דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

מאבק הנכים / ח"כ חיים כץ לאוצר: "קבעו, בתוך שבוע, תאריך מוגדר למתווה העלאת קצבת הנכות"

יו"ר ועדת העבודה אמר את בתגובה לדברי נציג האוצר, לפיהם המתווה ייכלל בתקציב הקרוב, שיאושר לקראת סוף השנה | איל כהן, יו"ר ארגון הנכים הופכים לפנתרים: "דורשים לקבל את הכסף שמגיע לנו רטרואקטיבית"

שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"אתם עובדים על האוכלוסייה הכי מוחלשת, תביאו לוועדה מתווה ליישום העלאת הקצבאות הנכות בתוך שבוע", כך אמר ח"כ חיים כץ (הליכוד), יו"ר ועדת העבודה והרווחה, לנציג משרד האוצר בדיון בנושא. אתמול (שלישי), התחייב שר האוצר ישראל כ"ץ להעביר את העלאת הקצבאות במסגרת התקציב הקרוב, שאמור לקבל את אישור הכנסת בספטמבר הקרוב.

בפברואר 2018 אישרה הכנסת, אחרי מאבק ציבורי ממושך, תיקון לחוק הביטוח הלאומי במסגרתו הוקצו 4.341 מיליארד שקלים לטובת הגדלת קצבאות הנכים. כ-2.3 מיליארד שקלים מומשו במרץ 2018 במסגרת הפעימה הראשונה. עם זאת, תיקון החוק לא קבע פרטים לגבי שאר הפעימות – מבחינת חלוקת הקצבה ולוחות זמנים – אלא קבע כי ועדה בין-משרדית תגבש המלצות למתווה העלאה מדורג, שיובא לאישור הממשלה על ידי שרי האוצר והרווחה. בפועל, לא לא התבצעו הדברים.

לדברי עלי בינג, רכז רווחה וביטוח לאומי באגף התקציבים במשרד האוצר, העובדה כי אין עדיים תקציב מדינה מאושר ל-2020 מנעה את ביצוע הפעימה השלישית של העלאת הקצבאות בינואר האחרון. בינג חזר על התחייבותו של השר כ"ץ ליישם את המתווה במלואו לקראת סוף השנה.

עוד אמר כי השר כ"ץ יבחן את האפשרות להעלות את הדיסריגארד – הסכום המקסימלי שמקבל קצבה יכול להשתכר מבלי לאבד את הזכאות לה – על למנת לתמרץ את אוכלוסיית הנכים לצאת לעבודה.

ח"כ כץ אמר בתגובה: "המתווה צריך להיות סגור לפני התקציב ולא אחריו. כי אחרי, יקימו ועדה שתבדוק איך לחלק, ואנחנו יודעים איך זה עובד. אנחנו מצפים ממך להעביר לוועדה תוך שבוע: תאריך מוגדר להגעה ליעד". עוד ציין שיש לשים לב שהאוצר לא יכלול בסכום שהוצרה להעלאת הקצבאות, כ-4.31 מיליארד שקלים, את עלות השוואת דמי הליווי שמקבלים כ-8,500 עיוורים אותה אישר בג"ץ בשבוע שעבר.

איל כהן, יו"ר ארגון הנכים הופכים לפנתרים אמר בדיון: "אנחנו דורשים לקבל את הכספים שמגיעים לנו רטרואקטיבית עד השקל האחרון, זה הכסף של האוכל שלנו שהאוצר חילק לעם ישראל כמתנה לפסח. לא נוותר על שקל אחד" .

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "ב-8 בינואר התקיימה ישיבה במשרד המשפטים, בראשות רן נזרי (משנה ליועץ המשפטי, ט.כ), שהעלתה את הסוגיה של ההמלצות הוועדה להעלאת הקצבאות. לא כתוב בחוק מפורשות מתי הפעימה צריכה להתבצע, אגף התקציבים טען שזה יכול להיות גם בדצמבר 2020. נאמר להם שלא יעלה על הדעת שיש חוק והוא לא ממומש. הביטוח הלאומי בהחלט פועל כדי לדאוג שהפעלת הפעימות השלישית והרביעית יתממשו הלכה למעשה. לא ראינו דבר מעבודת הוועדה. כרגע מבחינת מה שידוע לביטוח הלאומי הפעימות הנוספות לא על הפרק. מבחינת הנחיות בנושא, אנחנו לא מכירים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!