתי השקעות ישראלים וזרים. נכון להיום, רק חברי הבורסה יכולים לנהל מסחר בבורסה. כל פקודת רכישה או מכירה צריכה לעבור דרך אחד מהבנקים או בתי ההשקעות החברים בבורסה. הרפורמה שמציע כחלון, אמורה להפריד בין הבעלות (חברות) בבורסה לבין הגישה למסחר כך שיתאפשר לגופים נוספים לעסוק במסחר תחת חוזים מול הנהלת הבורסה.

הגדלת מספר הגופים להם תהיה נגישות למסחר בורסאי אמורה להגדיל את התחרות בתחום וכך לצמצם את עלויות גיוס ההון וההשקעה.

שר האוצר אמר על הרפורמה המתוכננת "מדובר במהלך שיביא לצמיחת המשק, יחזק את הבורסה ויאפשר לה לחזור למקומה הראוי כקטר צמיחה מרכזי של המשק הישראלי. המהלך יפתח את הדלת בפני חברות בארץ ומהעולם, בורסה שתייצר אפיקי השקעה איכותיים לציבור, בורסה שתייצר לציבור גיוון של מקורות חיסכון. המהלך יביא אותנו לעידן של בורסה תחרותית יותר שתוביל להורדה בעמלות המסחר הגבוהות שמשלם הציבור".

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר אמר על ההצעה: "הבורסה היא נדבך קריטי בשוק ההון. הצעת החוק עתידה להפוך את הבורסה בתל-אביב לגורם יעיל ותחרותי, לתרום להגדלת המסחר וההשקעות ולאפשר שיתופי פעולה בינלאומיים. היא תשנה את מבנה הבורסה למבנה המודרני המקובל במדינות המערב, בו קיימת הפרדה בין הבעלות והחברות בבורסה. הפרדה זו תגביר את התחרות, תצמצם ניגודי עניינים ותפחית את דומיננטיות הבנקים בבורסה. כל אלה ביחד עם ההקלות הרגולטוריות מיועדים ליצור תנאים אטרקטיביים לחברות להנפיק בבורסה ולמשקיעים להשקיע בה".

כאמור ההצעה אושרה על-ידי הממשלה והועברה לוועדת השרים לחקיקה, על מנת שתנסח את תיקון החוק ותגיש אותו לכנסת להצבעה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!