דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / הצלחות ובעיות: כך נראית החזרה לבתי הספר במדינות שונות בעולם

בקוריאה הדרומית פתחו את מערכת החינוך וסגרו שוב כעבור יום, ובגרמניה עושים לכל תלמיד בדיקת קורונה פעמיים בשבוע | בנורבגיה לא דווח עדיין על נדבקים - למרות שהיתה מהראשונות לפתוח את בתי הספר מחדש

תלמידים עוטים מסיכות מגן בבית-ספר בעיר ניקו שביפן. (צילום: Carl Court/Getty Image)
תלמידים עוטים מסיכות מגן בבית-ספר בעיר ניקו שביפן. (צילום: Carl Court/Getty Image)
אוריאל לוי

בתי ספר רבים ברחבי העולם מתחילים להיפתח מחדש לאחר שבמשך כחודשיים, מרביתם היו סגורים, כך לפי ד"ר פרנק מק'ג'ורג' המייעץ לעיריית דטרויט בנוגע למגפה והתראיין בערוץ החדשות המקומי. להערכתו, כ-40% מבתי הספר בעולם נפתחו מחדש ובכל מדינה נהלי החזרה ללימודים שונים, והבעיות שנוצרות שונות. "זה לא היה קל", הוא טוען, "נהלים משתנים חדשות לבקרים והורים רבים חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר". לא רק אצלנו.

בלגיה

נערכת בדיקת חום בשער בית הספר לכל מי שנכנס. המבוגרים מחוייבים לחבוש מסכות בעוד התלמידים לא. בתי הספר הורשו להכניס מספר מוגבל של תלמידים לכל כיתה בהתאם לגודלה והתלמידים שנותרו בבית ממשיכים בלימודים מרחוק. על הרצפה בכיתות הלימוד סומנו קווים המגדירים לתלמידים את שטחם, וזכוכיות מגן שומרות על שולחן המורה. כל זאת על מנת לשמור על כללי הריחוק החברתי. עד סוף יוני תלמיד ממוצע בבלגיה יגיע לבית הספר רק ליומיים בשבוע.

צרפת

התלמידים בצרפת למדו מהבית במשך חודשיים החל מה-17 במרץ. כשבוע לאחר ש-1.4 מיליון תלמידים חזרו לכיתות דווח כי 70 מהם חלו בקורונה. שר הבריאות הצרפתי ג'ן מישל בלנקר טען בראיון שערך ברדיו RTL כי מרבית התלמידים נדבקו מחוץ לכותלי בית הספר, והדגיש כי 70 מקרים מתוך 1.4 מיליון מעידים על ההצלחה של מערכת החינוך הצרפתית למנוע הדבקות בבתי הספר.

גרמניה

החזרה ללימודים בגרמניה החלה כבר ב-20 באפריל כשבהתחלה נפתחו רק התיכונים, ולאחר מכן נפתחו בהדרגה גם בתי הספר היסודיים. לכל אחת מ-16 המדינות המרכיבות את גרמניה ניתנה ריבונות מלאה להיערך לחזרה ללימודים. בחלק מהמדינות הריבונות הזו ירדה למטה עד לרמה של הרשות המקומית, כך שאין כל אחידות בנוגע לאופן בו מוחזרים התלמידים הגרמניים לכיתות. אחד מבתי הספר התיכונים בעיירה נוישטרליץ שבצפון-מזרח גרמניה, עורך בדיקות קורונה לכל התלמידים והצוות פעמיים בשבוע. כך דווח ב'ניו-יורק טיימס'. התיכון קיבל את ערכות הבדיקה, שעולות 44 דולר ליחידה, כתרומה.

יפן

בתי הספר ביפן נפתחו מחדש השבוע לאחר תקופה ממושכת. שעות פתיחת בתי הספר דורגו כדי למנוע התקהלויות, שעות הלימודים קוצרו, כל התלמידים והמורים הונחו לחבוש מסכות ובחלק מבתי הספר התלמידים חולקו לשלוש קבוצות שכל אחת מהן לומדת בשעות שונות של היום. הורי התלמידים הונחו שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר במידה ולמישהו בביתם יש חום.

קוריאה הדרומית

בקוריאה הדרומית בתי הספר נפתחו ונסגרו בעקבות גל התפרצות נוסף של המגפה. בתי הספר במדינה נפתחו תחת הנחיות נוקשות של שמירה על ריחוק חברתי, בדיקות חום בכניסה לבית הספר וצמצום שעות הלימודים. יום לאחר שנפתחו בתי הספר אובחנו 79 חולים חדשים ברחבי המדינה, מספר שיא של חודשיים, ולכן הממשלה הורתה לסגור שוב את בתי הספר. עיקר ההדבקה באותו היום הייתה באזורים תעשייתיים מחוץ לבירה סיאול, אולם החשש שהורי התלמידים ידביקו אותם ותהיה הכפלה של הדבקה בבתי הספר הובילה את הממשלה לסגור את כל בתי הספר.​

נורבגיה

נורבגיה הייתה אח המדינות הראשונות באירופה שפתחה מחדש את בתי הספר. בקבוקוני אלכוג'ל נקשרו לעצים בחצרות המשחקים, התלמידים חולקו לקבוצות קטנות של 3-6 תלמידים בקבוצה, לפי גילם, והונחו שאסור לקבוצות להתקרב אחת לשניה. עד כה לא דווח על מקרים של הידבקות בקורונה במערכת החינוך הנורבגית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!