דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אגד

תחבורה ציבורית / "זרוק בכביש, אין שירותים": לנהגי אגד בירושלים אין היכן להתפנות

"אפשרות ללכת לשירותים זה תנאי עבודה בסיסיים" | ועד עובדי אגד בירושלים דורש פתרון מיידי, הגורמים האחראים גוררים רגליים ומגלגלים אחריות.

שירותים לעובדים. זה יכול להראות גם ככה (צילום: Shutterstock)
שירותים לעובדים. זה יכול להראות גם ככה (צילום: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בוועד עובדי אגד בירושלים מתלוננים: ברבים ממסופי הקצה של הקווים אין שירותים, ולנהגים אין היכן לעשות את צרכיהם. "הנהגים שלנו נאלצים להתפנות ברחוב או על גלגלי האוטובוס, ומקבלים קנסות", אמר לדבר יו"ר הוועד בירושלים חליל שווא.

אחד הנהגים שקיבל דו"ח הוא חאזם, שנהג על קו 22 המסתיים במסוף 700 בשכונת נווה יעקב. "שם אתה מה שנקרא 'זרוק בכביש'. אין שירותים, אין מים", אמר. לאחר שעה וחצי של נהיגה, ועם הפסקה של עשר דקות בלבד לפני יציאה בכיוון השני, לא היתה לחסאם ברירה. "הלכתי לאיזה מקום מאחורה, כמה שיותר רחוק ליד איזה קיר. הגיע פקח של העירייה עם שוטר, רשם לי דו"ח".

מסוף רמת שרת (צילום: ועד עובדי אגד בירושלים)
מסוף רמת שרת (צילום: ועד עובדי אגד בירושלים)

הפקח לא התרשם מהסבריו של חאזם, והציע לו לדרוש מאגד את תשלום הדו"ח. לאחר שהמנהל הישיר שלו סרב לעסוק בכך, מצא חזאם מישהו בחברה שהסכים לטפל בדו"ח, אבל למרות פניות חוזרות ונשנות קיבל לבסוף הודעה בדואר שהדו"ח הוכפל ונאלץ לשלם את הסכום המוגדל מכיסו: 475 שקלים.

הוועד פנה בנושא למשרד התחבורה כבר בינואר, אבל רק בשבוע שעבר התקבלה תשובה. הצבת תאי שירותים במסופים, כך לפי המשרד,  נמצאת "בשלבי תכנון וטיפול בהתליכים הסטטוטוריים" בשיתוף העירייה והמפעילים. עוד הדגישו "שנדרשת עבודה בהיבט התשתיות על מנת שניתן יהיה להציב את המבנים".

"מה יעשו הנהגים בינתיים?" תוהה שווא. "אפשרות ללכת לשירותים זה תנאי עבודה בסיסיים שמגיעים לכל עובד בישראל, על אחת כמה וכמה לנהג שנדרש ממנו ריכוז ואחראי על חיי אדם. אני מקווה ששרת התחבורה החדשה תעשה משהו בנדון באופן מיידי כדי לסייע לעובדים".

חליל שווא יו"ר ועד נהגי אגד (צילום: יח"צ)
חליל שווא יו"ר ועד נהגי אגד (צילום: יח"צ)

בשמונה מסופי אוטובוסים בירושלים, בהם מתחילים ומסתיימים קווים ונהגים אמורים לקיים בהם את הפסקותיהם, לא מותקנים תאי שירותים. "מבני שירותים קיימים להבנתי כבר במשרד התחבורה וניתנים להתקנה מיידית. צריך רק שכל הגורמים ישלבו ידיים כדי שזה יצא לפועל", מסכם שווא.

רון רטנר, דובר אגד: "ככל שדעתי משגת בעיית היעדר תאי שירותים לנהגים בקצות קווי השרות ידועה ומוכרת לרשויות המוסמכות בכל רחבי הארץ. בירושלים בפרט ובאגד בכלל, התופעה פחות קשה וכואבת מכפי שהיא באה לידי ביטוי אצל מפעילי התח״צ הפרטיים באזורי הארץ השונים. כך או כך אין לאגד ירושלים נגיעה ויכולת לפתח מתקני שירותים והעניין בכללותו מצוי בפתחם של משרד התחבורה ועיריית ירושלים. אנו בטוחים שהרשויות הללו תעשינה ככל  שביכולתן כדי לפתור את מצוקת הנהגים במקומות המועדים אחת ולתמיד".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פועלת בשנתיים האחרונות לשיפור תנאי עבודתם של הנהגים. במסגרת זאת הוצבו בשנה האחרונה מספר תחנות התרעננות בתחנות קצה של קווי האוטובוסים. על פי התכנית יוצבו בחודשים הקרובים כמאה תחנות קצה בהיקף של מליוני שקלים העמדות מוקמות במימון משרד התחבורה ובשיתוף הרשויות המקומיות וארגוני הנהגים. תחנות התרעננות הוצבו לאחרונה בגבעת זאב, אופקים, מודיעין, קרית גת וקרני שומרון. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלת מול הרשויות המקומיות לאיתור מקומות
ייעודיים להצבת המבנים ופועלת לזירוז קבלת אישורים סטטוטוריים הנדרשים להצבת המבנים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!