דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נאבקים בקורונה / משרד הבריאות: פועלים מול האוצר להוספת 200 תקנים למעבדות הרפואיות

המשרד הודיע כי בשבוע הבא תתחיל לפעול מעבדה ראשונה לבדיקות קורונה שתופעל על ידי חברה פרטית | יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: "מקווים שההצהרה רצינית ולא עוד הבטחת שווא, המעבדות קורסות"

המעבדה הווירולוגית במרכז הרפואי רמב"ם (צילום: ד"ר מורן שוורצוורט-כהן)
המעבדה הווירולוגית במרכז הרפואי רמב"ם (צילום: ד"ר מורן שוורצוורט-כהן)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע אמש (חמישי) כי הוא פועל מול משרד האוצר להוספת מעל ל-200 תקני כוח אדם למעבדות של בתי החולים ושל קופות החולים. בנוסף הודיע המשרד כי פנה לממונה על השכר באוצר במטרה לגבש תנאי שכר בגין עבודה נוספת לעובדי המעבדות. ההודעה מגיעה על רקע חוסר בכח אדם במעבדות בתקופת הקורונה, ודיווחים על שחיקה בקרב העובדים עקב העומס הרב.   

בנוסף, הודיע המשרד על תחילת פעילות בשבוע הבא של מעבדה חדשה לבדיקת דגימות קורונה שתופעל על ידי חברת מיי הריטג', איתה חתם המשרד על הסכם באפריל. לפי המשרד, המעבדה שממוקמת בפתח תקווה צפויה בשלב הראשון עד 2,000 בדיקות ביום ובהמשך כ- 10,000 מדי יום. החברה תהיה הגורם הפרטי הראשון שיבדוק דגימות קורונה בישראל. באפריל החלה לפעול מעבדה נוספת במכון ויצמן ברחובות. לאחר מספר ימים התגלו בה תוצאות שגויות, בעקבותיהן אובחנו 14 קשישים מבית אבות באשדוד כחולי קורונה בעוד שלא היו חולים. בדיקת משרד הבריאות העלתה כי מדובר בפרשנות לא נכונה של תוצאות הבדיקות.

במשרד הבריאות משערים כי בעקבות תוספת כוח אדם למעבדות והקמת מעבדת מיי הריטג' יגיע היקף בדיקות הקורונה בישראל ל-30 אלף בדיקות ביום בשבועות הקרובים. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר על הוספת התקנים ופתיחת מעבדת מיי הריטג': "השבוע הרחבנו משמעותית את הבדיקות והגענו לביצוע למעלה מ-12,000 בדיקות ליום. כעת אנחנו משכללים את יכולת הניתוח של המעבדות שתביא לתוצאות מהירות יותר".

יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות הרפואיות, אסתר אדמון, אמרה בתגובה כי "אני מקווה שהצהרת משרד הבריאות מסוכרנת עם משרד האוצר ורצינית, ולא עוד הבטחת שווא". אדמון ציינה כי "המעבדות קורסות. שורש הבעיה: אין תכנית פעולה מסודרת. כל פעם מחדש נשלפות סיסמאות באוויר ומופרחות תוכניות שתנעמנה לאוזן הציבור, אך אינן מיושמות בשטח. לפני שקוראים לציבור להיבדק, צריך לתגבר את כוח האדם במעבדות, שעוד לפני הקורונה במצב ספיגת יתר, בחוסר בכוח אדם. תחת זאת, מפקירים אותנו תחת מבול בדיקות, בלי גלגלי הצלה".

בנוגע למעבדת ׳מיי הרטיג׳ אמרה אדמון כי "לצערי, משרד הבריאות לא למד את הלקח מהמחדל שהתרחש לאחרונה במעבדות במכון ויצמן. אני חוששת שמחדל זה יחזור על עצמו גם במעבדה החדשה של ׳מי האטיג׳ שכמו מכון ויצמן תספק תוצאות בדיקות קורונה שגויות.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!