דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ניצולי שואה

ניצולי השואה / ניצולי השואה יקבלו את המענק הרבעוני המגיע להם, הפעם

שר האוצר כחלון אישר העברת 30 מליון שקלים אשר יאפשרו לחברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה לשלם 2,750 לכל ניצול - מענק שאמור לעבור אליהם אחת לשלושה חודשים.

משה כחלון. צילום: פלאש 90
משה כחלון. צילום: פלאש 90

לאחר חודשים ארוכים – פתרון ביניים: שר האוצר משה כחלון, הורה אמש (ראשון) להעביר כ-30 מיליון שקלים ממשרד האוצר לניצולי השואה, דרך החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה.

9,200 ניצולי שואה אשר מחכים לכספים מהחברה לאיתור להשבת נכסים, יכולים לנשום לרווחה – בינתיים. בשל מאבק משפטי שמנהלת החברה מול 'אוצר התיישבות היהודים' התעכבה העברת המיליונים לאלפי ניצולי השואה. מאמצי שר האוצר כחלון יחד עם ועדת הכספים והצעה לפתרון שהציגה חברת הכנסת מרב מיכאלי, הצילה, לעת עתה, את החברה להשבה מפירוק מידי.

אלא שהפתרון שניתן אתמול הוא חלקי שכן 30 מיליון שקל יכסו רק רבעון אחד. בעוד כחודשיים יגיע מועד התשלום הבא, ועד אז מקווים הצדדים כי בית המשפט יפסוק במאבק המשפטי, ויפתור את הוויכוח ובעקבותיו ישוחררו הכספים. אם בית המשפט לא יקבל החלטה, יחזור הוויכוח לחדר ועדת הכספים.

בדיון שהתקיים אמש אצל סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס), התחייבה החברה להשבה לחתום על התחייבות שתאפשר לאוצר להעביר 30 מליון שקלים, שהם המענק הרבעוני לו זכאים כ-9,000 ניצולים. לאחר הדיון אמר כחלון: "טובת ניצולי השואה קודמת לכל. אסור לנו לאפשר מריבות על גבם של ניצולי השואה וחובתנו המוסרית לאפשר להם להזדקן בכבוד. הכספים הללו שייכים לניצולים וככאלה אנחנו צריכים להתייחס אליהם".

חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אשר הצעת הפשרה אותה יזמה, הובילה את ועדת הכספים לאשר לחברה לאיתור והשבת נכסים ארכה בת יומיים למציאת פתרון לאי־העברת הכספים, אמרה היום ל'דבר ראשון': ״אני מברכת על הודעת כחלון כי משרד האוצר יעביר את הסכום הנדרש לתשלום הקצבאות לניצולות וניצולי השואה. אני קוראת לשר כחלון לתמוך בהצעה שלי שמבקשת לעגן את הפתרון הזה בחוק, כך שלא בכל סוף רבעון נעמוד במצב הזה עד הרגע האחרון״.

סגן שר האוצר, יצחק כהן אמר כי הוא "שמח שהגענו לסיכום ויש פתרון עבור ניצולי השואה. חבל שההתחייבות של החברה להשבה לא הועברה קודם לכן".

תגובת החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה: "החברה לאיתור והשבה מברכת על הסדרת הסיוע לניצולי השואה. החברה שבה ומציינת כי התחייבה לא אחת להשיב למדינה את כל הכספים שיתקבלו בסיום ההליך המשפטי מהכספים הכלואים באוצר ההתיישבות היהודים שאותם תובעת החברה בבית המשפט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!