דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה

עובדים במאבק / עובדי נתב"ג שבתו לשעתיים, השרה רגב תקפה את האוצר על זימונם למו"מ מאחורי גבה

העובדים עצרו את ההמראות והנחיתות, ובהתערבות השרה סוכם כי ישהו את כל פעולות המחאה עד לפגישת שרי התחבורה והאוצר בשני הקרוב | שרת התחבורה מירי רגב: "על המדינה לעמוד לימינה של רשות שדות התעופה ולהבטיח את הרציפות התעסוקתית של העובדים"

שרת התחבורה מירי רגה ושר האוצר ישראל כ"ץ (צילום: מרים אלטשר/תומר ניוברג/פלאש 90)
שרת התחבורה מירי רגה ושר האוצר ישראל כ"ץ (צילום: מרים אלטשר/תומר ניוברג/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי רשות שדות התעופה השבית הבוקר (שישי) את הנחיתות וההמראות בשדה התעופה, וכעבור שעתיים הודיע על השהיית כלל פעולות המחאה עד לפגישה בין שרי התחבורה והאוצר בשני הקרוב. שרת התחבורה מירי רגב תקפה את האוצר ואמרה כי "פקידי האוצר מתנהלים כבעלי הבית של מדינת ישראל והתנהלותם הובילה למשבר ולשביתה".

השביתה בנתב"ג כללה עצירה מוחלטת של ההמראות בנתב"ג של הטיסות שעדיין מתקיימות – בהן טיסות מטען ומעט טיסות נוסעים. שתי טיסות של חברת ויז איר לרומניה, עליהן אמורים היו לטוס 195 נוסעים נדרשו לרדת מהמטוסים חזרה לטרמינל, אולם התערבותה של שרת התחבורה איפשרה את המראת הטיסות.

השרה רגב מחתה על פגישה שיזמו אנשי משרד האוצר עם ועד העובדים, ללא השתתפות נציגי משרד התחבורה. "זימון עובדים לפגישת משא ומתן מאחורי גבם של כלל הגורמים הממונים והשרה הממונה היא התנהלות חמורה ולא תקינה וחבל שוועד העובדים שיתף עמה פעולה", הוסיפה רגב.

רגב קראה למשרד האוצר לסייע לרשות: "עמדתי החד משמעית היא שעל המדינה לעמוד לימינה של רש"ת ולהבטיח את הרציפות התעסוקתית של העובדים שייצרו לאורך השנים הכנסות עתק לקופת המדינה. על האוצר להתמודד עתה עם השלכות התנהלותו העצמאית מאחורי גבה של שרת התחבורה".

בתחילת השבוע התריע ועד העובדים כי שבמידה ומשרד הבריאות לא יקבע תאריך להחזרת הפעילות האווירית של ישראל, יצאו כלל עובדי הרשות לחל"ת, חברות התעופה שעדיין ממריאות ונוחתות בבן גוריון יפסיקו לקבל שירותים, ונמל התעופה יפעל 'במתכונת יום כיפור'. בעקבות ההודעה נקבעה הפגישה בין שרת התחבורה רגב לשר האוצר ישראל כ"ץ בשני הקרוב, והנהלת הרשות הגיעה להבנות עם הוועד להשעיית העיצומים עד לפגישה.

מחאת עובדי אל על מגיעה על רקע העובדה שכ-2500 עובדי רשות שדות התעופה עודם בחל"ת, וימי הזכאות של חלקם לדמי אבטלה נגמרו שכן המדינה לא האריכה את ההקלות לזכאות. לצד אובדן ההכנסה, מצב זה יוצר חשש לניתוק יחסי העבודה בין העובדים לרשות, אשר יפגע ברצף התעסוקתי שלהם ובזכויותיהם לטווח הארוך, גם במידה וחלקם ישובו לעבודתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!